Skins en klok, hoe?

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
34.880
Waarderingsscore
1.036
Punten
113
Leeftijd
60
Locatie
State Penitentiary
Beste medegebruikers.

Jaaaa.... men zal weten dat BT er ook eentje heeft, dus de vragen zullen wel blijven komen.:biggrin:

Ik heb paar skins gedownload die ik echt mooi vond, maar waar moet ik die nu zetten in mijn Dreambox?

Ergens ben ik wel een directory "skins" tegen gekomen, maar daar krijg ik geen toegang toe, dus hoe werkt dit?

Dan vraag 2, ik heb ook zo'n superklok gedownload, die zet je dan in de standby stand van de DB een enorme klok op je display en dat leek me wel grappig.

Handleiding:
Nakopirovat do:

/var/tuxbox/config/enigma/skins

potom restart Dreamboxu

Nu ken ik wel geen Pools of wat is dit voor taal, maar ik kan hier toch uit opmaken dat ik die ene .sml file in bovengenoemde directory moet zetten.
En ik ging er dan ook van uit dat hier ook de skins in zouden komen maarrrrrr....

CWD Skins
550 Failed to change directory

Wat doe ik fout?
 
ff uit blote hoofd BT,

de 2 bestanden in de directorie skins plaatsen en de plaatjes dien je nog in de directorie pictures te plaatsen....

welke image draai je?
de meeste geven de klok automatisch weer als deze op standby staat!
 
Ik draai het SF-Team image van oktober 2003.
Maar met het SF image van 14-9 heb ik hetzelfde probleem.

Wat jij beschrijft kan ik dus niet doen, want ik schreef net dat ie een foutmelding geeft als ik in die directory "skins" wil komen.
En als ik me goed herinner is een ftp 550 melding een verboden toegang melding.
 
staat dat geheel niet op je harddisk of usb stick?
en niet in je flashgeheugen?
 
Ik heb er geen harddisk in zitten en ook geen usbstick. Zou ook niet weten waar die in zou moeten want bij mijn weten heeft de Dream geen usb aansluiting en ik ga er ook geen maken daar is ie me nog te nieuw voor.

Moet je er dan een HD in hebben om gebruik te kunnen maken van andere skins?
 
jahoor db7000 heeft gewoon een usb aansluiting

achterop aan (volgens mij) de rechterkant
 
blacktiger
een harde schijf is echt een heel mooi speeltje in de dreambox
maar tot die tijd kun je ook een nfs server draaien dan gebruik je de schijf uit je comp
hoe dat alles gaat staat bij sjerom
skins kun je ook downloaden via het menu in de software van jirkas
maar die dreamflash is echt heel mooi
en dat kan ook via nfs
en als ik het zo lees in de regel ben je heel handig met software dus verdiep je er eens in
of spaar voor een harde schijf

herbies
 
Ik ga geen extra NFS server draaien en ik hoef ook geen harde schijf, ik heb immers een videorecorder en dat is voor de kids, zelf zal ik niets opnemen op die doos.

En helaas nee, er wordt vaak naar Sjerom verwezen, maar daar staat echt niet alles. Het enige wat daar aan uitleg staat, staat in de faq, en zo gek veel is dat nu ook weer niet.

Ik heb geen jirkas firmware er in maar SF-Team en ik heb toch eigenlijk een beetje het gevoel alsof men wel leuke tips heeft, maar ik geen feitelijk antwoord op mijn vragen krijg en dat is jammer.

Dus mijn vragen blijven nog altijd bestaan:
a.) Kan ik nu wel of niet skins op mijn 7000s zetten zonder dat ik er een hd of usb stick in heb hangen
b.) Zoja, waarom krijg ik dan die 550 geen toegang melding voor de benodigde directory?

Dreamflash kan leuk zijn, maar komt nog, ik wil eerst graag de basics hebben, en dan ga ik pas weer verder met de gevorderde dingen. Als het bij mij basic niet naar wens verloopt, dan ga ik niet verder totdat ik het wel naar wens of voldoende naar wens draaien heb, zo leer je het meest is mijn ervaring.

Toch bedankt voor jullie tips herbies en anderen, maar misschien dat door deze reply duidelijk is waarom ik graag antwoorden op mijn vragen heb en niet zomaar even wat anders ga proberen.

P.s. Geld genoeg voor een HD, maar ik zie het nut er niet van in om er een te kopen om in de box te stoppen als ik er toch niet op wil gaan opnemen.
Verder is dit voor mij een hobby c.q. knutselontvanger en zal het waarschijnlijk geen blijvende ontvanger worden.
 
als ik bij sjerom kijk
staat er aan de linkerkant jirkas als ik daar op klik dan komt sf team tevoorschijn
awel die software heb ik ook van 14-9
ik heb even een skin eringezet en de klok
dat 550 probleem wat jij hebt heb ik niet gezien alles vliegt er gewoon in
ik heb het wel met een ftp proggie gedaan
en niet via explorer dan heb je minder rechten heb ik het gevoel
en er is nog een verschil de software staat op de hdd omdat ik dreamflash heb geinstalleerd

maarja nu een probleem

de boel start niet meer op althans de sf software niet
heb ik het waarschijnlijk niet in de goede map gezet
de andere softwaren doen het nog wel kan alleen de bestanden nog niet vinden om ze weer te wissen

helaas pindakaas

herbie
ook een beginner
 
sorry blacktiger
ik heb niet goed opgelet
ben even dieper in die mapjes gedoken
en inderdaad ik kom er ook niet in
krijg ook de melding 550

550 Failed to change directory.
pwd
257 "/hdd/image/0/var/tuxbox/config/enigma"

tja en dan zit je inderdaad vast

heb dus wel de image die het niet meer deed opnieuw moeten installen
dit is een fluitje van een cent daar die op de hd staat

het vreemde is dat ik bij de orginele soft er niet in kom
bij de sf team ook niet
maar bij ronald wel
en ook bij traveler
en ook bij dr matrix

ik heb dus het hele spul bij ronald eringezet
opgestart maar ik kan geen skin vinden ik neem aan dat je die zoekt bij de instellingen van de afstand bediening
dus ik doe iets fout of er moet nog een telnet commando
gedaan worden

je ziet het gaat hier ook niet lekker
maar die ronald image heeft wel weer een mooie update mogelijkheid voor de sats die heeft sf weer niet
al die softwaren hebben mooie dingen die je eigenlijk op een hoop zou moeten kunnen doen

herbie
 
Nee ik bedoelde niet voor de a/b maar inderdaad voor de Dream zelf.
Goed om te horen dus dat het bij Ronald images wel lukt maar bij o.a. SFteam en originele niet, daar ging het mij ook om.

Overigens maakte ik geen gebruik van explorer want dan moet je inderdaad een SMB server hebben draaien op het ding, maar van Windows Commander of tegenwoordig Total Commander zoals ik al schreef.
In dat geval maakt WC een FTP verbinding naar je dreambox waarmee je evenveel rechten hebt als elk ander ftp programma dus dat mag de pret niet drukken.

Wat ik nog niet geprobeerd heb is om met SSH (of telnet) naar de Dream te fietsen en dan de rechten op die map te wijzigen zodat ik er wel die bestanden in kan zetten.

Vandaar ook dat ik eerst hier mijn vragen stelde, want het zou wel eens zo kunnen zijn dat het bij de originele firm en bij SF zo ingesteld is, omdat misschien anders de firmware naar de filistijnen is, of omdat misschien dan de inhoud te groot kan worden voor zowel firmware als skins, who knows, en dan vraag ik liever eerst dan dat ik probeer.

Jah, inderdaad, staan ook nog wat uitlegjes als je op downloads en dan de firmware klikt.
Maarja, als je een faq hebt met diverse vragen die daar netjes uitgelegd worden, wie gaan er dan verwachten dat er ook handleiding bij enkele firmwares te bekijken zijn in de download, daar moet je toch echt Belg voor zijn.:biggrin:
 
ben nog net geen Belg, maar heb het toch ff voor je aangepast BT...
als dat geen service is!

:)
 
Super hemertje, bedankt!!!

Kijk, DA'S nog eens service inderdaad, op je wenken bedient worden, dat komt zo vaak niet meer voor. Prachtig.:)
 
meer suggesties, op/aanmerkingen zijn altijd welkom, ook door anderen trouwens!

:)

trouwens, indien je zelf een probleem hebt en dit hebt kunnen oplossen met wat nog niet op Sjerom staat dan ontvang ik graag een uitleg hierover eventueel met plaatjes zodat je ook je mededreamers hiermee helpt!
 
Uiteraard, alleen heb ik buiten bovengenoemd probleem nog geen ander probleem gehad, maar heb ik echt iets dan wil ik er best een uitleg over schrijven en aan jou overhandigen, 0 problemo.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan