Radiografische helicopters, hobby?

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Waarderingsscore
1.455
Punten
113
Leeftijd
61
Zijn er hier meer fanaten van de radiografische helicopterhobby?

Ik ben zelf net als amateur begonnen, vliegen is veeeeel leuker dan zo'n auto. Maarja als je zoals ik begint met zo'n Infrarood modelletje van de braderie, dan kom je niet ver.

Maar het werkt vreselijk verslaven dus nu ben ik al aan het kijken en sparen voor een iets grotere. Wel nog een electro model, coaxiaal op 35mhz of 2.4 ghz.
Die zijn leuk en kosten nog net geen 100 euro.

Of het moet zijn dat iemand nog een tweedehandsje verkoopt van zo'n ding voor een leuk prijsje maar ik ben er geen tegen gekomen.

Dus nu ben ik benieuwd of er nog meer mensen zijn met deze hobby.:)

Waarom ga je niet zelf eens naar boven, dat is ook erg leuk!
Je kunt met een tweezits zweefvliegtuig mee en dat is niet zo duur.
Met een motortoestel gaat ook maar dan moet je in Belgie zijn.
Dat is daar veel goedkoper.
Je kunt daar ook parachute springen als je goesting hebt.

Maar voor radiografisch bestuurde dingen moet je bij een plaatselijke club eens kijken.
Die gasten weten waarschijnlijk veel meer.

Grtz.

bij samenkopen.net worden nu ook 2 typen aangeboden. misschien is dat iets voor je.
gr blokker

@Kilroy: Een plaatselijke club hebben we hier geloof ik niet, weet ik niet zeker, maar zelf vliegen ga ik echt niet doen.
Je bent je geld kwijt voor 1x plezier, terwijl je aan zo'n heli toch vaker plezier kunt beleven. Daarnaast heb ik hoogtevrees. Tijgers horen op de grond.;)

@Blokker1: Thanks die site kende ik nog niet, maar als ik het goed zie is dat dan iets wat pas eind september geleverd gaat worden.
Inmiddels ben ik via een boel informatie tot de conclusie gekomen dat een zogenaamde "Fixed Pitch" heli het verstandigst zou zijn.

Er zijn er een paar te koop, maarja voor pak hem beet 99 euro heb je zo'n ding nieuw.