scart stekers

4

44turbo

hallo,

Heb een humax met 2 scarts er in. Als ik teletekst wil kijken krijg ik geen achtergrond zwart. Draai ik de stekkers om, dan wel. Maar geen beeld op tv. Erg vreemd vind ik dit. Zijn er meer mensen die dit ook hebben.

Ik heb ook een dvd-recorder aangesloten.

Gr 44Turbo.
 
Zijn het wel zgn. volledig bezette scart stekkers? Of van die dunnere?
 
Ik denk van die dunnere, want er komt geen reactie meer terug. :)
 
Hoi,

Wat voor een verschil zit daar in ? ze werden bij de apparatuur mee geleverd.

Gr. 44Turbo
 
Hallo 44turbo.

Kijk wat Black Tiger schrijft, een dunnere kabel is niet volledig bezet.

En een dikke kabel wel.

Er zitten dus meer draadjes in.

Probeer een andere scart kabel.

Groetjes sat4ever.
 
Als ik bij mijn humie de scart`s omdraai kan ik de volumen niet meer via de a.b bedienen er komt wel de indicatie op het scherm maar echter geen reactie van geluid
gr pepe
 
Zelfde verhaal voor jou ook Pebep70. Neem eens een fatsoenlijk (zo'n dikke) volledig bezette scartkabel en zie of het probleem zich dan nog voordoet.
 
Niet helemaal waar Black Tiger
Ik heb dus wel de betere kabels zelfs ook op mijn audio out
heb ik de digitale glasvezel kabel maar dan moet je het geluid van de tv uit zetten want deze heeft dan een echo
Gr Pepe
 
Ja dat kan. Als ik hier het geluid van mijn tv via de tulp aansluiting van de tv over de 5.1 installatie laat lopen, moet ik ook het geluid van de tv zelf zacht zetten omdat je anders echo krijgt dat is normaal.

Dat heeft verder niets te maken met het al dan niet volume kunnen bedienen via de afstandsbediening.
Een scartkabel moet aan beide zijden gelijk funktioneren, m.a.w. het mag totaal niet uitmaken welke kant je waar in hebt steken.
Als dat niet het geval is, zoals jij me jouw probleem omschreef, dan klopt er gewoon iets niet aan je scartkabel.

Eigenlijk snap ik nu dus je reactie niet helemaal aangezien je uitspraak over de digitale glasvezel in principe niets te maken heeft met je scartproblemen.
 
ik heb dit ook al eens gehad ,bij een oudere tv.
neem een 12 pin,s scart en je prob is over.
grtz freak.
 
Wat ik met het omdraaien bedoelden is het volgende :
De scart kabel die naar de tv loopt in de input van de humie
en de uitgang de normaal naar de tv loopt de DvD op aan sluiten
dan doet de volumen het niet
Niet dat dit een groot probleem is (kwestie van goed aan sluiten)
Maar het licht in ieder geval niet aan de Scart kabels
Echter mijn reactie over de audio uitgang sloeg inderdaad nergens op
Vr Gr Pepe
 
Dat het volume niet reageert komt mijns inziens omdat het een output naar een videorecorder kan zijn. Je zou toch niet willen dat het geluid van het programma dat je opneemt afhankelijk is van je volumeknop.
 
Mogelijk geeft dit wat meer inzicht: de pinbezetting van SCART. Zowel voor tv als voor vcr. Kan je meteen zien dat er een verschil is tussen de TV SCART en de VCR SCART aansluitingen achterop een satontvanger.
 
Dat klopt Kerstkonijn, daar kan verschil in zitten.

De TV sluit je dan ook aan op de TV aansluiting (scart heeft geen output en input aansluitingen) van de Humax.
De DVD kun je dan op de VCR aansluiting van de Humax zetten.

Anderszins zou het ook moeten kunnen, maar dan zou je de Humax op de VCR aansluiting van de DVD moeten zetten en de TV aansluiting van de DVD ook naar de TV moeten leiden.

Of ik begrijp niet helemaal hoe je het aangesloten hebt in een goedwerkende situatie en hoe je het aangesloten hebt als je het probleem met het volume hebt.

Misschien als je dat iets uitgebreider uitlegt dat het duidelijker wordt. Hoe je het de eerste keer beschreef dacht ik dus dat je alleen de kabel omdraaide en dezelfde aansluitingen gebruikte, vandaar dus mijn reply betreffende het gebruik van een niet volledig bezette kabel.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan