settings geheugen kapot

T

tendoryu

weet iemand hoe de humax te herstellen is
mijn settings verdwijnen gewoon volledig uit de humax zonder dat de humax van de stroom is afgeweest
meestal na +-1 week
welke chip moet ik het beste vervangen?
als ik de humax hier binne breng in limburg belgie ben ik ze voor 6weken kwijt

gr tendoryu

Waarschijnlijk voeding dekekt.
Kant en klaar te koop en kun je zelf monteren.
Grt. Jacob.

Je woont in Belgisch Limburg, als je toevallig in de buurt van het blauwe bannertje rechtsboven (Maastricht) woont (mocht je zelf niet kunnen solderen) dan kun je die ook bellen.
Deze repareert ook Humax voeding voor een redelijke prijs en dan hoef je geen 6 weken te wachten.

wel raar dat het dan de voeding is ik dacht eerder een chip

want alles gaat gewoon alleen de settings zijn verdwenen de firmware en zo zit er nog steeds in

maar zal toch wel naar maastricht gaan kijken zeker als het sneller gemaakt kan worden ginds
alvast bedank voor de hulp

gr tendoryu

Als je chip geen voeding meer krijgt werkt die ook niet meer.
Indirect heb je wel gelijk maar het is j evoeding.

Als het de voeding is wel. Als het de chip is dan denk ik dat hij je niet helpen kan, daarvoor moet je weer een elektronicafreak hebben.:)

met Humax_cleaner heb ik al geprobeert
maar als ik de humax uit schakelt en de dag erna weer inschakelt gaat alles gewoon
maar laat ik de humax gewoon een a twee weken in stand by staan dan verdwijnt pas de settings het is ook al gebeurt als ik ernaar aan het kijken ben midde de film roef allle settings weg

maar oke ik ga eens in de loop van volgende week eens naar die winkel in maastricht

gr tendoryu

Bel hem even van tevoren als je wilt. Is geen winkel, verkoopt van huis uit dus bezoeken op afspraak.

Beetje raar, ik heb mijn humax meer als een jaar in de kast gehad.
Weer aangesloten en de settings stonden er nog in.

In mijn beleving lijkt me dit dus geen voedings probleem.

Maar even voor de duidelijkheid ,ik ben geen techneut!!!!

Derk

het is daarom dat ik ernaar geinformeerd had hier het leek mij ook raar

gr tendoryu

satderk zei:
Beetje raar, ik heb mijn humax meer als een jaar in de kast gehad.
Weer aangesloten en de settings stonden er nog in.

In mijn beleving lijkt me dit dus geen voedings probleem.

Maar even voor de duidelijkheid ,ik ben geen techneut!!!!

Derk

Zo duidelijk lijkt mij dit ook weer niet, het kan best een voedings probleem zijn!!

Als er condensatoren in de voeding defect zijn (staat de humax bekend om) komen er wissel spanningen op de uitgang van de voeding en ik kan mij voorstellen dat sommige chips dit niet prettig vinden!

Dus laat de voeding dus zeker even testen!

Het kan zowel de voeding als de Flash zijn.
Denk eerder aan de voeding als aan de Flash.
Een chip die geprogged wordt met een spanning die lager is als wat aanbevolen wordt heeft de nare eigenschap "leeg" te lopen.
Avensis

Een chip die geprogged wordt met een spanning die lager is als wat aanbevolen wordt heeft de nare eigenschap "leeg" te lopen.

dat heb ik eigenlijk nog nooit gehoord
ik dacht dat als het eenmaal geschreven was in de chip dat hij dan alles gewoon opgeslagen had maar leeglopen?
maar de humax bolt wel soms 1 soms 2 zelfs al eens 3 weken vooralleer de settings op spontane wijze verdwenen zijn

gr tendoryu

tendoryu zei:

ik dacht dat als het eenmaal geschreven was in de chip dat hij dan alles gewoon opgeslagen had maar leeglopen?
maar de humax bolt wel soms 1 soms 2 zelfs al eens 3 weken vooralleer de settings op spontane wijze verdwenen zijn

gr tendoryu

Het is zeker de voeding, er lekt ergens spanning weg, zo zal dan ook de setting er uit gaan, een bekend euvel, heb er al diversen zo weer aan de gang gekregen, dus een paar elco's vervangen en hij draait weer.

tendoryu zei:

gr tendoryu

Daar heb ik ook nog nooit van gehoort!
Denk eerder dat het aan het niet constand zijn van de spanning (HF wissel spanning van schakelende voeding) komt die op een gegeven moment een erase cyclus initieren.

Het kan zowel de voeding als de flash zijn maar denk eerder aan de voeding omdat de flash wel geprogrameerd kan worden en hij het nog een periode goed doet.

Over het algemeen hebben flash chips de eigenschap als ze eenmaal geprogrammeerd zijn de gegevens te behouden (ook als er geen spanning is) tot deze opnieuw geprogrammeerd wordt.

Een oscilloscoop kan toch uitkomst bieden.

99% kans dat het de voeding betreft

mvg.sath.

Geloof me maar dat "leeg" lpen wel degelijk kan.
Als ik dit niet zelf meegemaakt had bij een chip voor een Nokia 9500
dan had ik het zeker niet gemeld.
Ik ben toen samen met een handelaar ruim een week aan het zoeken geweest
wat de oorzaak was van het rare fenomeen dat een geprogde chip het daar
perfekt deed.
Ik nam de chip mee en thuis noppes nada geen beeld.
Oorzaak bleek dus in een andere voeding te zitten die niet het juiste vermogen leverde.
Avensis

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan