SBS: Formule 1 zonder reclame

Big-Henk

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
25
Punten
38
Leeftijd
63
Nederlandse televisiekijkers kunnen volgend seizoen zonder reclameonderbrekingen naar de Grands Prix kijken. Dat zegt hoofd sport Lex Muller van SBS 6 tegenover het blad RaceReport.

De zender verraste twee weken geleden door de uitzendrechten van de Grands Prix weg te kapen voor de neus van RTL, dat de sport jarenlang in de Nederlandse huiskamers bracht. Nu de Formule 1 onderdak krijgt bij SBS behoren de reclameblokken tijdens de races tot de verleden tijd. "We willen en mogen geen reclame uitzenden tijdens de race, en we kunnen het ook niet", zegt Muller. "RTL 5 is Luxemburgs, waardoor ze zich niet aan de Nederlandse regels hoefden te houden.

SBS Broadcasting is wel Nederlands, waardoor we de races niet eens zouden mogen onderbreken." Met ingang van komend seizoen is het door het bedrijf van Bernie Ecclestone, dat eigenaar is van de beeldrechten, verboden om races te onderbreken voor reclameboodschappen.

Dus ook RTL had geen reclame meer mogen uitzenden wanneer zij de rechten hadden weten te behouden. Het is nog niet bekend of de redactie van RTL Grand Prix meeverhuist naar SBS. Commentator en boegbeeld Olav Mol heeft al laten weten dat hij open staat voor een transfer naar de concurrent, maar Muller wil zich daar nog niet over uitlaten. "We zijn van plan het beter te doen dan RTL", aldus de zegsman. "We zijn hier zeker toe in staat, en ik denk dat de Formule 1-fans ons een beetje onderschat hebben."

Bron: SBS
Dit nieuws is gehaald van SatellietWereld.nl
--------------------------------------------------------

Zo nu word het weer wat interresanter om naar Formule 1 te kijken hoop ik, want ik werd er al een beetje zat van om naar RTL-5 te kijken.
Qua commentaar heb ik niks op Olav Mol aan te merken, maar ik werd er aardig zat van om telkens na bijna elke 5 minuten te horen dat we even naar de onderbreking moesten.
Ik miste de Formule 1 op Canal+ al aardig (behalve de commentaar van Tom Coronel dan, die heb ik geen minuut gemist)
En naar Belgie of soms RTL+ kijken was dan tussen de reklame nog een optie.
Niks tegen de Belgen onder ons, maar daar maken ze een race absoluut niet spannend om naar te kijken.

Nu hopen dat SBS6 er iets moois van maakt, want ik ben en blijf een Formule 1 fan :)

Big-Henk

Nou eindelijk eens wat goed nieuws en sbs6 gaat zeker weten niet op zwart voor ons hehehe.

Maar hoop toch dat Olav mee gaat want ik blijf het een wereld commentator vinden,, alleen moet die nu inderdaad een nieuw standaard zinnetje verzinnen want we gaan nu niet meer naar de reclames.

Alvast optimitisch zijn,, Jos gaat eindigen op een 10e plaats in het formule1 2004 seizoen,, en wel in een Jaguar denk ik.

Ja voor mij zijn formule1 en olav mol ook zowat synoniem formule1 zonder olav kan ik mij bijna niet voorstellen.Zou wel leuk zijn als jos nu eindelijk eens in een team komt waar de techniek hem eens niet steeds in de steek laat.Jaquar is toch groen volgens mij past daar de groene kleur van heinekenbier prachtig bij of heb ik dat mis.Hebben we mischien eens een grote nederlandse sponsor in de racerij want daar valt of staat het mee als het gaat om een stoeltje.

Het zal mij benieuwen. Dat het niet meer onderbroken wordt door reklame wegens een verbod van Ecclestone vind ik een prachtige zaak anders hadden we misschien ook nog een teveel aan reklame gehad.
SBS mag namelijk 12 minuten per uur uitzenden, maar als je gaat tellen dan kom je veel hoger uit, daarom krijgen ze binnenkort net als een aantal andere zenders een flinke boete.

Anyway, het zal heerlijk zijn zonder reklame te kunnen kijken, maar beter worden zonder Olav? Mwah.... daar twijfel ik toch ten zeerste aan, ook ik hoop dat hij meegaat.

In elk geval zit ik er hier al weer klaar voor, alleen duurt het nog een paar minuten voordat het weer maart is.:(

En toch blijf ik het jammer vinden dat het niet meer bij c+ is.
En nu maar hopen dat ze er geen nieuwsblokje in stoppen om toch maar reclame te mogen uitzenden, het is tenslotte een commerci?le omroep.
Dit is verder een prima ontwikkeling die verbod op reclame.

Het enige jammere dat het niet meer bij C+ is, vind ik het feit dat je tijdens de RTL5 reklame, sinds C+ gestopt is, niet meer tot na de reklame kan overzappen naar een NL talige zender want ik haat dat Duitse super pro-Schumi commentaar.

Voor de rest vond ik het nogal emotieloos commentaar en niet echt veel interessants.
Bij Olav ben je verzekerd van interessant nieuws gecombineerd met echt goed commentaar, vaak genoeg voorzien van emotie (in de juist proporties, hij maakt het niet te gek) en dat allemaal in een vrij flitsende manier gebracht.

Wel vind ik het bagger dat C+ dit gedaan heeft, vanwege het feit dat toch vele mensen zich mede net vanwege F1 zonder reklame met NL commentaar een abo hebben genomen.
Dus de F1 heeft toch wel bijgedragen aan het nemen van een abo, al is het misschien niet de hoofdreden.

Voordien hebben nogal geroepen over F1, dus zwak dat ze zich er nu zo vanaf maken.
Dat ze dan ook maar het voetbal eruit kiepen want dat zie je op elke zender wel meer dan genoeg.
Zullen de fans ook blij zijn.:)

Kijk ik hoef nu na dit bericht van Black Tiger niet meer te vertellen waarvan ik al sinds 1994 fan van ben :), maar ik wil nog wel even het volgende kwijt.

Wat ik jammer vond bij Canal+ dat ze daar er soms totaal geen rekening mee hielden dat er een Nederlandse Formule 1 rijder in het veld meereed, want soms had Engels voetbal voorang op Formule 1
Als je dan een Nederlandse betaal zender bent moet je toch ook een beetje promotie maken voor je Nederlandse rijders, maar nee dan toch maar Engels voetbal.

En ik had het gevoel dat de heren Jan Lammers en Tom Coronel aangenomen waren om als kritiek commentators te functioneren, want nu je Jan Lammers bij RTL5 zag was het een heel andere persoon (qua kritiek) dan bij C+.
Soms werd je daar bij C+ echt schijtziek van hem.
En dat zelfde was later ook zo met Tom Coronel.

Ik had destijds mij aangemeld voor aandelen in Tom z'n race team om Tom in de Formule 1 te helpen, maar heb er geen spijt van dat dit niet door is gegaan.
Kijk ik wil niet zeggen dat Tom niet kan racen, maar wat was dat in de C+ tijd een verschrikkelijke zeiker zeg.
Met z'n "pief pafjes" en "Ohh het gras is way to wet"
Dat zelfde had ik dit seizoen bij RTL5 met Allard Kalf, nu die niet meer als pitreporter werkt denk hij dat hij overal maar kritiek op moet leveren.

Nee geef mij dan maar Olav Mol die heeft hard voor de racerij en leeft zich daar helemaal in en dan geeft het niet dat hij af en toe soms niet zat op te letten.
Net als z'n vroegere collega bij de BCC (ik kan even niet op z'n naam komen), daarmee is Formule 1 gaan leven in Nederland en natuurlijk ook door Jos niet te vergeten.

Nou op naar SBS6 en hopen dat het net zo leuk blijft en mischien wel wat beter wie weet :)

Ik blijf zowieso kijken waar het ook terecht komt, was het maar weer Maart pffff :)

Big-Henk

Goh Big Henk.
Zoals ik zie hebben we toch in grote mate dezelfde gedachtengang. Want over jouw bovenstaand commentaar denk ik precies hetzelfde en kan dus niet anders dan het alleen maar volledig met je eens zijn.

Vol verwachting klopt ons hart, en we zullen blij zijn als we weer de winter door zijn... dan is het ook weer sneller van maart roert zijn staart en de formule 1. :)

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan