Server IP

eendenteam

Addicted Member
Administrator
Moderator
Lid sinds
1 feb 2004
Berichten
6.246
Waarderingsscore
41
Punten
48
Leeftijd
121
In welk bestand op de dreambox wordt de server ip bewaard ?

Deze eend heeft nu Jirka (15-11) als image erin zitten en als hij de dream opstart dan kan hij in het begin kiezen uit:

enigma
enigma ext
server ip
doom

Als daarna server ip wordt gekozen dan kan hij met de getallen op de AB niets veranderen. Na enkele seconden zie hij in de display van de dream staan: IPSETED !

Daar wil hij nl. het ip van zijn dream opgeven zodat de netwerkverbinding niet af en toe wordt verbroken. Uiteraard heeft hij dat ip ook in network config in de menusetup vd dream opgegeven.

Het is met een vorige jirka 1 keer gelukt het te kunnen editten, waarna de netwerkverb. niet meer is weggevallen. Maar laat hij nu niet meer weten hoe dat editten in zijn werk is gegaan.

Daarom de vraag: in welk bestand wordt dat server ip bewaard?
 
ik lees het al de eend is aan het klooien met een dromer
toppie zo'n nightmarebox of niet??
 
Als daarna server ip wordt gekozen dan kan hij met de getallen op de AB niets veranderen. Na enkele seconden zie hij in de display van de dream staan: IPSETED !
Yep, hier heb ik meermaals al mijn ip mee gewijzigd. Je kunt anders altijd nog verder gaan en achteraf via het Dream menu de settings wijzigen.

Het is correct, je moet heel erg voorzichtig zijn bij dat menu'tje, als je iets te lang de ok knop inhoudt, springt ie al na een seconde door naar ipseted.
Je moet dus heel kort op ok klikken, heel effens wachten en meteen als je het ip adres ziet komen, begin dan maar in te typen 192 of iets zodat hij in editmode staat want hij sprint zowieso vrij snel door naar een andere mode.

Echter.... op dat moment dat deze optie opengaat zie je ook welk ip hij op dat moment gebruikt, je hebt er dus weinig aan om te weten in welke files de gegevens staan aangezien je dus ook alleen maar via dat ip wat weergegeven wordt de box bereiken kunt.:)

Ik ben het laatst ergens tegengekomen, dus ik kijk dadelijk ff voor je en als niemand je al het antwoord inmiddels dan verstrekt heeft schrijf ik wel even waar die info opgeslagen staat in welke files. Overigens is het me niet bekend of je die zomaar kunt editten.

Zelf laat ik hem meestal gewoon doorstarten en gebruik dan het dream menu om het ip goed te zetten.
Daarna zet ik de bestanden terug die ik er terug op wil hebben.
 
Net even gaan spieken. Het enige wat ik terug kan vinden is de nameserver, o.a. te vinden in resolv.conf en het ip adres wat aan het image wordt meegegeven.

Het ip wat gewijzigd is krijg je niet te zien.
Normaal staat dat in linux in /etc/sysconfig/network-settings als ik me zo uit het blote hoofd niet vergis, maar er bestaat al geen directory /sysconfig of /network of iets gelijkens in de /etc directory of deze is niet visible.

Dus je zal het toch even op de "normale" manier moeten proberen of iemand anders moet nog met de juiste wijsheid waar het te vinden is op de proppen komen.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan