Star Trek Tricorder geen SF meer

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.194
Waarderingsscore
583
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Full warp speed!

De Tricorder die gebruikt werd in de Star Trek afleveringen vanaf het midden van de jaren 60 van vorige eeuw ruilt sciencefiction voor werkelijkheid. Professor William D. Richard heeft samen met een team computeringenieurs bij de universiteit van Washington een kleine handbediende ultrasone sonde ontwikkeld. Die kan samen met een op Windows gebaseerde mobiele telefoon gebruikt worden om bijvoorbeeld de nieren, lever, blaas en prostaat via digitaal beeld te screenen.

Ay, sirr. It's rrealy happening...

Lees hier meer.

 
We hebben nog wel een aantal jaren te gaan tot we aangekomen zijn in het tijdstip waarin de originele serie speelt (een jaar of 50 te gaan nog gok ik zo).

Maar dit bericht betreft alleen een medische Tricorder.

Wel mooi dat die medische Tricorder inderdaad ook bestond (of zal bestaan) uit een aparte sonde en een handheld display.

Gelukkig komt niet helemaal alles uit wat zich in Star Trek afpeelt.

Want dan hadden we de 3e wereldoorlog achter de rug waarbij de aarde bijna verwoest zou zijn door atoombommen.

De "Botany Bay" gevuld met genetisch gemanipuleerde mensen is voor zover we hebben meegekregen ook nog niet de ruimte in gevlucht.

 
Want dan hadden we de 3e wereldoorlog achter de rug waarbij de aarde bijna verwoest zou zijn door atoombommen.
Nja, zeg het niet te hard, wat niet is kan nog komen. We hebben immers ook nog niet de warp aandrijving ontdekt. En WO 3 is al een paar keer op het nippertje voorkomen, de laatste keer... schrik niet... in 19zoveelentachtig. Als ik het me goed herinner 1983 of 1984. Maar laten we hopen dat dit inderdaad iets is wat nooit zal gebeuren.

Ruimtevaart is er inmiddels wel al, ook al verder dan alleen naar de maan. We bouwen een complete ruimtestad bijna en nu ook al de Tricorder.

Robots zijn ook al langzaam maar zeker steeds meer in opkomst.

Ondanks dat het Science Fiction is, vind ik wel dat de schrijvers van Star Trek een zeer vooruitziende blik hadden.

Knappe uitvindinding die tricorder. Hulde aan de medische wetenschap!

 
Wat je zegt klopt, maar volgens de timeline in Star Trek zouden deze zaken inmiddels al gebeurd zijn.

Derde wereldoorlog ergens in de tachtiger jaren, en de Botany Bay halverwege de negentiger jaren.

Das niet gebeurd en vandaar mijn opmerkingen.

Overigens staat er tussen de reacties op de door freggel aangehaalde site ook nog een of andere wijsneus die een leuk babbeltje houd, maar helemaal niet weet wat het verschil tussen een Tricorder en een Communicator (waar hij het over heeft) is.

 
Kaplah!:biggrin:

Klopt wat je zegt, ik dacht eerst nog dat ze de tricorder misschien al hadden voordat ze ruimtereizen maakten, maar dat kan niet het geval zijn geweest, want na wo III is ook pas die warp drive uitgevonden en toen hadden ze dat ding nog niet.:)

Voor de geinteresseerden... is zowat dagelijks op SciFi (Premiere) te zien m.u.v. het weekend, zowel de oude serie alsook de Next Generation.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan