routeplanner op laptop

luca

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
1
Punten
38
Leeftijd
72
Wat is de best te gebruiken routeplanner voor een laptop

(ivm geheugenruimte en gebruiksvriendelijkheid)

als antenne zou ik mij zo'n pcmcia-kaartje aanschaffen ik geloof dat die antenne tussen de 100-150€ kost

iemand enig idee ??

Route 66 is al tijden bekend als erg goed programma.

En het ondersteunt het gebruik van een GPS signaal.

Overigens zou ik je afraden om daar een PCMCIA kaartje voor te nemen, omdat je dan je hele laptop voor het raam moet zetten om een beetje ontvangst te krijgen.

Of je moet met een cabrio rijden (mag je wel de canvas kap erop hebben hoor, daar gaat het signaal wel doorheen).

Er zijn in de door jou genoemde prijsklasse ook USB GPS ontvangertjes te koop en dat zou mijn keuze zijn.

De recentste versie van route 66 heb ik al es mee mogen werken en dat gaat prima.

Maar de GPS ondersteuning heb ik nog niet mogen meemaken.

Ik neem daar tegenwoordig de PDA met tomtom voor, werkt ook prima !

Bedankt voor de snelle reactie

ik ga eens op groot onderzoek naar al die dingen , ik heb wel een gps maar gecombineerd met dieptemeter is ie wel niet gemaakt om in een wagen te plaatsen , en de antenne is veel te groot voor de wagen :biggrin:

Bij die pcmcia kaartjes krijg je meestal wel een externe antenne bij hoor....

Die sluit je gewoon aan op de gps die in de laptop zit en leg je op het dashboard....

Enkel..... er is me geen enkel programma bekend dat ook echt je route kan plannen en dan via pijltjes werkt op de laptop...

Route 66 geeft enkel aan waar je bent, niet hoe je moet rijden....

Als je dit veel gaat gebruiken schaf je je beter een Pocketpc'tje aan ...

Dit doe zijn werk wel goed (Met tomtom) en je kan je route ook op voorhand plannen (Alturion) en kost ongeveer 550€......

GPS via usb werkt perfect op Route66 ,ik ben met behulp van die planner en mijn laptop toch maar mooi weer op de plaats van bestemming gekomen in duitsland :) ,en weer thuis.

Ow ?? das nieuw ... dus met route 66 kan je een route uitstippelen naar bv .. munchen via 3 stopplaatsen

Als je dan vertrekt geeft route 66 dan mooi aan met bv. spraak commandos hoe je moet rijden ????

Dat weet ik eerlijk gezegd niet ,ik heb in elk geval niets gehoord en weet niet of een spraak module tot de opties behoort ,ik dacht van niet, dat zit weer in tomtom met een pda ;)

@iedereen

voor mij is het enkel voor sporadisch gebruik , heb ondertussen eens de soft van alturion uitgetest (nog zonder antenne) en het ziet er goed uit op de laptop ik geloof zelf dat de spraakondersteuning ook zal werken , maar daarvoor moet de antenne aangesloten zijn

ik heb een USB antenne besteld (105€)waarschijnlijk volgende week binnen ik laat nog iets weten, voor die prijs ben ik dan hopelijk en route

Bedankt voor de info iedereen

Welke heb je dan besteld ?

Want die prijs ziet er okee uit.

Gaat de goede kant op zo :)

@MAS3

een GLOBALSAT–29010 en daar ik geen reclame mag maken zend ik je de site in je PM het is er eentje met magneet 73€ zonder btw en verzendingskosten (in Belgie voor NL iets duurdere verzending)

Mp'd me die winkel ook maar eens door, das inderdaad een mooie prijs :)

Ik ben touwens nog altijd op zoek naar cd2(de) van tomtom2 europe... Iemand ??

ik weet niet of je het download programma emule kent

waar daar kan je wel tom tom navigator vinden

heb geen idee of het de goede versie is

http://www.emuleproject.net

dat is net zoiets als kazaa maar dan veel beter

suc 6

herbie

ps ik wil ook een navigatie kopen op de laptop maar alleen als er een spraakmodule bijzit

tijdens het rijden kan ik niet op de kaart kijken

dus ben benieuwd wat de ervaringen zoal zijn

route 66 heb ik al ook via emule

heb het nog niet getest

Originally posted by iceke Ow ?? das nieuw ... dus met route 66 kan je een route uitstippelen naar bv .. munchen via 3 stopplaatsen

Als je dan vertrekt geeft route 66 dan mooi aan met bv. spraak commandos hoe je moet rijden ????
Nee, route66 kent geen gesproken commandos, wel kun je een route uitstippelen met wel 100 via's als je wilt, en geeft route66 op de kaart aan waar je bent, je zal dan zelf de routelijn moeten volgen.

Probleem met route 66 is overigens wel dat de op het scherm aangegeven positie achterloopt op je werkelijke lokatie, daardoor kun je soms wel eens een afslag te laat nemen, dat is best lastig.

Een ander programma dat wel de exakte lokatie op de laptop aangeeft en ook lekker werkt is Alturion. Dit programma word geleverd met een pc en een pocket pc programma, beiden hebben de mogelijkheid van via's te gebruiken en hebben gesproken route begeleiding (ook op de laptop dus).

Helaas is Alturion standaard slechts met Benelux kaarten en moet je voor de europa kaarten nog eens extra diep in de buidel tasten (ben dit nog niet tegengekomen op het net)

cd2 van tomtom heb ik wel, pm maar even hierover.

Fenzo.

als ik Alturion in emule plaats dan staat er ook weer zat

wat heb je bij deze software nog meer nodig als alleen een gps module op je laptop

herbies

hehehe .. tja heb alturion installed staan .. ik had dus al zo'n proggie zonder het te weten :))

Deze morgen om 9h pakketje ontvangen , (maandag besteld, gaat vlot)

drivers op mini CD , eerst lezen en de installatie duurt 5min

En nu geen excuus meer , ik weet reeds waar ik woon , dus blijven plakken en recht naar huis :biggrin:

de soft van alturion nu nog even testen in de wagen , maar dat is voor deze namiddag

alturion uitgetest met antenne achter de voorruit en het werkte perfect

zelfs andere route nemen dan opgegeven is ok het progje herberekend direct een nieuwe route

het stemgeluid op de laptop is zuiver met klare kommando's

nu nog een paar kaarten zoeken Fr en Esp en de volgende zomer kan ook niet meer stuk , ieder jaar is Lyon een ramp , en bij de aankomst in Spanje zit ik nml ook altijd verkeerd :rolleyes:

dat klinkt heftig en het bedrag ook

ik heb net wat kaarten van alturion gedownload het was een bestand van 1,23 gig daar zit een franse kaart bij

en ook een spaanse

ik heb het bestand via emule binnengehaald

zo'n antenne lijkt me ook wel wat

mischien wil je mij die site ook even mailen

groeten herbies

ben effe op zoek naar dat type

helaas kan ik die niet vinden

wel de br 305 dat is een usb versie

en de bc 307 die in een pcmcia slot past

nu nog de prijzen vinden

en wat zou beter zijn de usb of de pcmcia

lastig dit alles

herbies

@Herbies You have mail

ik heb de USB versie gekocht omdat er op mijn laptop enkel een printpoort en verder een paar USB's aanwezig zijn

op het cd'tje wat erbij zit staat alle benodigde soft om USB naar compoort te vertalen je programma alturion zoekt na de installatie zelf de antenne

en nog iets emule komt bij mij max aan 5Kb de kaart van europa ben ik al 2 dagen aan het downen en gaat geen moer vooruit

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan