Receiver in TV Panasonic

S

Sjouke

Hallo, Ik heb een klein probleem. Ik heb een reciever meegenomen inclusief kaart vanuit Roemenie. Dit werkt perfect. Nu heb ik een nieuwe TV gekocht de Panasonic TX-P50V20E NEOPDP, deze heeft een receiver aan boord en ik kan volstaan met 1 afstandbediening. Nu mijn probleem. Ik heb een interface (module)nodig voor deze tv om mijn kaart, DIGI TV in te stoppen. Weet iemand welke interface (module) ik daarvoor nodig heb?

groeten Sjouke

 
Beste Sjouke, alvast welkom op Satellite Fun.

Om gelijk met de deur in huis te vallen zou ik graag weten wat je precies met de TV wilt ontvangen. Ik weet niet precies wat een Digi TV kaart is. Is dat een kaart voor Ziggo of UPC kabeltv, of is dat een kaart voor Digitenne van KPN?

Dat is namelijk een verschil en afhankelijk van het te ontvangen signaal, is het heel belangrijk om dit te weten om te kunnen aangeven welke module je nodig hebt.

P.s. ik heb voor het gemak je vraag even naar een andere sectie verplaatst, maar das gewoon ter informatie.

 
Hallo Black Tiger,

Alvast bedankt voor je antwoord.

De kaart en receiver komen uit Roemenie, daar heb ik een abonnement genomen op Roemeense zenders ivm familie die hier woont. Ik heb een "Digi kaart" waarop de naam Nagravision achterop de kaart staat. Dit alles werkt perfect mijn schotelantenne staat op Thor satelliet.

Omdat ik een nieuwe TV heb, en daarbij een module nodig heb, is mijn vraag welke module moet ik hebben die de kaart herkent zodat ik geen aparte reciever meer nodig heb.

gr

Sjouke

 
Ja de codering van Digi TV is inderdaad Nagravision momenteel Nagra3.

Ja dan zal je oplossing uit Roemenië moeten komen kaart en ontvanger worden gekoppeld aan elkaar dus kaart en ontvanger zijn getrouwd als je het anders wilt moeten ze de kaart aan een ci module koppelen dus kaart en ci module koppelen.

En volgens mij zijn er nog geen Nagravision ci modules momenteel zijn er wel geweest een jaar of 7-8 terug maar dat was voor Nagra1 en dat zal niet meer werken.

Vermoedelijk komt het wel want UPC in Nederland de kabel provider wil ook met ci modules beginnen en heeft de Nagra2 codering.

Dus ik zou de vraag stellen op een Roemeens forum als je de taal kent of voorleggen bij Digi TV.:)

 
Vriendelijk bedankt voor jou duidelijke antwoord. Inderdaad had ik vanmorgen van iemand gehoord dat dit zo het geval kon zijn. Ik hoop dat iemand toch een oplossing heeft omdat het tot de vakantie 2011 duurt tot ik daadwerkelijk weer naar Roemenië ga. Ik ga op een Roemeens forum snuffelen om erachter te komen.

gr

Sjouke

 
Tot op heden heb ik geen oplossing gevonden, ook niet in Roemenië. Dan zit ik waarschijnlijk aan de receiver vast die ik vanuit Roemenië heb meegenomen. De nieuwe 3D tv van Panasonic waarover Giciorek spreekt is dezelfde TV wat ik heb maar dan in 3D. Ik hoop dat er nog iemand is die een oplossing heeft op mijn vraag.

gr Sjouke

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan