server software

A

ahi25

hoi allemaal. ik heb nu met windows server draaien in mijn huis.en het is niet stabiel.eene is in woonkamer, andere tween is voor de slaapkamers(kinderen).het gaat leuk maar daarvoor moet ik mijn pc altijd draaien.en loopt soms fast.ik heb ook een p3 tje.die gebruik ik niet en daar wil ik mijn windows wissen en linux ombouwen. sover ik gelezen heb moet wel kunnen.nu heb ik een linux draaien maar ik kan het server programma niet kunnen vinden. met welk programmatje kan ik dat draaien. en met een uitleggetje erbij.

bedankt.

Er zijn een paar server programma'tjes die je kunt gebruiken. Voor Canal+ is Newcamd of Newcs het meest geschikt om als server te gebruiken.

Je hebt op een linuxmachine over het algemeen de x86 versies nodig van de emu's, deze zijn veelal te vinden op dreamboxworld.com en eerlijk gezegd zou ik gaan voor NewCS, die is vrij gemakkelijk in te stellen.

Je clients, dus zeg maar de boxen op de slaapkamer van de kinderen kun je dan gewoon laten werken met mgcamd of newcamd dat kan beiden en die kun je laten inloggen op de server software.

Probeer maar eens, zorg eerst dat je er linux op hebt en dat dit goed draait anders word het toch te moeilijk om uit te leggen.

Als dat gereed is kunnen we je gemakkelijker verder helpen.

Als je maar een paar clients hebt, waarom dan niet de cardserver op een van de dreamboxen instaleren? Een pc 24/7 265 dagen paar jaar hiervoor laten aanstaan kost je al snel € 200,- per jaar aan energiekosten (en dat wordt met het jaar meer).

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan