Slechte ontvangst Stab Disencq 1.2 op 5400z

C

ctaatgen

Goeie dag,

gisteren ben ik de hele dag bezig geweest om m'n schotel een keertje perfect om de motor te krijgen, het is aardig goed gelukt alleen 1 probleem.
De ontvangst van Sirius is stukken beter alleen astra doet een beetje raar.
De nederlandse kanalen hebben een hele lage signal strenght, bijna niets of helemaal niets, terwijl de kanalen in de hogere nummers (100 tot 200) allemaal prima ontvangst geven.

Kan dit te maken hebben met m'n opstelling of is dit een bekent probleem.
 
Lijkt mij dat de schotel dan toch nog niet optimaal afgeregeld is. Hoe groot is je schotel?
 
klopt helemaal, schotel staat niet goed, heb hier hetzelfde probleem gehad.
je moet ook een gemiddelde zoeken van alle sat.
suc6
 
Nog tips om dit te doen?
Ik ben zo precies mogelijk bezig geweest en ik denk dat tips wel handig zouden zijn.

De paal is echt loodrecht, verder staat de Stab motor op 53? ingesteld, daar zit ik ook. Aangezien ik op 6.5' lengte zit heb ik de motor 1 graad richting het zuiden gedraaid en toen met de hele setup heb ik zitten draaien totdat ik sirius op z?n best had (ik heb zo?n kanaal zoeken waar een piepje uit komt).

Ben ik nu toch nog verkeerd bezig of zit ik op het juiste spoor en heeft het alleen wat fine tuning nodig,

alvast bedankt
 
Nee je moet echt een fine-tuning meter hebben, zo'n piepjesding is een leuke camping prul maar niet iets om een draaibare schotel mee af te stellen.

De paal moet loodrecht staan, de schotel recht in het verlengde van de paal, de motor moet dan gewoon op 0 staan.
En dan de schotel precies afregelen op de Sirius, maar dan wel met een fatsoenlijk meter.
Dan zou het moeten lukken.

Zie ook de handleiding op Sjerom of de topics voor het afstellenv an een diseqc motor zoals de Moteck in het Dreambox forum, dat is in feite voor de Humax exact hetzelfde.
 
je kan natuurlijk ook ff een kleine draagbare tv + je reciever in de buurt van je schotel zetten, zodat je meteen kan zien op je tv hoe het signaal is.
zo doe ik het..
suc6
 
dat was ik ff vergeten, maar hij moet zelf ook ff na denken
 
Bier en een bord met warm eten.Een paar sniperdagen van de baas extra.Ja dan gaat het lukken.Of je beld een goede schotelvakman.Die gaat met het juiste matriaal aan de slag.Om zo iets af te stellen is vakwerk.En wat is dan 50 Euro in de 5 jaar dat die afgesteld word.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan