rotor db7025

Y

youngblood

ik heb een db7025 met een 110 schotel met stab rotor maar weet iemand hoe ik het werkkend kan krijg .hoe in te stellen hij geeft iedere keer geen vrije tuner aan bij de astra en als ik naar een andere sateletiet wil geeft ie geen sigaal

Een Stab? Ah zo'n duur ding.:)

Als je de standaard firmware van de DM7025 gebruikt weet ik niet hoet het moet.

Indien je Gemini gebruikt gaat het over het algemeen als volgt:

1.) Zet een zender op de Sirius op (5 oost) bijv. Enter-Film want die is FTA.

2.) Ga daarna in de setup naar het motor menu, volgende pagina en kies daar middels de bovenste pulldown voor "goto 0" en druk op de groene GO knop.

3.) Daarna ga je naar buiten, zet de motor loodrecht, schotel loodrecht erop en zet alles zo dat paal, motor en schotelbevestiging in 1 lijn staat.

4.) Als dat het geval is ga je door het voorzichtig instellen (naar boven en naar beneden bewegen) kijken dat je het beste signaal hebt.

Ga de schotel NIET naar links en rechts bewegen, die moet loodrecht blijven.

Om naar rechts en links nog iets bij te stellen voor beter signaal, beweeg je het hele gebeuren (dus de motor met alles wat er aan zit) op de paal (dus niet met de knopjes) naar links of rechts.

Zorg voor een zo optimale afstelling van het signaal op die zender en zet daarna alles vast.

5.) Als dat gebeurt is ga je naar binnen en geeft in de motor setup de juiste longittude en lattitude waardes in.

Saven en klaar.

ik heb een topfield 4000 pvr en daar staat 95 procent singaal .en als ik het in de db stop is het singaal goed restart ik de db dan is het singaal 37 procent ik heb de schotel goed op de astra staan .draaien lukt niet is er eeen speciaal menu voor ucsals in de dream box

Nee er is geen speciaal menu voor Usals, dat werkt allemaal vanzelf.

Belangrijk is wel dat je de GotoXX gebruikt en de waardes voor longitude en lattitude goed ingesteld hebt.

Als je de Dream herstart en de schotel gaat draaien dan klopt er iets niet.

In dat geval zou ik in de Dream eens die Enter-Film op zetten wat ik aangaf, daarna via de motor setup de Goto 0 optie gebruiken en kijken of je beeld in orde is.

Zoniet, checken of de motor inderdaad op de 0 positie staat, zonee, dan is er iets anders mis. Zoja, dan is de schotel toch niet goed afgeregeld.

Uiteraard altijd de stroom overal vanaf halen als je zo'n diseqc motor gaat ompluggen van ontvanger naar ontvanger, dat voorkomt vreemde kuren.

Maar ik neem aan dat je dat al wist.

Graag gedaan.;)

Wat was de oplossing nu exact? Het goto 0 verhaaltje of instelling van longitude en lattitude?

lengte en breedte graad verhaal plus een vol service scan en niet en niet aleen een scan op de astra

Ah okido, bedankt!

De volledige servicescan kun je overigens ook overslaan.

Je doet een deel van een scan op een of andere satelliet waar de schotel op dat moment op staat.

Die breek je dan af en zet een zender op die werkt van dat wat gevonden is.

Daarna zet je via DreamboxEdit je eigen settinglijst er weer in en als dat klaar is klik je op "reload" in DreamboxEdit.

Is dat klaar, dan de Dreambox helemaal uit zetten (dus shutdown en shutdown now). Daarna weer opstarten en je hebt je hele frequentielijst en bouqet er weer in, en hoeft niet zo lang te wachten op een volledige service scan.

Je kunt je eigen settings via Dreamboxedit ook vanaf de Dreambox naar je pc halen, dan heb je altijd een backup.

Scheelt behoorlijk wat tijd.:)

Veel plezier!

dat kan je wel zeggen duurt bijna 2 uur de scan .welke settings lijst is het besten en als ik multiboot gebruik en een nieuwe image er op zet werkt het dan ook

Op de 7020 heb ik nu ook een multiboot, maar daar hoef ik geen settingslijst in te zetten, klaarblijkelijk neemt hij die van het image in de flash over.

Welke settingslijst het beste is? Tja, smaken verschillen er zijn er verschillende. Kijk eens in onze donwloadsectie zou ik zeggen.

Ik heb er ooit eentje gedownload van een onzer medewerkers Captain Picard. Deze heb ik nadien v.w.b. bouquetten zelf naar eigen smaak aangepast en toen bewaard en gebruik ik nu nog steeds.

Worden nog steeds up 2 date gehouden, op satellitesettings.net kun je de site van CP vinden en uiteraard de settings.

Laatst bewerkt door een moderator:

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan