schotel maat nilesat

B

bario

ik heb een 1.0 meeter schotel seer slecht signaal op nilesat wat is de beste maat schotel om hem te ontvangen
 
Voor de verticale transponders heb je redelijk signaal met een een 1.5m schotel. Voor de horizontale transponders moet je een schotel van 2 meter of groter hebben voor een beetje signaal.
 
Hangt er een beetje van af waar je in nederland of belgi? woont.Ik red het in alkmaar met een 1,2mtr. channelmaster om zonder problemen de vertikale beam uit de lucht te halen.Horizontaal is dan te zwak maar ik heb begrepen dat dat in het zuiden van nederland en in belgi? geen probleem moet zijn.

Groeten Sandokan
 
hier in noord Nederland krijg alles binnen met een 1.8 meter schotel.
 
Moet je er wel de ruimte en de centen voor hebben.

Walkover wat voor signaalsterkte heb je op de vertikale en op de horizontale beam?En hoeveel bijvoorbeeld op de frequentie van nile drama?11843 H
tp 7
 
Trouwnes wat heeft het met centen te maken en ruimte. Wij hebben hier al Euro centen en ruimte is ook geen probleem.

11843 h, 35-45 DB. Dit is dus de zwakste transponder.
De rest zit hier allemaal boven.
 
Het heeft in zoverre met centen te maken dat een schotel van 1,80mtr niet goedkoop is al helemaal niet als ie draaibaar is wat 99 van de 100 maal het geval is.Wat ruimte betreft in mijn geval zou ik die niet kunnen plaatsen en ik denk nog een heleboel leden zonder problemen met je buren of de gemeente te krijgen.Ik heb zelf een channelmaster 120 en dat is toch geen slechte schotel maar de horizontale beam van nilesat is zeer moeilijk.Mischien dat een 1.80 het hier wel doet hoewel ik denk dat signaalsterkte hier toch zwakker is dan bij jou in de buurt.Cor bijvoorbeeld die woont in sneek en die lukt het op een triax van 110.

Groetjes
 
Heerhugowaard
Schotel 1.80
Nile drama 11843 H SNR 59 AGC 50
Stryke 12015 V SNR 75 AGC 55

Leuke zender trouwens , die Stryke
 
ahoooi hier in belgie aan de zee met 1.8 op het dak no probl voor nilsat wel te zien als het geeen slecht weer is uiteraard
maar amos geen fluit he soms wel das raar is ie anders gaan uitzenden ofzo met laag pwr ????? grtz cardan
 
Hoi Cardan
Long time no see :(
Ik zie dat je geen PM ingesteld hebt dus dan maar zo..
PM me...
Groeten
Ruud.
 
Heb hier een 1m triax en kan nilesat wel krijgen
alleen vertikaal
Horizontaal krijg ik niks op
Heb eens een scan gedaan voor de settingslijst van elroy op de nilesat toen viel me op dat ik geen horizontale transponders kon scannen
Zit hier ook in twente dus denk dat je met 1.20 geen probleem hebt met vertikaal
Horizontaal kun je vergeten met 1.20 ik denk dat je minimaal 1.50 of 2m moet hebben...
Groeten
Ruud.
 
88 cm triax zelfs dream met mooi rustig weer
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan