sg 2100a beweegt zich niet

J

Joene

Ik heb net een motech sg 2100a motor op mijn schotelantenne geplaatst en slaag erin manueel de motor te bewegen in de konfiguratiemodus van de receiver. Heb aldus de programma's van meerdere satelieten geprogrammeerd in de receiver.

Wanneer ik in de normale modus van de receiver een programma van een andere sateliet selekteer, verschijnt kort een melding op het scherm "..moving..", maar de motor beweegt zich niet.

Heb dit getest met een Skymaster DXL 9200 en DCI 35, telkens met hetzelfde resultaat. De fabrikant van de receiver denkt dat motor te veel stroom trekt voor de voeding van de receiver.

ik denk dat probleem niet zozeer de stroom is, vermits het manuel wel lukt, dan wel de kommunikatie van de DiSEqC-stuurbevelen tussen receiver en motor.

De Skymaster DCI 35 heeft ook een USALS functie, maar ook hier beweegt de motor zich niet.

Heeft er iemand een idee wat ik verder zou kunnen testen om het probleem op te lossen?

 
Bent u helemaal zeker dat het geen instellingsfout is??

In het menu van de ontvanger moet elke sateliet ingesteld staan op als alleen de motor gebruikt wordt disqC 1.2 en als usals gebruikt wordt op usals instellen maar dan moet ook de lengte en breedtegraad ingegeven worden in de ontvanger anders weet hij nog niet waar hij heen moet.

Dus in het Engels de latitude en longitude van je woonplaats invoeren in de ontvanger en elke sateliet instellen op usals.

Het kan natiuurlijk ook zijn dat de fabrikant gelijk heeft en dat dat ding een niet te sterke voeding heeft.

Hij moet dan stroom leveren aan de lnb en aan de motor en dat werkt bij sommige ontvangers niet probleemloos, wat je kan proberen is een andere lnb niet hetzelfde merk en kijk of hij dan wel draait.

Of de kabel van de lnb even losmaken om te testen.

Nu staat de SG 2100 niet bekend als de zuinigste motor hij gebruikt meer als een Stab motor, maar meten is weten dus om te kijken of hij wel de vereiste stroom levert zul je moeten meten.

Omdat ik ook niet zo technisch ben zou ik niet precies weten hoe dat het beste moet.:biggrin:

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan