Reanimatie dode dsx 6073 en sathobby

N

Nao

Ik heb vandaag maar eens de stoffige doos met opschrift "SAT" uit de berging getrokken om te kijken wat er allemaal nog inzat. E.e.a. is er met de komst van Seca2 ingestopt.

Ik vond o.a. een Mastera2, een Oslink, diverse kabels, CD's met software, goudkleurige en paarse kaartjes en mijn oude trouwe Philips dsx 6073.
De 6073 is destijd in de doos verdwenen omdat hij van het ene op het andere moment onder het tv kijken de geest gaf. Ik heb me destijds laten vertellen dat dit een warmteprobleem is en daardoor enkele condensatoren of Elco's in de voeding het opgegeven of doorbranden. Inmiddels kijk ik via een Philips dsr huppeldepup en een strong. Beiden goedgekeurde ontvangertjes van de Mediamarkt.

Nu wil ik graag weer wat knoeien met de 6073. Ik heb hier gelezen dat er nog wel wat mee te spelen valt en er nog up to date firmware is te krijgen. Ik ga er van uit dat ik met de gold en fun ijskrabbers niet veel meer kan.

Mijn vraag is of iemand hier het schijnbaar bekende probleem kent met de voeding van dit apparaat en welke onderdelen ik dan moet vervangen. Een beetje soldeerwerk is geen probleem en stuk is ie toch al.

Alvast bedankt.
 
hoi nao toevallig wist ik welke elco's je moest vervangen
deze zouden het kunnen zijn
C2133 = 4,7U/63V
C2155 = 0,47U/63V
C2122 = 100U/35V
groetjes pcman
 
Nu de twee elco's die je aan de 220 volt zijde om het IC met 16 poten staan. die 2 vervang je zeker, maar als je toch bezig bent dan vervang je ook de derde die je ziet op je foto links boven van de elco die je al moet vervangen.Dus die van 50 volt 4,7Uf dan die links zit van het IC en dan verder naar links ( als je de 220 ingang recht houd) zie je nog een kleine staan die vervang je ook. Als je die voeding aan het net hebt gehengen dan doe je er verstandig aan even een 60 wat lamp te prikken aan de dikke elco in de rechter zijde van je voeding. Kan erg pijnlijk zijn.

hier heb je nog wat meer informatie waar ze precies zitten
gr pcman

ps. kon de wijzig knop niet vinden vandaar nieuwe post eronder
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan