rotor+visiosat humax

G

gogo

Kun je nu op de nieuwe humax firmware een draaibare schotel aansluiten+een vaste schotel.
Ik wil graag mijn bisat schotel op astra hotbird en sirius houden.
En dan met een draaibaar systeem de hispasat en thor etc
En als dat mogelijk is hoe sluit je dat dan aan.

groetjes gogo

Ja dat gaat prima, je moet wel het een en ander doen!
Heb het hier prima draaien.
Astra + hodbird met swich hierna Analoog swich aangestuurt door12 volt uit Humax en dan je settting's lijst aanpassen!

Humax 5400 met Joker en Magic 1.11 Conax en Cabo!

Henk

dus een disecswitch voor de lnb astra en hotbird en daarvoor weer een disecswitch begrijp ik dat goed.
En wat stel je precies in de software in?
Moet je er een settingslijst voor een motor inzetten of 1 voor disec?

thx gogo

Bij mij werkt het ook goed.

Mijn opstelling:
Archsat schotel 3 LNB's en 1 losse Triax met 1 LNB op HH100 disq. motor.

Aansluiting als volgt: Vanaf Hummi 5400 naar 1-4 disqsw.
op LNB A,B,C zitten bij mij dan schotel 1 voor Astra/Hotbird/Astra2 op LNB D zit de motor met de 2de schotel.

Hummi als volgt geladen Toh3.2 erin, in toh configmenu send disq. twice for cascade op on gezet (default setting)

Lijstje op gehaald van pet123 (motorsettings)deze in xOak 1.16 geladen, dan ga je naar de antenne tab en pas je de volgende dingen aan: LNB 1, motor kruisje weghalen en disq A invullen ook de 0/12v sw aanvinken (weet eigenlijk niet als dit nodig is maar zo werkt het in ieder geval) op apply klikken. je ziet nu bij LNB1 disq A staan, geen kruisje bij motor en wel een kruisje bij 12V.

Hetzelfde voor LNB 2 Hotbird naar B enz. Dit hangt dus af naar welke sat's je wilt kijken.

Daarna moet je (per stuk in xOak kan je niet meer selecteren) de sat's die je met de rotor aanwilt op disq D. zetten en de 12v aanklikken, hier natuurlijk wel de motor aanlaten staan.

De boel in je hummi schieten en werken, alleen kwamen bij mij niet alle sat posities overeen met de nummers van pet123. Dit kun je later in je hummi aanpassen maar dat staat ook duidelijk in de manual.

Dus met een 4-1 sw ben je klaar (3-1 bestaat volgens mij niet)
Hier onder nog eens mijn schema in mijn beste grafische uitvoering :))

Hummi -- 4-1sw -- LNB A Schotel 1 (3 LNB's)
.........................|-- LNB B
.........................|-- LNB C
.........................|
.........................|-- rotor HH100 -- LNB D Schotel 2

(de puntjes moeten spaties zijn maar dat pikt de edittor niet)
Succes ermee.
Frank

Bedankt voor de goede uitleg ik ga er binnen kort mee aan de gang, mooi dat het kan dan kun je tenminste nog een beetje snel zappen ;-)

Thx gogo

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan