Sneeuw verstoort optocht in Maastricht

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.166
Waarderingsscore
574
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Is dit ooit meer voorgekomen dat er door de winter en de daarbijbehorende sneeuwval geen optocht geweest is in Maastricht?

In verband met de sneeuw trekt de carnavalsoptocht in Maastricht zondagmiddag zonder praalwagens door de stad. Dat maakte carnavalsvereniging De Tempeleers bekend.

 


De Tempeleers namen deze maatregel na overleg met politie en gemeente. Het rijden met door vrachtwagens of tractoren getrokken praalwagens vinden zij gezien de gladheid onverantwoord. 'Alleen de bonte storm trekt door Maastricht', zei een woordvoerder van de Tempeleers. 'Dus al wat loopt gaat mee'. Ook prins Guy de Eerste legt de tocht te voet af.


 
en de daarbijbehorende sneeuwval geen optocht geweest is
Typefoutje denk ik. Er is wel een optocht geweest, maar zoals in je bericht al stond aangegeven inderdaad zonder wagens.

Ik kan me niet herinneren dat dit nog eens vanwege de gladheid is geweest dat er geen wagens meereden of het moet al lang geleden zijn en dan spreken we in de buurt van 1969 ergens. Want rond een van die jaren lag er een halve meter sneeuw in Maastricht. In elk geval zolang ik me kan herinneren is dit nog nooit eerder gebeurd.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan