settingslijst verwijderen uit dreambox800

W

wlady

Hoe kun je een settingslijst uit de dreambox 800pvr verwijderen zodat alles er uit is,en dat ik er dan een nieuwe settingslijst inzet.Want er blijft een hoop oude rommel van de vorige settingslijsten instaan.Want een settingslijst overschrijft alleen het oude maar gooit er niets uit.
Dus mijn vraag is hoe doe je dat.
Peter

Met DreamBoxEdit maak je een lege lijst en die upload je naar de box. Dus een lijst met 1 bouquet die leeg is.

Daarna kun je dan weer een voor jou geschikte lijst uploaden naar de box.

Exciter

Ik ben 71jaar en begrijp het niet helemaal.
Maar bedoel je dit.
Ik ga naar dreamset editer open een lijst zeg maar satje 07 moet daar aalles wat daar instaat verwijderen dus dat er helemaal niets meer instaat.en die dan naar de dreambox800 verzenden.en dan staat er niets meer in.En dan kan ik er gewoon weer een nieuwe settingslijst inzetten.
Bedoel je dat of heb ik het verkeerd.
Peter

Als je zeker wilt weten dat alles betreffende je settinglijst uit je dreambox is moet je zeker niet een (bijna) lege lijst naar je ontvanger sturen. Dan is er maar 1 manier dat is met de hand de settinglijst-gerelateerde bestanden verwijderen: via ftp of telnet dus.

Ga met ftp of telnet naar je box en verwijder de volgende bestanden:

/etc/enigma2/*.tv
/etc/enigma2/*.radio
/etc/enigma2/bouquets.*
/etc/enigma2/lamedb
indien aanwzeig: /etc/enigma2/blacklist
indien aanwezig: /etc/enigma2/whitelist

en
/etc/tuxbox/satellites.xml

daarna je ontvanger opnieuw starten (complete herstart) en dan eventueel een nieuwe lijst naar je ontvanger sturen

eendenteam;210817 zei:
Als je zeker wilt weten dat alles betreffende je settinglijst uit je dreambox is moet je zeker niet een (bijna) lege lijst naar je ontvanger sturen. Dan is er maar 1 manier dat is met de hand de settinglijst-gerelateerde bestanden verwijderen: via ftp of telnet dus.

Ga met ftp of telnet naar je box en verwijder de volgende bestanden:

/etc/enigma2/*.tv
/etc/enigma2/*.radio
/etc/enigma2/bouquets.*
/etc/enigma2/lamedb
indien aanwzeig: /etc/enigma2/blacklist
indien aanwezig: /etc/enigma2/whitelist

en
/etc/tuxbox/satellites.xml

daarna je ontvanger opnieuw starten (complete herstart) en dan eventueel een nieuwe lijst naar je ontvanger sturen

een hele stomme vraag ???? ga met je ftp naar je box toe ?????

Hoe doe ik dit, moet ik mijn box aansluiten op mijn laptop zoja met welke kabel???

excuses mijn onnozelheid, maar in de computerwinkel wisten ze ook niet hoe dit moest.

Wat te doen.

Henk

je box is toch met je lokale netwerk verbonden (LAN). Je laptop toch ook. Dat zitten je box en je laptop op hetzelfde netwerk. Je kunt dan met een FTP programma op je laptop naar je box toe door het juiste LAN IP van je box in te tikken. Wij gebruiken TOTAL COMMANDER daarvoor want daar zit een FTP optie op. Er zijn natuurlijk veel minder programma's om te FTP'en

Als het je allemaal niet lukt, kun je ook via TELNET naar je box gaan en alles handmatig verwijderen.

als ik op ftp klik en dan naar /var/etc/enigma2 en ik klik op enigma2 dan krijg ik 137bestanden.
Moet ik die allemaal ver wijderen of alleen :
blacklist-wihtlist-bouqest tv-bouqest radio-lamedb.
Want etc/enigma2/bouquest kan ik daar niet in vinden.

En bij /var/etc/tubox welke moet ik daar verwijderen van de twee
satellites xml of satllites.xml old

peter

verwijderen:

blacklist
lamedb
whitelist
*.tv
*.radio
satellites.xml

en desgewenst de oude troep:
*.old