Slecht beeld nederland 1, 2 en 3

S

schot

Ik heb een klacht over dat canal+, ik heb HEEL erg vaak slecht beeld bij nederland 1, 2 en 3. Vooral als het 's avond later wordt, begint het beeld regelmatig tikken er tussen te krijgen, terwijl zenders als rtl 4 en 5 het dan prima doen. Ligt dat nu aan mijn satelliet systeem of doen ze wat fout bij canal+, als dat zo is zou iemand mij dan een goede uitleg geven of ik ze kan vertellen dat het hun schuld is dat nederland 1,2 en 3 het vaak zo slecht doen. Het zijn mijn favoriete zenders en vindt het toch wel erg jammer dat ze het zo vaak zo slecht doen.

 
IK heb nergens last van.

Je problemen kunnen wel door allerlei dingen in je installatie worden veroorzaakt. Oververhitting van de ontvanger, slechte connectors (buiten evt vocht) etc.

Kijk dit soort dingen eerst eens na of probeer gewoon een andere ontvanger uit.

Suc6

 
Schot, je kunt rtl 4/5 niet op deze manier vergelijken met Ned1,2,3.

De rtl'en zitten op transponderfreq. 12344, en de NL op 12515.

Dit is een aardig stukkie uit mekaar, en heeft daarom ook wat andere gevolgen.

Zo is het signaal van 12344 wat minder hard dan die ander, maar wel storings ongevoeliger.

Ook zul je zien dat de FEC op 3/4 staat ipv op 5/6 bij de andere nederlandse transponders.

Het zou kunnen zijn dat er bij de satellieten iets niet helemaal lekker loopt, maar als jij daar last van hebt dan is jouw installatie waarschijnlijk niet optimaal.

Anders hadden we er allemaal last van.

Dus, voor je gaat schelden tegen onze euh,,, vrienden, ff je installatie nazien!

 
Ok, bedankt voor de reply's. De hoogspanningsmasten staan ongeveer 15 km van mijn af, daar heb ik denk ik geen last van. Ik heb de satelliet al een keer verhangen vanwege slecht beeld aan een hoge mast die veel heen en weer zwiept, maar ik zal eerst mijn onvanger even controlleren.

 
sommige mensen hebben ook alles. hij heeft gewoon een satelliet, en ik alleen maar een schotel ;(

 
Maar zijn satelliet heeft *hee* veel last van die stort buien, en jouw schotel lekker niet ...

 

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan