samsung lcd tv wil niet aangaan

S

snah

Hallo mensen ,

Zo'n 5 weken geleden voor mijn zusje ( met een verstandelijk handicap ) een nieuwe samsung tv gekocht ( samsung LE40C550 ) Heb deze opgehangen en afgestemd op de signalen van caiway ( westland ) .

De tv heeft het 4 weken perfect gedaan , echter een week geleden wou de tv niet meer aangaan . Het rode led lampje knippert 6 keer en na 10 seconden knippert het weer 6 keer enz.. Door het drukken op verschillende knoppen op de A.B. had ik ineens beeld en alle zenders deden het goed , daarna het ding uitgezet en na een paar minuten weer aan en weer geen beeld en de eerder genoemde 6 knipperende lampjes .Hoe kan dit , het scherm blijft zwart. Ook na het in of uit schakelen van de stroom .

Mvg. Hans

 
Hoi Snah, welkom op Satellite Fun.

Om gelijk met je vraag te beginnen. Heb je een module in de TV gestoken voor de Caiway ontvangst? En zoja, doet het probleem zich dan ook voor als die module er niet in zit? Ik weet niet wat Caiway gebruikt, maar een hele hoop van deze Samsung modellen zijn bijvoorbeeld niet geschikt voor Ziggo modules.

Dat kan leiden tot zo'n probleem met een knipperend ledje.

Als dat niet het geval is zou ik zo snel mogelijk bellen voor de garantie. Een andere Tv waar ik over las bleek een defect te hebben in het mainboard en is door Samsung meegenomen voor reparatie, dat was ook een LE40C550.

 
Als jij met een module bedoeld of er een kaart in moet , nee , voor het basispakket hoeft er geen kaart in .

Als het een moederbord probleem is , hoe verklaar jij dan dat het 2 keer gelukt is door drukken op verschillende knoppen om de tv aan te krijgen .

Hans

 
Ik zou hem gewoon even weg brengen.

Heb lange tijd geen tv meer open gehad maar in het verleden gebruikte men een oplaad baar batterijtje om het een en ander vast te houden.

Misschien is deze stuk of los of wordt niet meer opgeladen.

 
hoe verklaar jij dan dat het 2 keer gelukt is door drukken op verschillende knoppen om de tv aan te krijgen.
Tja dat hoef ik niet te verklaren, ik ben geen TV monteur. Maar als er iets mis is wil het nog niet zeggen dat iets daarom ook 100% nooit meer werkt.

Daarnaast schreef ik dat ik gelezen had dat eenzelfde type TV met hetzelfde probleem volgens de monteur een moederbordprobleem zou hebben.

Dat is dus een mogelijkheid, wil niet meteen ook zeggen dat dit bij jouw TV ook het geval is. Maar in dit geval kun je gewoon het beste even aanspraak maken op je garantie.

 
Dat klopt helemaal Jan.

Maar dat is vooral bekend van de apparaten van onze eigen bodem, en al dik 20 jaar geleden.

Tegenwoordig vind je alleen nog een batterijtje in de afstandbediening.

Je advies ben ik het helemaal mee eens.

Nieuw ding -> wegbrengen of laten ophalen want geheid garantie.

Soms moet je overigens wel een beetje werken om ook zaken onder garantie te krijgen, dat heb ik onlangs nog met mijn auto mee mogen maken.

Voor het bedrag dat ik daarmee bespaard heb, koop je een wel heel erg mooie tv.

 
Mijn dank voor de antwoorden , inmiddels via de samsung site hun een mail gestuurd en ga ze ook maandag bellen . De tv is gekocht bij de mediamarkt maar heb begrepen dat ik in dit geval beter direct bij samsung moet aankloppen .

Hans

 
Ja dat kan kloppen en ik moet zeggen dat mijn ervaring tot nu toe is dat ze geen slechte service leveren.

 
Ledje 6 keer knipperen betekend error code mainbord.

Ook geeft deze code aan wat er precies aan de hand is.

Helaas kan ik nu niet in de data base kijken naar die error code.

Maar heb begrepen dat Samsung het gaat oplossen, dacht trouwens aan garantie.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan