[SF-108-02.08.2004 ] Iek hij boot niet meer :x

X

xAndyx

Via DreamUpLan de nieuwe SF-108-02.08.2004 geprobeerd te flashen na 12 mins onderbroken want er gebeurde niet veel meer.

Als ik mn boxje nu boot komt ie niet verder dan het boot logo, de flash erase knop helpt niet. Kan m ook niet meer te flashen op zn oude ip adres :(

Moet ik mn box fixen met een null modem kabel?

Serieel is alles wat je nu nog blijft.

Normaal doe ik het met een serieele kabel en netwerk, snel en zeker.

Succes

Groetjes Bert

Dreamuplan is en blijft een wazig programma. Je kan beter de handmatige root.cramfs methode gebruiken, die doet het gewoon altijd goed.

Nu rest je niets anders als serieel flashen, volgende keer handmatig doen via netwerk. De procedure staat bij Sjerom beschreven en ingewikkeld is het niet.

-hernoem de image die je wilt flashen naar root.cramfs
-FTP de image vervolgens naar je DB var/temp/
-via de dream knop naar software update, handmatige update en hier de root.cramfs file selecteren of gewoon op de OK knop drukken.

de rest gaat eigenlijk vanzelf.

Ik voer deze update altijd wel uit op een FTA kanaal om de processor niet onnodig extra te belasten met allerhande draaiende plugins (emu's) maar het gaat ook prima op een gecodeerd kanaal (vergeet ook wel eens wat :).

Hierna flash erase en alle instellingen / plugins erinzetten die je wilt gaan gebruiken.

succes,
Peter.

Its alive! :p

Net ff null modem kabeltje gehaald (9 polig serieel, female/female moet je hebben voor de geinterreseerden), en via dreamup eerst de erase image erop gezet en daarna nog een image geflashed waarvan ik zeker wist dat die wel goed is.

wat dat root.cramfs betreft heb je daar een hardeschijf voor nodig? Want die zit dr niet in :)

Heb wel een usb stickje ergens eventueel, maar daar wil ik over een tijdje een dual boot iets van maken.

Root.cramfs kan gewoon in de map var/tmp in het flash geheugen, hoeft niet perse op hdd.

GR Fred.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan