SECA 2 NL auteurrechtelijk beschermt ??

Hoi,

eigenlijk een beetje Off-topic geworden maar zoals gezegd is dit eindelijk weer eens een interessant thema geworden.
Nu nog de juristen en dan de kleine lettertjes lezen.

Groetjes Silverfox

Hoi,

heb eventjes nagelezen in de bijsluiter van mijn legale SRG kaart en daar staat uitdrukkelijk in dat het uitlezen van gegevens of kopieren van gegevens van de kaart verboden is.
Laat weinig twijfels open zou ik zeggen.

Groetjes Silverfox

Weet ik niet Silverfox, ik zie er niet bij staan dat schrijven er naartoe verboden is.:biggrin:

Maar als je er naar toe schrijft wil je ook iets weten toch???
jij wil dat de kaart jou iets terug schrijft
ja en dat doen de kaarten van dit moment nog niet
dus dan maar uitlezen en juist dat uitlezen mag niet

daarom denk ik dat je wel mag schrijfen naar de kaart
in de hoop dat je de boel kapot maakt
en een nieuwe kaart moet aanvragen
en wat zijn de kosten ???? daar dan weer van (voor jou)

hehehe...lol

het systeem als zijn geheel is beschermd en het systeem wordt als een geheel beschouwd.
Dus toevoegen of weghalen van data is daardoor ook strafbaar!
Zal later wat meer info plaatsen!

Om niet af te wijken van de discussie plaats ik nogmaals de stelling, dus met andere worden. We hebben het dus niet over de discussie ik een coderingssysteem namaken voor gebruik, maar we hebben het over de discussie hoe het systeem na te maken is. Groot verschil dus!!

"MAG IK IN BESLOTENHEID DISCUSSIEREN OP WELKE WIJZE IK EEN SECA2 KAART EEN ACTIEVE OF EEN VERLOPEN KAN KOPIEREN ?" met de nadruk op beslotenheid.

Of

"MAG IK DISCUSSIEREN OP WELKE WIJZE DAT GEDAAN IS" met andere woorden welke sleutels heeft men gebruikt?

M.vr.gr

Hugow

Originally posted by hugow
Om niet af te wijken van de discussie plaats ik nogmaals de stelling, dus met andere worden. We hebben het dus niet over de discussie ik een coderingssysteem namaken voor gebruik, maar we hebben het over de discussie hoe het systeem na te maken is. Groot verschil dus!!

"MAG IK IN BESLOTENHEID DISCUSSIEREN OP WELKE WIJZE IK EEN SECA2 KAART EEN ACTIEVE OF EEN VERLOPEN KAN KOPIEREN ?" met de nadruk op beslotenheid.

Of

"MAG IK DISCUSSIEREN OP WELKE WIJZE DAT GEDAAN IS" met andere woorden welke sleutels heeft men gebruikt?

M.vr.gr

Hugow

Neej dat mag je niet,
Je mag wel over de technologie praten, hoe het werk maar niet hoe je die kunt veranderen tenminste niet zonder toestemming van Canalplus Technologies.
Ook niet is een beslotenkring aangezien dit op rechtsgebied geen bal betekent!

@The Freak,

En eh waarom mag dat niet? Kunt je dat motiveren en waar heb je info vandaan.? In welk artikel staat het?

M.vr.gr

Hugow

Volgens mij mag je er in beslotenheid van vergadering wel over praten hoor, want onder beslotenheid van vergadering mag er heel veel, ook illegale dingen, zolang je maar geen gebruik maakt van de besproken zaken voor zover die illegaal zijn.

Eigenlijk zou men eens op zoek moeten gaan naar de juridische wetsregels omtrent het werken in beslotenheid van vergadering. Dan heb je ook al weer op een hoop dingen antwoord.

Bestudering van de uitvinding

Het is altijd toegestaan om een geoctrooieerde uitvinding te gebruiken voor wetenschappelijk onderzoek. Dergelijk onderzoek kan nieuw inzicht verschaffen omtrent het gebruik van de uitvinding, of over mogelijke alternatieven voor het geoctrooieerde. Ook kunnen er verbeteringen worden gevonden, die mogelijk zelfs op zichzelf voor octrooi in aanmerking komen. Het onderzoek kan ook gebruikt worden om een manier te vinden om om het octrooi heen te werken.
Natuurlijk moet het onderzoek niet een verkapte vorm van commerci?le exploitatie zijn.

Satfreaks, jullie weten drommels goed wat mag en niet mag en het is net als mensen illegaal naar Engeland willen gaan die weten ook zeer goed zowel de mogelijkheden als de wetgeving daar.
Als ik bovenstaand allemaal lees is het net dat niemand weet waar het om gaat.

!!!!!!!!! MAAK DAT JE KAT VAN DE BUURMAN MAAR WIJS !!!!!!!!!

Flip, dat geldt maar voor bepaalde delen.
De auteursrecht en het intellectuele eigendom zit heel apart in elkaar en iedereen heeft het recht naar mazen in de wetgeving te zoeken.

Kijk, inbreken mag ook niet, maar hoeveel inbrekers komen niet vrij omdat er geen vingerafdrukken of ander voldoende bewijs gevonden is?
Belasting ontduiken mag ook niet, maar geeft elke winkel 100% echt werkelijk op van wat verdient wordt? Echt niet.
En jij zal ook best wel eens te hard rijden, dat ga je ook niet zelfstandig aan de politie melden. Dus je reactie over onze denkwijze is eigenlijk een beetje hypocriet, en dat bedoel ik niet kwaadaardig hoor.

Even wakker worden, oftewel... wel een beetje realistisch blijven denken.
In Nederland wordt elke Nederlander geacht de wet te kennen en dat ligt wettelijk zo vast.
Maar voor een veroordeling moet er bewijs zijn en ze hebben advokaten uitgevonden om je te helpen zo eerlijk mogelijk over te komen (voorzichtig gezegd).
Ieder mens heeft het recht zelf ook een beetje voor advokaat te spelen en op zoek te gaan naar gaatjes en zelfs mazen in de wet. Om die te kunnen vinden moet je echter betreffende wet kennen, en niet zo'n beetje zoals wij, maar exact de precieze wetgeving en die weet dus niet iedereen.
Vandaar dat wij er over posten hier en er zijn er zat die het interessant vinden.

Of wij dan weten dat bepaalde dingen mogen of niet doet niet terzake, het gaat om hetgeen wat eventueel wettelijk wel toegestaan is gezien bepaalde mazen in de wet.:)
Zo moet je het zien.

Ennuh.... Canal+ heeft zelf ook onwettelijke middelen gebruikt gehad voor ISP's onder dwang bepaalde sites te laten sluiten dus wij zijn echt niet de enigen die misschien wel en misschien ook niet illegaal bezig zouden zijn.

Black Tiger, Ik geef je volkomen gelijk wat je hierboven verklaart maar over het algemeen gesproken weet toch iedereen dat de b.v. het veranderen van softwaar, het copieren ervan, zelfs het verbeteren ervan toestemming nodig is van de ontwikkelaar.
Zelf zou je via een CD een playbackschow opvoeren is er al toestemming nodig van de artiest van de CD.
Voorheen was er een schrijven elders over het opzetten van een webpagina, dat kan als het geen aanleiding geeft tot illegalen praktijken.
Heel veel post kan je herlijden naar min of meer handelen wat volgens onze wetgever verboden is.
Dat moeten de mensen toch wel inzien.

Daarom geef ik de mensen die dit board draaien alle steun toe om zo min mogelijk zelf in problemen te komen, en de harde maatregelen die er genomen moeten worden dat ze die ook daadwerkelijk nemen.
Al ken ik die mensen niet, mijn vertrouwen heb je.

Dankjewel.
In elk geval begrijpen we elkaar, natuurlijk weten we wel wat goed en fout is, maar het blijft ook een leuke sport om er omheen te zeilen.:)
En net zoals je zegt zit er tegenwoordig overal wel ergens een recht of patent op, dat maakt het des te spannender, maar met sommige dingen moet je inderdaad des te meer oppassen tegenwoordig.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan