Seca2 open op k3 kaart

Z

zeeteefje

Bijna niemand kan/wil er over praten kennelijk, maar het hele Franse C+ pakket en Cyfra liggen open op de K3 kaart. Aangezien we in NL hetzelfde systeem gebruiken kan het nooit lang duren voordat wij ook 'aan de beurt' zijn.

Het is weliswaar op een 'piratenkaart' , maar het betekent wel dat er nu een echte emu klaar is in tegenstelling tot de twister oplossing.
 
Ik wil niet negatief klinken, maar het is wéér op een nieuwe kaart, en deze kost toch weer zo'n €109,-!

Zo gaat het wel een errug dure hobby worden vindt ik. ;)

Maar afijn het is op diverse forums idd te lezen zoals op lucifersat, en een paar andere forums die in het leesmijbestand zitten als je de file hebt gedownload...
 
Mee eens.
Het goede nieuws is dat er een echte emu beschikbaar is.
Het slechte nieuws is dat het een commerciele hack is.

Het blijft een moeilijke zaak:

- als alles op publieke emu's open ligt zal de provider snel moeten reageren en is alles ook snel weer dicht.

-Is het een commerciele hack, zal het langer duren en kunnen de hackers ook de gemaakte kosten weer terug verdienen. Helaas pikt dan de kaartenmaffia ook weer (veel) geld op.
 
zeeteefje zei:
.
Het goede nieuws is dat er een echte emu beschikbaar is.
.


@Zeeteefje, ik ben al aan het rondneuzen en uitproberen maar een emu heb ik nog niet zien staan, maar door dit ben ik wel een ander dreamboxforum tegengekomen waar leuke en handige dingen te vinden zijn...

Dus iets heb ik er al weer mee opgestoken, en het regnet nu toch weer pijpestelen, dus dan maar lekker aan de hobby. ;)
 
Uhh, ik bedoel de emu die op de K3 kaart staat, niet-publiek dus.
 
Volgens mij is men het kopen van dure kaarten beu aan het worden, want er zijn nauwelijks reacties over de K3 kaart, niet alleen hier, maar ook op andere forums is er eigenlijk zomaar weinig over te lezen.
 
Daar verbaas ik mij dan ook helemaal niet over.Koop je zo een duur kaartje kan het over een paar weken al weer afgelopen zijn en dan is het wel zeer duur kijken.
 
tja,dat zei men enige tijd geleden over de cerebro kaart ook,maar deze is toch nog altijd bruikbaar.
 
De Cerebro is welliclht een uitzondering en het is maar de vraag wat er gaat gebeuren in de toekomst want we zijn tot nu toe pas 2 updates verder.
Zo zijn er voor de Cerebro en Daytona al lang weer files, de opvolger van Cerebro, de Didem heeft nog steeds -geen- nieuwe files.

En wacht dacht je van de Wildcard die na 1 of 2 keer gebruiken ook einde oefening was?
Zolang niet meer mensen in satland zich met deze kaarten bezig houden en de mogelijkheid hebben bestanden te maken, kun je er geen peil op trekken.
Dat was net het fijne van de funkaart bijv. Meerdere mensen konden daar bestanden voor maken, dus betere support en je kon er lange tijd mee doen.

Het is nu maar een handjevol (vaak ook nog commerciele) mensen die je de juiste zaken kunnen bezorgen en dat maakt het dus zo twijfelachtig.

Maar ieder staat vrij een kaart te kopen en het risico te lopen die 69 of 100 euro wat zo'n kaart kost kwijt te raken voor een paar weken beeld.
 
ik sluit me bij freggel aan.
ik ben er mee gestopt.
'n doos vol kaartjes en cammetjes.
3 dagen beeld en dan zwart.
weinig hobby op die manier.! !

m.vr.grt. Sj
 
Leuk dat je bij mij aansluit...

Maar weet je waar ik mezelf eigenlijk aan stoor?

Dat is niet aan die kaartjes, maar meer aan het feit waarmee men die verrekte kaarten uitleest!

Laatst is de key van PW overal publiekelijk te downloaden ( ok? hier niet dan. :biggrin: ) , en in iedere emu of kaartje te bakken waarmee je weer beeld hebt, dus dure kaartjes zijn dan weer overbodig...

Maar ik vraag iedere keer iets van: die key interesseert me niks, maar ik wil weten waarmee men dat kaartje waarop die key staat uitgelezen heeft, maar op zo'n vraag krijg je nergens een fatsoenlijke reply!

En dat vindt ik veel erger....
 
Het zijn commerci?le kaarten. Het is vrijwel zeker dat die dus ook niet uitgelezen worden met een soort van unlooper ofzo.
De vraag is natuurlijk in hoeverre er echt sprake is van hackers, of dat het puur een commercieel iets is.
Als het puur een commerci?le aangelegenheid is die zich voordoen als hackers, dan begin ik echt te vermoeden dat die kaarten met een electronenmicroscoop zijn uitgelezen net als NDS dat eerder gedaan heeft met de Seca1 kaarten.
Peperduur is dat natuurlijk, maar als je dan met een paar man bij elkaar legt en de kaarten duur genoeg maakt, dan verdien je het wellicht wel weer terug.
Doch dat is een vermoeden, ik kan me ook niet bedenken hoe ze het anders gedaan moeten hebben.

Van de andere kant... sommige universiteiten hebben van die electronenmicroscopen en wellicht dat deze of gene student daar eens mee mocht hobbyen ofzo.:)
 
Jazeker Tiger ,

dan heb je ook nog de Providers die niet genoeg inkomsten hebben die brengen gewoon een (hun) kaartje uit (zonder verf of zo , dat wel natuurlijk) met de gewenste data (die overigens niet uit te lezen is voor de meeste hobbyisten) voor een niet onaanzienlijk bedrag (want dat maakt het interessant voor de hobbyist) dan lijkt het heel wat , vervolgens "lekken" de keys of update's een paar dagen later dan het origineel en viola .. iedereen blij met zijn of haar "hack" .. in de trand van : "hahah zie je wel dat het wel kan" niet beseffend dat de Provider (De Kaartenmaffia ?) zijn zakken zijdelings vult ,en de gewenste data verspreidt ! ..
Of heb ik het nu mis ?! .. zou zomaar kunnen hoor , maar ik denk van niet.
In ieder geval leuke stof om eens over na te denken .
Het is toch geld hoor zo'n partij kaarten die je op ieder gewenst moment uit kan zetten.
Ten slotte zijn het toch allemaal de zelfde kaarten , ander printje , ander plaatje , andere kleur wit , ander OS , maar .. de opbouw van het kaartje blijft het zelfde en daar heb je geen electronenmicroscoop voor nodig .
Maar nogmaals .. ik zal het wel verschrikkelijk mis hebben .

Groetjes
 
Black Tiger zit heeeeel goed met gissen (over die studenten).
Als je een groepje studenten een paar honderd EURO geeft in ruil voor wat kijk/copy-werk, zul je versteld staan van de resultaten.

Greeetingzzz, T_T
 
@blacktiger en TT

Sommige mensen zijn trouwens al wel heel ver gekomen met de unlooper...

En toch kan ik me ook wel weer vinden in de theorie van de Greenhornet.

Het blijft gissen, we zullen er wel nooit achter komen denk ik...

GR Fred.
 
Klopt, met de unlooper zijn er al heel ver gekomen, met C+ kaartjes bijv. daar hebben een aantal mensen, waaronder ikzelf iets van mogen aanschouwen op een bepaalde BBQ, best interessant om te zien.

Maar toch was men nog niet ver genoeg. En PW is zo ontzettend ver open, alle roms zijn bekend zij men, en da's eigenlijk ook wel te zien aan de updates die gewoon een paar uur nadat pw iets gedaan heeft, weer op het net staan in de meeste gevallen.
Dat roept toch andere vragen op.

en daar heb je geen electronenmicroscoop voor nodig
Opbouw is wel allemaal hetzelfde, maar toch andere chips, sommigen alleen met meer geheugen, maar anderen ook met compleet andere proms en eeproms of hoe noemen ze die dingen erop. Die zijn beveiligd op bepaalde manier, dat ga je niet zomaar even uitlezen, daar heb je wel degelijk een electronenmicroscoop voor nodig. Of je moet al echt veel geluk hebben en al heel erg lang met zo'n unlooper bezig zijn, wie weet. Maar zelfs dan geloof ik niet dat je alle roms kunt uitlezen.

Maar het kan ook zijn hoe jij zegt, dat de providers het zelf doen of..... de concurrentie van een provider, een andere provider dus die zoiets doet en dan de zaak laat lekken.
Als men niet in het enge groepje betrokken is weet je maar nooit hoe de koe de haas gevangen heeft, het blijft giswerk.

Doch het is wel leuk dat T_T schreef dat ik goed zat met die studenten. Da's ook goed voorstelbaar, zoveel hebben studenten niet en da's een leuke bijverdienste, zowel voor student als voor commercie.:)
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan