Schumacher terug in f1

jack

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
64
AMSTERDAM - Michael Schumacher keert terug in de Formule 1. Dat laat de Duitser weten op zijn persoonlijke website. Hij vervangt Felipe Massa, die vorige week in Boedapast crashte tijdens de kwalificatie voor de Grand Prix van Hongarije. Schumacher rijdt de overige zes wedstrijden van het seizoen.

"Het belangrijkste nieuws is: Godzijdank zijn de herstelresultaten van Felipe positief. Ik wens hem bij deze het allerbeste toe", schrijft Schumi op zijn website. "Vanmiddag had ik een bespreking met Stefano Domenicali en Luca di Montezemolo van Ferrari en samen hebben we besloten dat ik me ga voorbereiden om de plaats van Felipe in te nemen."

"Hoewel ik het hoofdstuk Formule 1 lang geleden al gesloten had, is het aan de andere kant ook waar dat ik loyaal ben aan het team en ik kan de onfortuinlijke situatie op dit moment niet negeren. Mijn sportieve ik kijkt uit naar de eerste race", besluit Schumacher zijn relaas. De zevenvoudig wereldkampioen zal tijdens de Grand Prix van Europa, op 23 augustus in Valencia, voor het eerst in de bolide van Ferrari plaatsnemen. Hij rijdt voor Ferrari ook de overige zes wedstrijden van dit seizoen.

Massa werd tot afgelopen maandag in kunstmatige coma gehouden, nadat hij aan de crash een scheurtje in zijn schedel overhield. Hij wordt zo snel mogelijk naar Parijs vervoerd voor verdere behandeling.

Bron: NU.nl

Formule 1-coureur Felipe Massa wordt binnenkort in Parijs verder behandeld. Massa ligt nu nog in Boedapest maar zal zo snel mogelijk naar Parijs worden vervoerd. Massa's vader heeft dit vandaag bekend gemaakt.

De Braziliaan wordt in Frankrijk behandeld door Gerard Saillant. Deze arts behandelde eerder Michael Schumacher toen deze geopereerd moest worden.

Felipe Massa reed tijdens de kwalificatie in Hongarije met bijna 200 kilometer de bandenstapel in nadat hij een losgeschoten veer van Rubens Barrichello op zijn helm kreeg.

Bron: autosport.com - Submitter: Szixxx

Het Formule 1-team BMW Sauber heeft vanochtend zoals verwacht bekend gemaakt zich terug te trekken uit de Formule 1. De tegenvallende prestaties dit jaar zijn er debet aan dat het Duitse merk voor een andere strategie kiest.

"Dit was een lastige beslissing voor ons, maar het is een resolute stap in de herziening van onze strategie", zei BMW-president dr. Norbert Reithofer. "We willen ons meer gaan richten op duurzaamheid en milieuvriendelijkheid. Op die gebieden willen we onze leidende positie behouden en we houden al onze projecten op deze manier tegen het licht. De Formule 1 is daarom een minder belangrijk uithangbord voor ons."

"Mario Theissen staat al sinds 1999 aan het hoofd van om motorsportprogramma. We hebben in die periode veel successen geboekt, waaronder enkele in de Formule 1. Ik wil mijn dank uitspreken aan Mario Theissen voor deze prestatie."

Theissen begrijpt de redenen van het terugtrekken uit de Formule 1. "Natuurlijk hadden wij, de medewerkers in Hinwil en M?nchen, graag door willen gaan met het ambitieuze project en willen laten zien dat dit jaar slechts een tijdelijke terugval is na drie succesvolle jaren", zei de Duitser. "Ik begrijp waarom de beslissing vanuit het oogpunt van het bedrijf genomen is. We gaan ons nu richten op de resterende races en onze vechtlust tonen om met goede prestaties de Formule 1 vaarwel te zeggen."

Hoofd Ontwikkeling dr. Klaus Draeger zei dat de beslissing voor het merk om zich terug te trekken uit de Formule 1 te maken heeft met de mindere prestaties van dit jaar. "Het heeft slechts drie jaar geduurd om ons als topteam neer te zetten. Jammer genoeg konden we dit jaar de verwachtingen niet waarmaken. Onze tien jaren in de Formule 1 hebben een enorme impact gehad op onze engineers. We danken aan het racen veel technologische vooruitgang en de drijfveer om auto's voor massaproductie te ontwerpen."

In de tijd in de Formule 1 won BMW vorig jaar met Robert Kubica de Grand Prix van Canada. Daarnaast werd er een poleposition behaald. Vorig jaar werd het team derde in de stand van de constructeurs achter Ferrari en McLaren. Eerder had Williams de beschikking over BMW-motoren. Deze samenwerking leverde tien overwinningen voor het Duitse merk op.

Hoewel ik het hoofdstuk Formule 1 lang geleden al gesloten had
Lang geleden? Tja misschien is in die sport 3 jaar wel lang maar het doet het klinken alsof het 10 jaar geleden is.:biggrin:

Die duikt straks in de lijsten op als HS.

Heintje Schumacher.

Schumacher stuit op meer verzet Van onze Telesportredactie
Mugello - Na de eerdere protesten van Williams en Red Bull heeft ook Toro Rosso laten weten dat zij er niets voor voelen om Michael Schumacher de kans te geven om de Ferrari van 2009 te testen, alvorens hij op 23 augustus tijdens de Grand Prix van Europa zijn rentree in de Formule 1 maakt. De Duitser vervangt op het circuit van Valencia de onlangs in Hongarije zwaar gecrashte Braziliaan Felipe Massa.

Michael Schumacher tijdens een test met de Ferrari van 2007 op het circuit van Mugello.

Ferrari heeft in een offici?le brief aan de andere negen Formule 1-teams en de Internationale Automobiel Federatie (FIA) toestemming gevraagd om Schumacher minstens ??n keer te laten testen in de racewagen van 2009. De huidige regels in de koningsklasse van de autosport staan het immers niet toe dat een van de coureurs van een team de wagen test tijdens het lopende seizoen.

Na Williams en Red Bull zegt nu ook Toro Rosso dat zij willen dat de regels, zo als die aan het begin van het seizoen waren opgesteld, van kracht blijven. Vijf andere leden van Formula One Team Association (FOTA), waaronder McLaren en Renault, hebben wel groen licht gegeven voor een eenmalige testsessie van Schumacher in de huidige Ferrari.

Williams is echter van mening dat zelfs zevenvoudig wereldkampioen Schumacher, die tot nu toe 91 keer een Grand Prix won, geen uitzondering mag zijn op de huidige regels. "Dan zou onze nieuwe man, Jaime Alguersuari, ook een eerlijke kans moeten hebben gekregen om de huidige wagen eerst uitvoerig te testen. Wij zien geen enkel verschil in de situatie van Schumacher en die van Alguersuari", aldus een woordvoerder van het team.

Norbert Haug, de baas van de Mercedes motorsportdivisie, heeft echter geen bezwaren tegen een test van Schumacher: "ik denk dat het gewoon eerlijk is om Michael Schumacher de auto te laten testen. Het team heeft duizenden kilometers getest met deze auto. Michael geen ??n, dus waarom geven we hem geen kans?", aldus Haug. Mercedes is al jaren motorenleverancier van Ferrari`s grootste concurrent in de Formule 1, McLaren.

Aufwienersnitsel.

***UTOSPORT****************************
******Schumacher ziet af van rentree
**Michael Schumacher heeft besloten af
te zien een rentree in de Formule I.De
zevenvoudig wereldkampioen toonde zich
eerder bereid bij Ferrari als vervanger
van Felipe Massa op te treden,maar kan
die belofte niet nakomen.

Schumacher liep in februari nekletsel
op bij een motorongeluk en heeft daar
te veel hinder van,schrijft hij op zijn