sbs6

B

BiG_G

Kijk net K911 en daarna kwam er reclame voor hvnl.
Kinderen die op trein rails gekke toeren uithalen, en op het allerlaatste moment van de rail afspringen....

Wat is er mis met het hedendaagse jeugd?

Het ergste wat ik gedaan heb is een bushokje ooit opgeblazen.... Maar zelfmoord neigingen?????

Ut wordt steeds gekker...

Een bushokje opgeblazen? Zo erg heb ik het zelfs nog niet eens gemaakt... heb jij toch al in jouw tijd een behoorlijk verkeerd voorbeeld gegeven.:biggrin::biggrin::biggrin:

ook conducteurs geven voorlichting op scholen van het middelbaar onderwijs over normen en waarden..

Als je dan vraagt aan die kinderen wat doe ik tegen agressie dan krijg je als antwoord moet je een mes of een pistool kopen..

Zo denkt de jeugd, waar licht dit nou aan, de opvoeding????????

Heerlijk deze discussie.

Aan de opvoeding??? Nee dus het ligt aan de regering,

Die maken er een zooitje van,

We gaan over op de Euro en het leven is in een klap 2 maal zo duur geworden maar je salaris ruim gehalveerd.
(Om het maar even helamaal scheef te trekken.)

Moeder de vrouw moet dus (en dat moest ze toch al) meewerken om het hoofd boven water te houden.
Doe je daar niet aan mee dan kun je je een hele hoop niet permiteren.
En dan komen er kids ,SHIT dat is een streep door de rekeining,
Maar er is toch opvang geregel\d (alweer kassa) en die kunnen de kids toch opvoeden) dus moeder de vrouw en PretparkPa kunnen gewoon doorwerken aan hun carriere

Oeps lagere school ,,,,,,, he gelukkig de kids kunnen overblijven wat een geluk ,en opvoeden is een taak van de leraar toch !!!

Dan de middelbare school ...Jantje ( zomaar een willekeurige hollandse naam) is lang onderweg maar gelukkig heeft ie een brommer en kan (met een beetje opvoeren en zonder helm ) vlot weer thuis zijn . "s middags heerlijk rondlummelen rondom het schoolplein onder toezicht van opvoeder nummer 3 de onderwijzer.
Lukt hij hier niet in dan is er altijd nog een kogel en uiteraard een nieuwe leraar die beter uitkijkt!!!
Jantje die de kogel bezitte is even een jaar of drie onder de pannen (kost en inwoning TV DVD) en wordt al wederom weer netjes opgevoed, terwijl Pa en moe aan hun carrierre timmeren.
Nee hoor het licht (lampje!! ) eg nie aan de opvoeding maar aan het systeem.

Nou ja, juist door de text hierboven... Dan is het toch aan de opvoeding?

Kinderdagverblijf? Weet je wat DAT kost tegenwoordig???????

Het is triest gesteld, heden

G

En daarbij gaat het al fout, als je alleen de kost wilt verdienen hier in nederland moet je al een gedegen opleiding hebben gevolgd, dan kan moeder de vrouw lekker thuis blijven om de kids op te voeden...

Maar in veel gevallen gaat en kan dit niet, en gaan ze dan met hun twee?n werken, waardoor de kinderen aan hun lot worden overgelaten, in kinderdagverblijven en ga zo maar door.

Maar is het niet zo dat we eigenlijk teveel gewend zijn, zelf ben ik nou bijna 40, en ben geboren in een tijd dat de ontwikkelingen van auto's televisies computers, en al dat andere spul in een rap tempo omhoog ging.

Nu in deze tijd kun je toch bijna niet indenken dat niemand meer een pc, een tv , 2 auto's, een tv voor de kids met dvd en video enz. heeft staan. En om dan nog maar niet te praten over de spullen die in de winkels liggen, waarmee je jezelf eens kunt laten verleiden, want die kunst beheersen ze tegenwoordig heel erg goed.

Hetgeen wat ik er van denk wat de opvoeding betreft van de kinderen, is gewoon dat we ons zelf in de laatste 50 jaar voorbij zijn gehold met het maar willen hebben van alle denkbare luxe, gewoon omdat het zo moeilijk is om een stapje terug te doen, ik geef toe ik kan het ook niet goed, ook moet het soms wel eens.

Wanneer verdien je voldoende om als enkel verdiener te kunnen fungeren?

Moeder thuis, kids thuis... paps werken...

Huur: 1100? p/mnd
of Hypotheek : hoger

ik geloof niet dat er nog veel mensen zijn met zulke sal.

Dan moet je wat goedkoper gaan huren, simpel zat.

Waarom werkt men met twee?n?
a.) Omdat men veel geld wil hebben
b.) Omdat men een eige huis wil kopen.

Het is goed genoeg te doen als alleenverdiener.
En als je al 1100 huur betaald, kun je ook kopen want veel meer kost je dat ook niet.

Problemen met de jeugd in de huidige tijd liggen echt voor 95% aan de opvoeding.

Ik ben als consultant al enige jaren als free lancer aan het werk, het is hard werken veel uren maken maar daar verdien ik dan ook naar.
Ik verdien het alleen hier in huis moeders is gewoon huisvrouw en de kinderen waarvan en reeds een de deur uit hebben een goede opleiding kunnen volgen.
Ik word altijd een beetje triest van de mensen die beweren dat ze veels te weinig geld verdienen, maar wel in een duur huis wonen en verder alles willen wat en ander ook heeft.
Ik woon in een duur huis en heb het zeer goed maar moet daar wel 60 tot 70 uur voor werken iedere week! Wil je het ook financieel goed hebben ga dan ook wat langer werken, of ga naar je inkomen leven, neem een huis met een lagere hypotheek of huur een flatje.

De mensen zijn de afgelopen jaren gewoon verpest en weigeren meer te doen om toch aan hun (huidige) levensstandaard te voldoen.
Buiten mijn uren die ik maak heb ik nog genoeg tijd over om mijn kinderen normen en waarden bij te brengen, als ik er niet ben neemt mijn vrouw zeker deze taak over.

Kortom leef naar wat je hebt en wil je meer doe er dan ook meer voor, het komt echt niet allemaal vanzelf naar je toe.

(zo zie je maar weer dat het heel vaak op geld uitdraait als het om dit soort discussies gaat)
Heel mooi crazy, dat JIJ dat kunt.
Maar de meeste mensen kunnen simpelweg niet kiezen voor een baantje waar ze zoveel uren kunnen maken.
Die moeten het gewoon doen met wat ze hebben.
En als jij 70 uur in de week werkt hoeveel uren ben je dan van huis?
1 uur onderweg van en naar je werk is heel normaal.
Of reken je dat ook als gewerkte uren af bij je klant/baas ?
Want dat geldt dus ook voor de meesten onder ons niet als werkuren.
Dus dan ben je ik zeg maar van 7.00 tot 19.30 uur van huis als je de zaterdagen gewoon vol werkt, een half uur per dag onderweg bent en je een half uur per dag pauzeert.
En dan ga je mij vertellen dat je genoeg tijd voor je kids hebt.
Gaat er moeilijk in bij mij, sorry.

Maar waar het mij dus eigenlijk om gaat is dat jij doet alsof dat voor iedereen een vrije keuze is om te maken.
En dat is zeer zeker niet zo.
Consultant ?
Zeker goed voor kunnen leren dankzij je ouders die er nooit waren.
Lang niet iedereen heeft goed door kunnen leren.
Lang niet iedereen kan een beroep kiezen waar ie als freelance (dus eigen baas) mee overweg kan.
En lang niet iedereen is zo goed met geld als jij waardoor je juist freelance kunt consuleren.

En mensen die opmerken dat ze liever meer zouden verdienen zodat ze zich wat meer kunnen veroorloven, klagen die op dat moment?
Je moet de ellende van een ander niet afspiegelen aan het gemak waarmee jij jezelf juist uit de ellende weet te houden.
Lang niet iedereen valt op de juiste plek tijdens zijn/haar opleiding, werk en wat daar de gevolgen mee zijn.
Je kunt dan niet gaan roepen "Dat is je eigen schuld, moet je maar een fatoenlijke opleiding / baan nemen".
Zo lees ik jouw stukkie hier dus, en ik denk dat je het dan alleen van jouw kant ziet, en het gaat je allemaal schijnbaar gemakkelijk af.
Er is ook een hele groep (minimaal de andere helft van de bevolking, maar op dit moment snel groeiend) voor wie het niet allemaal van een leien dakje gaat.

Meestal ben ik het niet zo eens met de stellingen van freggel (gelukkig, dat kan!) :)
Maar deze keer ben ik het helemaal met hem eens.

En jij komt uit de randstad???

Originally posted by Black Tiger
Dan moet je wat goedkoper gaan huren, simpel zat.

Waarom werkt men met twee?n?
a.) Omdat men veel geld wil hebben
b.) Omdat men een eige huis wil kopen.

Het is goed genoeg te doen als alleenverdiener.
En als je al 1100 huur betaald, kun je ook kopen want veel meer kost je dat ook niet.

Problemen met de jeugd in de huidige tijd liggen echt voor 95% aan de opvoeding.

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan