Steeds herstarten bij netwerkwijziging onder XP?

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
34.923
Waarderingsscore
1.047
Punten
113
Leeftijd
60
Locatie
State Penitentiary
Normaliter bij Windows XP als je iets bij de netwerk eigenschappen wijzigt, bijv. ip adressen op automatisch zet, of van automatisch naar statisch zet. Dan hoef je (in tegenstelling tot 95/98/ME) niet opnieuw te starten en werkt alles prima.

Sinds nu toch wel enige tijd, is het bij mij dat ik wel steeds herstarten moet hetgeen eerst niet het geval was.

Een oorzaak hiervan kan ik niet zo vlug vinden, maar ik had het wel graag weer zo terug dat ik niet meer hoef op te starten bij dit soort kleine wijzigingen.

LSPFix (zelfde als winsock fix) geeft geen problemen aan.

Wel is het zo dat als ik statisch een ip adres instel, windows aangeeft dat dit ip adres al ingesteld is voor een voorheen geinstalleerde Realtek kaart (die er nu niet meer in zit) en of ik een ander ip wens te kiezen. Als ik dan gewoon nee klik kan ik het gewenst ip gewoon gebruiken en alles werkt verder ook perfekt.

Alleen vraag ik me af of er een methode is om die oude Realtek gegevens te verwijderen, het meeste kon ik nu uit de registry halen, maar een paar blijven er nog staan en bij een poging die te verwijderen komt er te staan "fout bij verwijderen van registersleutel" en lukt het niet om deze te verwijderen.

Doch dat is van later zorg, maar als iemand weet hoe je dat er uit krijgt zonder de oude kaart terug in de pc te stoppen en dan deze via hardware en "installatie ongedaan maken", dan zou ik dat zeer op prijs stellen.

Het liefst zou ik echter weten hoe ik het gefixed krijgt dat windows niet steeds weer voor elke wijziging van de netwerkeigenschappen opnieuw wenst op te starten.

Iemand enig idee?

 
HOI

van dat herstarten heb ik de laatste tijd ook last , ik denk dat dit ergens door een update van xp zo geregeld is , voor de andere vraag , eens de volledige map netwerkadaptors verwijderen in je system-hardware, en de pc herstarten dit kan misschien helpen , het kan in ieder geval geen kwaad want na een herstart installeert hij deze opnieuw

 
Luca, heb jij misschien het probleem ervaren sinds je NOD32 geinstalleerd hebt? Of heb je die niet.

V.w.b. het tweede deel van mijn probleem dat is inmiddels opgelost op een wat eenvoudigere manier.

Als ik bij het apparaatbeheer de verborgen apparaten liet weergeven, liet hij alleen apparaten zien die wel verborgen waren maar ook geinstalleerd.

Via Tweakers heb ik de volgende tip gekregen om uit te voeren in een command prompt of bij start->uitvoeren:

set devmgr_show_nonpresent_devices=1

Als je dat doet en daarna nog eens die verborgen apparaten laat zien in apparaatbeheer, krijg je naast bovenstaande apparaten OOK apparaten te zien die wel nog geinstalleerd zijn, maar inmiddels niet meer aanwezig, waaronder ook mijn Realtek kaart.

En doordat hij hem nu wel liet zien, kon ik nu wel aangeven "installatie ongedaan maken" en was ik daar vanaf.

V.w.b. de netwerkkaart en het herstarten, ik denk dat ik die ook maar eens ongedaan maak en opnieuw ga installeren.

Normaliter heb je namelijk ook nog een "alternatieve configuratie" voor je netwerkkaart, en die zit er bij mij ook niet meer bij, dus waarschijnlijk zit er gewoon iets niet meer goed.

 
Nee die NOD32 heb ik niet

 
Goeie tip, tijgetje !

Moet nog ff zien of ie ook wel werkt verder, maar zag al wel dat het niet wil als je die "set" regel plakt in start - uitvoeren.

Er volgt geen foutmelding als je m in een DOS venster intypt.

 
Ah sorry, ik dacht dat hij ook wel zou werken vanaf de uitvoeren regel, had ik niet getest, oke het moet dus vanaf een command prompt.:)

Straks ga ik de netwerkkaart eens opnieuw installeren, misschien dat het initiele probleem dan ook voorbij is, wie weet.

 
Nou, lachen, gieren brullen maar ik heb het vanavond toch nog ontdekt.

Eerst maar eens de netwerkkaart opnieuw geinstalleerd, drivers etc. fris dat zou misschien soulaas bieden.... niet dus.

Na nog een poging de zaak op automatisch te zetten mislukte het weer. Hij zou normaliter zo'n 169.254.x.x ip moeten krijgen, dus dacht ik na over automatisch krijgen en HOERA! Het viel me op dat moment weer in dat ik ooit de "dhcp client service" van XP had uitgeschakeld omdat ik toch het meest statische adressen gebruik.

Deze service maar weer eens geactiveerd en jawel hoor, ik kan weer wisselen tussen statische en dynamische instellingen zonder dat XP vindt dat ie opnieuw starten moet.

Het andere probleem met die Realtek was al opgelost dus ik ben weer helemaal happy.:biggrin:

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan