schijven branden

S

sateliet

hoi ik heb een vraag wie weet hoe het komt dat ik niet vier keer
kan schrijven met mijn cd ik gebruik wel 4maal schijven
en het duurt 44 min voor dat de cd klaar is
en ik brand met een nec1300a software versie is 1.07

ik heb win me er op staan
en de dma heb ik uit staan

alvast bedankt

gr

Ik denk dat je het hebt over een dvd branden.
(DMA moet aanstaan)

Je schrijft niet welk brand programma je gebruikt,en ook niet op welke snelheid hij dan wel brandt en merk dvd plaatje en of je + of - brand

Ik heb ook een nec1300a en kan zonder problemen 4x branden.
Gebruikt nero 6

Rolbird

Ik denk dat je het hebt over een dvd branden.
Wie weet? De NEC kan beiden aan.
Sinds wanneer kan die NEC trouwens 4x DVD schrijven? Ik zie het wel in het rijtje bij de specs van NEC, bijv.:
DVD+R
4x CLV 5.5 MB/s
2.4x CLV 3.3 MB/s

Maar in het begin was die toch ook maar 2.4x? Is hier een firmware update voor geweest die dit mogelijk maakte?

Volgens mij moet ie gewone cd's zelfs sneller kunnen schrijven dan 4x zelfs nog sneller.

Hier van de NEC site zelf:
CD-R
16x CLV 2400 KB/s
8x CLV 1200 KB/s
4x CLV 600 KB/s
CD-RW
10xCLV 1500 KB/s
4xCLV 600 KB/s

Zoals rolbird al zegt, welke brandsoftware gebruik je en welke versie? Op welke snelheden is die allemaal in te stellen? Heb je DMA aangegeven?

Heb je overigens de nieuwste aspi drivers geinstalleerd en als het even kan ook de NEC geupdate met de nieuwste officiele firmware? Dat kan ook nogal eens helpen.

De nec 1300 kan inderdaad de dvd+ op 4x branden. En de - zowiezo op 2.4x maar met de onofficiele firmware ook 4x

volgens mijn bescheiden mening zit er in de firmware van de NEC alle merken DVD'rs die hij ondersteund.

Staat die daar niet bij dan valt de snelheid terug naar 2.4.

Meestal de goedkope DVD's die je op beurzen koopt (merkloos) hebben bit probleem.

Met DVD identifier kun je de maximale schrijfsnelheid die een DVD schijfje aankan achterhalen.
Dit biedy echter geen garantie dat Nero dan ook daadwerkelijk op die maximale snelheid gaat stoken.

het is mij nog niet gelukt een merkloze DVD die 4 speed is op deze 4 maal te branden. ook niet met de niet officiele versie 1.07.XX nogwat.

Daarentegen gaan de Arita's 4 speed tadeloos op 4 maal.

Grmpfz... dan moet ik toch maar eens zien of ik geen upgrade of zo voor m'n Pioneer kan krijgen, want ik brand hier niet anders dan op goede merken, zoals Arita, Datawrite en Nashua, maar die wenst dus absoluut niet verder dan 2.4x te gaan, en dat zou me nogal tegenvallen als ie minder kan dan zijn Nec soortgenoot, ook al is het maar theoretisch. :)

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan