Landweggetje? = 80? En dan met 100 tegen een boom?
Zou je dan niet eens wat rijlessen nemen?
Of
Landweggetje = 50? En dan met 100 tegen boom? Ach ja, er zijn altijd imbecielen op de weg!
Ik ben er vrij zeker van dat snelheid opzich geen gevaar behoeft te zijn. Op de snelweg, niet tijdens de spits, 180 rijden, moet geen probleem zijn. De meeste auto's zijn tegenwoordig dusdanig uitgerust, dat dat prima gaat.
Dat men staat te flitsen om 23:30 op een 4 baans weg (A2 Breukelen) op een doordeweeksedag dan kan ik serieus zeggen: dat heeft niets met veiligheid te maken. Snelheid houd een autobestuurder alert.
Wel vind ik dat men het rijbewijs volgens bepaalde richtlijnen lopen:
- Minimaal 40 rijlessen
- Minmaal 5 lessen filerijden
- Minimaal 5 lessen binnestad van een grote stad (a'dam, R'dam etc)
- Minmaal 5 lessen Donker en schemer
- Minimaal 5 lessen Speciale verichtingen
- Standaard 5 lessen slipcursus inbouwen (leer auto onder controle te krijgen)
In zeer korte tijd hebben ze de motor rijblessen aangescherpt. Vanaf september 3 examens : Theorie, Speciale verichtingen en rijden.
Al die tijd is er niets gedaan aan het autorijbewijs. En als ik kijk naar het verkeer, zie ik toch altijd automobilisten in de fout gaan, en nagenoeg nooit een motorrijder (hiermee bedoel ik: een gevaarlijke situatie creeeren).
Automobilisten gaan pas kijken wanneer ze hun motorrijbewijs hebben gehaald.
Elke motorrijder zal dat beamen, elke automobilist vliegt bij deze zwaar in de verdediging. Dat is niet meer dan logisch, Automobilisten weten niet wat ze vergeten te zien.
Motorrijders maken ook hun fouten. De fouten die zij echter maken zijn fouten zoals topic starter: Wanneer de lente begint komen de motorrijders hun paardjes uit de stal halen.
Rondje tuffen... En zo hard mogelijk de eerste bocht door... Jahoor... Vangrail!
En dat moeten ze dan met de dood bekopen. Meestal betreft dit jongens tot een leeftijd van 23 jaar. Ik ben het daarom ook zeker mee eens dat men nu dat speciale tweedelige rijbewijs voor motoren hebben ingevoerd.
Bovenstaande geeft mij een inschatting dat de bestuurder van de auto niet ouder is dan 25. En anders zijn rijbewijs niet langer heeft dan 3 jaar.
mocht ik het mishebben dan is bovenstaande bestuurder zo verschrikkelijk stom dat ze zijn rijbewijs meteen in moeten nemen.
G