softcam's installeren.

D

Dick.Timmerman

Hi iedereen.

Ik begin mij dus steeds meer en beginneling te voelen. Heb wel aardig verstand van computers maar de db i toch ff iets anders. Ik begrijp uit alle draadjes die ik heb afgezocht dat ik om mijn c+ kaartje een softcam moet installeren??? Of heb ik dat dus fout?? Als ik goed zit, welke softcam is dan goed, en hoe installeer ik die?? Wie kan en wil mij helpen.

Groeten,

Dick
 
Als je nou eens begint met te vertellen welke image je gebruikt dan komen we al heel veel verder!
 
@Dick: het is niet zo moeilijk

stop je org. kaart in de dream, met de chip naar beneden
kies een emu (vaak via de blauwe knop, maar is afh. van je image): we bevelen newcamd aan, omdat we niet weten wat je allemaal wilt doen met die kaart en we zeker weten dat newcamd remote emm heeft.

vervolgens moet je de config nog aanpassen. dat doe je door in het emu menu eerst te kiezen voor newcamd. Als je bovenaan in het emu menu ziet staan: newcamd dan klik je daarop (dit is bij radegast ook zo). Je komt dan in het configscherm van de emulator (in dit geval) newcamd.
 
Ik draai Hydra maar heb lichtelijk het gevoel dat er bij mij iets niet klopt. Rode knop is EPG, groene knop is mij niet duidelijk maar db komt met de melding dat file /var/etc/cpanel.xml niet gevonden is. Druk ik op de exit knop dan komt er een scherm "The_Hydra Control Panel v1.9 en onderin eerdere foutmelding. Gele knop laat plugins zien en heb daar staan "Dreamflash", "TuxText", "Start Ngrab recording" en "Stop Ngrab recording". Blauwe knop geeft even een zwart beeld en komt dan met infoscherm en onderin de balk eerder genoemde functies en bij blauw: "Sm@rtcam" verder niks. Moet er bij zeggen dat ik alleen de Hydra geflashed heb en geen softcams, Echt ben er niet achter hoe dat moet.
 
druk eens op de video knop dan de blauwe knop, lukt dat niet dat twee keer op de video knop klikken en dan de blauwe.

Lees deze site eens geheel door. Volgens ons haal je daar zeker nieuwe informatie weg en niet te weinig.

Suk6.
 
Ik heb de db een factory reset gegeven en daarna werkte alles naar behoren. Ook de Canal+ zenders. Moet alleen nog gaan checken of de keys door Canal+ geupdated worden.

In elk geval bedankt voor de hulp,
Dit wordt toch wel mijn favoriete forum voor de dreambox.
 
"wordt" of "is" :biggrin::biggrin::biggrin:
 
Key updates in de Hydra gaat perfect met radegast of camx, ook met newcamd maar dan wel ff de .cfg file aanpassen.


How to overal te vinden.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan