(zo zie je maar weer dat het heel vaak op geld uitdraait als het om dit soort discussies gaat)
Heel mooi crazy, dat
JIJ dat kunt.
Maar de meeste mensen kunnen simpelweg niet kiezen voor een baantje waar ze zoveel uren kunnen maken.
Die moeten het gewoon doen met wat ze hebben.
En als jij 70 uur in de week werkt hoeveel uren ben je dan van huis?
1 uur onderweg van en naar je werk is heel normaal.
Of reken je dat ook als gewerkte uren af bij je klant/baas ?
Want dat geldt dus ook voor de meesten onder ons niet als werkuren.
Dus dan ben je ik zeg maar van 7.00 tot 19.30 uur van huis als je de zaterdagen gewoon vol werkt, een half uur per dag onderweg bent en je een half uur per dag pauzeert.
En dan ga je mij vertellen dat je genoeg tijd voor je kids hebt.
Gaat er moeilijk in bij mij, sorry.
Maar waar het mij dus eigenlijk om gaat is dat jij doet alsof dat voor iedereen een vrije keuze is om te maken.
En dat is zeer zeker niet zo.
Consultant ?
Zeker goed voor kunnen leren dankzij je ouders die er nooit waren.
Lang niet iedereen heeft goed door kunnen leren.
Lang niet iedereen kan een beroep kiezen waar ie als freelance (dus eigen baas) mee overweg kan.
En lang niet iedereen is zo goed met geld als jij waardoor je juist freelance kunt consuleren.
En mensen die opmerken dat ze liever meer zouden verdienen zodat ze zich wat meer kunnen veroorloven, klagen die op dat moment?
Je moet de ellende van een ander niet afspiegelen aan het gemak waarmee jij jezelf juist uit de ellende weet te houden.
Lang niet iedereen valt op de juiste plek tijdens zijn/haar opleiding, werk en wat daar de gevolgen mee zijn.
Je kunt dan niet gaan roepen "Dat is je eigen schuld, moet je maar een fatoenlijke opleiding / baan nemen".
Zo lees ik jouw stukkie hier dus, en ik denk dat je het dan alleen van jouw kant ziet, en het gaat je allemaal schijnbaar gemakkelijk af.
Er is ook een hele groep (minimaal de andere helft van de bevolking, maar op dit moment snel groeiend) voor wie het niet allemaal van een leien dakje gaat.
Meestal ben ik het niet zo eens met de stellingen van freggel (gelukkig, dat kan!)

Maar deze keer ben ik het helemaal met hem eens.