sim programeren dreambox 800

platvis

New Member
Lid sinds
1 mei 2012
Berichten
29
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
77
ik heb een dreambox 800 hd met een sim estar v.3.0
nu heb ik daar een verkeerde image opgezet
naar de estar site gegaan en de reddingssoftware gedownload
nu kan ik geen verbinding krijgen met estar dreamup software
ik heb een nulmodem kabel gekocht maar er gebeurt niks
is er misschien een simreader te koop om de sim los uit te lezen
ik heb dat sim eruit gehaald en het is precies een gsmsim
of waar kan ik een andere sim kopen
wie weet iets.
 
ik heb ondertussen weer kontakt met de box de nulkabel was standaard niet gecross
ik kan nu weer een image oploaden maar welke kan ik gebruiken voor een estar sim 3.0
 
Volgens mij alle image die voor een DM800 zijn alleen haal hem eerst door die converter van E-star anders krijg je hetzelfde probleem.

Er is een nieuwe versie converter de 3.9c.
 
ik heb nu de pli firmware erop gezet en de box start weer maar hoe krijg ik die kanalenlijst in de box ,moet die via ftp doen of hoe werkt dat staat nu estar openpli 2.1 beta dm800 201220505 en ik heb een kanalenlijst gedownload van van hans voor de openpli maar hoe zet je die lijst op de box
 
Probeer Dreamset er is ook een help bestand voor in het zelfde subforum,hier.
 
kanalenlijst werkt nu met openpli laatste versie maar hoe krijg ik mijn canaaldigitaal kaartje aan het werk ik zie wel cccam staan maar daar gebeurd niks mee ,moet je nog aparte software downloaden daarvoor
 
daar zit standaard cccam 221 in dus kaartje er met de chip naar benden in steken dan terug naar cccam gaan en effe terug herstarten
 
kabiela;222715 zei:
daar zit standaard cccam 221 in dus kaartje er met de chip naar benden in steken dan terug naar cccam gaan en effe terug herstarten
hier kun je alle douwloaden
druk menu---apllicaties---->groene toets--->effe wachten--->ga dan naar softcams--->neem hier de 2.3.0 en laad die effe op je dreambox---dan terug uit het menu gaan--->dan effe terug naar softcam/ci gaan druk ok---> kies softcam met de rechtse pijltjes toets je nieuwe cccam en dan naar sotcam herstarten en druk op ok
nu zal jou kaartje toch na enkele minuten moeten werken veel sucses
als hij het na enkele minuten niet doet doe gewoon een reboot en heb wat geduld
zet hem vb/ rtl 4 of zo he
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan