Signal strenght SSid Insider Versus Netspot.

the matrix

Addicted Member
Special Friend
Donateur
Lid sinds
28 okt 2007
Berichten
7.477
Waarderingsscore
616
Punten
113
Leeftijd
73
Locatie
Een stoplicht op rood.
Ik heb twee Wi-Fi signal strenght programma's die beide synchroon gestart zijn. Beide op windows 10 laptop.


Op het plaatje van SSIDinsider linker gedeelte zie ik een vrij stabiel signaal (de bovenste lijn )maar op de rechterzijde gemeten met Netspot is het een drama. Metingen gedurende 10 minuten gelijktijdig.


Wat moet ik nu geloven is mijn router Asus RT-AC5300 brak. Krijg er geen hoogte van hoe dit kan

Iemand enig suggestie hoe ik betrouwbaar kan bepalen of mijn router geen kuren heeft.
Ik wil eigenlijk een lange tijd het signaal monitoren.

Foto: www.georzie.nl/Knipsel.JPG
 
Geen antwoord op je vraag, wel enige observaties:

Het rechter plaatje lijkt mij zeer onwaarschijnlijk, met die diepe dalen die zelfs buiten de schaal uitkomen.
Maar in het linkerplaatje is bij datzelfde signaal, dus het onderste lichter gekleurde lijntje, ook wel iets opmerkelijks te zien.
Want daar lijken de signalen te clippen op -50 dB.
Alleen om 8:42 en 8:43 piekt ie daar net even boven.
Dat lijkt mij een probleem met de ontvanger en/of de software zelf, want heel waarschijnlijk is het niet dat een zender zulke vlakke lijnen haalt.
En het is ook opmerkelijk dat links en rechts het ook niet eens zijn over de signaal sterkte: links zit op -52 dB gemiddeld, rechts rond -44 dB als we de excessen even eruit filteren.

Ik vraag me ook af of 1 van de 2 niet ge?nverteerd word weergegeven, maar das wat lastig te zien vanwege de nogal verschillende x-assen (tijd) die de programma's bieden.
 
@the matrix: we hebben je een PB gestuurd
 
Mas3 dat onderste signaal is van mijn aimesh node router die boven staat en dus beneden wat zwakker overkomt. Is ook een beetje afhankelijk hoe ik voor de laptop zit. Zelfs de klep dicht scheelt al een enkelecdb verzwakking.

Vandaag eens een giga bestand downloaden kijken of ik drops zie tijdens het downloaden.

Dat drops rechts laag zijn suggerrert dat het signaal helemaal wegvalt alleen dan zou ik een onderbroken lijn verwachten, strange!!!
 
Ik zie wat er aangepast is, want dat is waar ik naar keek om te zien welk van de 2 signalen er vergeleken moest worden met de rechterkant.
Maar of ik heb daarbij niet goed opgelet, of weer te laat op de dag gereageerd :(
De signalen van -44dB was in ieder geval een leesfout van mij, de links aangegeven -36dB komt daar veel beter in de buurt.
 
Ga nu de volgende testen doen:
Laptop verbinden met 2.4 GHZ en met NETSPOT  monitor ik alleen dit 2.4Ghz signaal
Vervolgens de test met 5-1 GHz band en dan ook alleen deze band  monitoren.
En als laatste test  de 5-2 GHz band en ook deze alleen monitoren.

Iedere test ca 1 uur dus tegen 5 uur volgen de plaatjes .
Zijn deze allemaal oke dan neem ik aan dat de router betrouwbaar is en of de app Netspot kan niet overweg met wifi multisignalen als de laptop via de LAN poort is verbonden of dat mijn Wifi card in de laptop dit niet aankan.

Hoop dat de testen goed uit de bus komen.
 
Heb de test gedaan zoals boven beschreven  en hierbij het resultaat.
Van boven naar beneden 2.4GHz, 5-1 GHz, 5-2GHz
5-2 = erg strak en haalt ook de hoogste speedtest

2.4 kanaal 6 20MHz
5-1 kanaal 40  20/40/80 MHz
5-2 kanaal 100 20/40/80 MHz

Lijkt me dus dat de router prima in orde is en dat de laptop of het appje problemen heeftcalscik de signalen bekijk via kabel aansluiting

Knipsel24.JPG

Knipsel5-1.JPG

Knipsel5-2.JPG

 
Ik heb je ook maar even een pm verstuurd i.v.m. privacy overwegingen. ;)
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan