Slecht beeld op maar enkele zenders

F

Foton

Ik heb sinds 1 á anderhalve week erg slechte ontvangst (blokjes toestand zoals bij sneeuw, maar dan echt heel erg) van Ned1, 2 en 3, en ook National Geographic en Comedy Central. Alle overige kanalen ontvang ik nog prima. Kan dit dan toch nog met problemen in de installatie te maken hebben, of zijn ze bij CanalDigitaal aan het prutsen?

 
Zo te zien zijn dat allemaal programma's die op dezelfde transponder van de Astra zitten, met frequentie 12515.

Deze transponder is zo'n beetje de zwakste die er is, dus als er maar iets fout gaan met het signaal, ben je je beeld kwijt.

Zo zou er nu ineens groen aan een boom voor kunnen zitten.

Maar ook kan het zijn dat er water in je kabel zit, of je schotel iets verdraaid is.

Dus maar ff je buiten installatie nakijken zou ik zeggen.

Als je iets veranderd hebt in huis de afgelopen 2 weken, dan eens kijken of dat wellicht ook een onbedoeld neveneffect heeft.

Bekend zijn daarbij zaken als nieuwe draadloze apparatuur in de omgeving van je satelliet apparatuur.

 
@FOTON

Zoals MAS3 het ook al over je bekabeling had, wil ik je vragen wat voor soort coax je gebruikt, en of dit al eerder bij jou heeft plaats gevonden.Tevens wil ik je vragen of je onlangs je coax-kabel hebt vervangen, misschien zit er een "knik" in, dit gebeurt als je je coax een scherpe hoek laat maken.

Groetjes,

Bones.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan