Sky Italia straks alleen nog videoguard gecodeerd.

S

Sandokan

Sky Italia straks alleen nog videoguard gecodeerd.
* Het Italiaanse Sky Italia, dat uitzendt via de Hot Bird-satelliet op 13?
Oost, zal hun SECA 2-codering vanaf midden juni 2004 niet meer gaan
gebruiken. Sky Italia zal dan nog uitsluitend in de niet gekraakte
Videoguard-codering gaan uitzenden. De reden waarom SECA 2 niet meer
ondersteund wordt is, omdat vele 'zwartkijkers' inmiddels de 'gekraakte'
SECA 2-codering konden ontvangen en dus SECA 2 niet meer degelijk blijkt te
zijn voor Sky Italia. Alle abonnees zullen voor midden juni 2004 een nieuwe
kaart thuisgestuurd krijgen.

Bron:Satelliet.Radio.nl
 
Videoguard word toch ook in engeland gebruikt en daar hebben ze toch zo een skybox voor nodig.Hoe kan het dan dat er in italia alleen een kaartwissel voldoende is?
 
<<in de niet gekraakte Videoguard-codering gaan uitzenden.>>
lijkt mij sterk!!
grtz roufa!
 
Hallo

Het lijkt mij ook zeer onwaarsschijnlijk dat ze het in zo,n korte
tijd willen realiseren
daar de meesten een mediaguard ontvanger hebben
of met modules werken, dus dan is het meer als alleen
kaart wisselen.
groetjes
Hummaxboy
 
ff het voledige bericht:

Het volgende bericht vond ik op de site van satellitemagazine:

Sky Italia ruilt Seca2 om voor VideoGuard:
15 mei 2004 - Sky Italia gaat haar codering in Seca 2 opheffen. Vanaf half juni aanstaande zullen alle nieuwe abonnees een VideoGuard smartcard krijgen. Huidige abonnees krijgen kosteloos een vervangende smartcard. De set-top-boxen worden d.m.v. een software-update compatible met VideoGuard. Ontvangers die niet tot dit in staat zijn, kunnen omgeruild worden.

Sky Italia is tot deze beslissing gekomen, omdat Seca 2 niet een lang leven blijkt te krijgen. Nu al is de codering voor het Spaanse pakket gekraakt. Ook hierbij wordt Seca 2 gebruikt. Daarnaast is Sky Italia vorig jaar in handen gekomen van Rupert Murdoch, die in het Verenigd Koninkrijk ook al succesvol de VideoGuard codering gebruikt. Al jaren wordt dit systeem gebruikt. Tot nu toe is dit systeem nog nooit gekraakt.
 
denk dat ze in italie dan toch alle mensen daar een nieuw ontvanger moeten geven of een nieuwe cam want ik neem aan dat videoguard heel iets anders is als seca 2 maar kan aan mij liggen dure grap voor sky italia en beetje dom hadden ze meteen moeten toen ze gingen fuseren
 
Sky (NDS) moest, toen ze het pakket van C+ overnamen, seca2 erbij nemen, waar ze helemaal geen zin in hadden.
Nu waren er bij seca1 al sterke geruchten dat de seca1 hack van NDS afkomstig die door een stel Israeli?rs was gedaan, in opdracht van NDS.
Plotseling was daar een seca2 hack, en toevallig op Sky Itali?............
Wat is er dan voor de hand liggender dan dat je als Sky dan zegt:
Ja, nou is het gehacked, dus zetten we die seca2 troep overboord...............
Zoals de Engelsen zeggen: How Convenient;-))
 
@ quark

Als zo een software-update werkt dan moet het met de hier en daar wat aanpassingen ook lukken om bijvoorbeeld een dreambox compatible met videoguard te maken.

Dit zal denk ik inderdaad een dure grap gaan worden voor sky maar ach die murdoch(eigenaar van sky) kan in zijn geld zwemmen.
 
Geld heeft ie inderdaad zat kost nu ff geld maar daarna verdient hij het toch wel terug
Maar met een software update zou je idd denken dat er wel genoeg knappe koppen zijn die dit ergens in kunnen passen

Had ergens gelezen dat viasat ook zoiets vanplan is
 
Viasat heeft ook zijn langste tijd gehad,, zenden nu al in 2 coderingen uit en is al een info kanaal opgestart hoe je de videoguardkaart moet activeren,, dus die gaan binnenkort op zwart :(
 
Inruilactie van Sky Italia zal tot eind 2004 duren. Blijft dus nog wel effe seca...
 
Hallo Klukje

Vanwaar komt deze info.
Want je hoort veel tegenstrijdige verhalen.

groetjes
Hummaxboy
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan