Schilderen

H

HuGoBoSs

Helleu zijn er nog schilders onder ons? ik heb 1 vraagje ik heb pas een huis gekocht er zit op de muren sierpleister soort granol maar die is nu geel ik wil het witten maar ben bang dat als ik gewoon latex er op doe dat de stuctuur weg gaat heeft er iemand nog een oplosing?

alvast bedankt :)

Meer verdunnen met water heeft hier tenminste geholpen bij het behouden van de structuur...suc7 !

Ik zou zelf ook al geen gewone latex nemen maar een goede muurverf , en misschien ook even voorstrijken voor een goede hechting, maar daar kun je jezelf beter even voor laten inlichten bij een schilderszaak.

Groetjes Corn?.

in een plantenspuit warm water met ammoniakoplossing doen, uiteraard van boven naar beneden werken en het vuil en hopelijk voor jou het geel stroomt naar beneden,

Suc6

Ronald

M600 is natuurlijk het domste wat je kan doen dat is een sterk oplosmiddel, en ammoniak dat was vroeger.

als je het echt goed schoon wil maken is het beste om hem met een schoonmaakmiddel schoon te maken ( zoals St. Marc )

als je dit gedaan hebt is het beste om een isolerende muurverf te gebruiken om het doorbloeden van nicotine en roet aanslag te voorkomen Sigma Renova Isotop Matt is zo'n product.
Je structuur zal idd iets minder worden maar het oversausen van zo'n wand zal vele malen beter worden dan schoonmaken.
Als de roet en nicotine aanslag meevalt zou ik een sigmatex superlatex adviseren dat is een van de beste en fijnste muurverven, het is misschien wel raadzaam om de wand eerst te behandelen met sigmafix dit is een fixeermiddel dat zorgt voor een verbeterde hechting en verminderde zuiging zodat je in 1 keer het beste resultaat kan krijgen

suc6 ermee

gr skilder

skilder ok bedankt voor je info en anderen ook ik ga gelijk naar een verkoop punt van sigma in dordrecht ff zoeken op google

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan