Samrtcard readers van Dreambox

D

deur_h

Hi,

Ik ben nieuw in de wereld van satelliet en bezig met mezelf informeren voor ik iets aanschaf.
Ik ben erg ge?ntresseerd in de Dreambox. Ik heb begrepen dat ik het DVB Common-Interface Slot zelf kan programeren zodat elke smartcard erin gelezen kan worden. Ik kan echter niet vinden wat voor kaarten de twee ingebouwde smartcard readers aankunnen.
Of zijn deze (gezien de uitgebreide mogelijkheden van de Dreambox zelf) eigenlijk ingebouwde CI-Slots en kan je ze ook zelf instellen?
Ik ben namelijk van plan om de Nederlandse canaldigitaal basiskaart erin te stoppen + eenzelfde basiskaart van Engeland + eenzelfde basiskaart van Polen. Is dit tegelijk te doen? Of moet ik dan steeds van kaart wisselen als ik een ander kanaal wil kijken?

Tnx,
deur_h

Het NL basispakket: in vrijwel elke image voor de Dreambox zit een emulator voor deze kanalen. Dus: geen kaart nodig.

Het GB pakket is grotendeels FTA (BBC zenders). Daarvoor dus ook geen kaart nodig.

De Poolse zenders? Euh, zijn die gecodeerd? Anderen weten er mogelijk meer over, maar ik dacht dat die ook (bijna) allemaal FTA zijn.

In dat geval hou je dus nog genoeg ruimte over voor een 4e kaart ;)

Tnx, dat is nog eens goed nieuws! Maar ik blijf wel benieuwd naar wat voor readers het nou zijn...

En mag ik als newbee dan ook nog ff vragen welke sats ik zou moeten ontvangen voor deze combi van kanalen? Nl natuurlijk via astra, maar engeland en polen?
Is dat op te lossen met meerdere lnb's op 1 schotel? of zou een draaibaar systeem een (veel) betere uitkomst bieden?

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan