settings voor SG2100 ?

R

redneck eyeball

Ik krijg m'n schotel niet goed.
Van Astra tot Hispasat alles zonder problemen, maar de andere kant zit hij er steeds net iets naast, zodat er telkens een deel transponders niet gevonden worden.

Nu heb ik overal al vanalles gelezen over hoe de settings moeten staan voor een rotor, maar aangezien er nogal wat verschil is in de werking van een STAB tov een SG2100 wil ik toch graag horen van iemand die een SG2100 werkende heeft hoe de settings moeten staan.

Er zou ook een fix zijn, gebaseerd op welke transponders eerst staan in de satellites.xml
Er zou een speciale aangepaste satellites.xml zijn, dus als iemand die heeft, dan wil ik die ook wel.
En er zou ook een 'motor fix' in de ronaldd image zitten, wat is die juist ? en zou ik die ook op de misterx106 kunnen krijgen ?

Voor alle duidelijkheid, op de Humax had ik met dezelfde schotel alle zenders wel perfect.

CU
Red

ik heb dus een moteck
doe nx speciaals
en heb alles van oost naar west
wel mijn paal als een paal:p:p:p
en waterpas aan alle kanten

Ik heb hier ook een SG2100
Verder nooit problemen gehad bij DReambox, alles met standaard kunnen instellen op diverse images

Heb al diverse Dreamboxen geplaatst en voor zowel 2100 en Stab gebruik ik dezelfde settings.
Goto xx aanvinken en inputpower op 70.
Lengte en breedtegraad invoeren, voor juiste waardes zie link.
http://www.multimap.com/map/home.cgi?db=NL&client=public&advanced=

Wel effe nog postcode ingeven en ....... waardes in dreambox plaatsen.

Zoals door anderen aangegeven, de paal waarop de motor gemonteerd wordt ed. moet waterpas staan.

Stel de inclinatie van de motor in overeenkomstig de breedtegraad, neem de schaalverdeling aan de rechterzijde van de motor. (bij Stab is dit links, klopt ook want hij is 180 graden gedraaid.)
Bij Stab pik omhoog en bij 2100 pik omlaag.
Dus aan de rechter zijde als je voor de schotel staat.

Hier in het midden van het land heb ik een schotel inclinatie van
23 graden aangehouden.

nog even dit, niet elke waterpas is waterpas, er zijn er vele die schelen., en dat word nog al eens vergeten groetjes

Originally posted by mpjwolf
nog even dit, niet elke waterpas is waterpas, er zijn er vele die schelen., en dat word nog al eens vergeten groetjes

Dit kun je testen door nog een meeting te doen en hem dan 180 graden om te draaien...., als hij dan nog het zelfde aangeeft is hij goed, anders kun je hem beter in de ton mieteren...

GR Fred.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan