Stille fan

fladder

Active member
Lid sinds
21 mrt 2003
Berichten
177
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
44
Kenners,

Lang niet geweest hier maar ik heb jullie hulp toch weer even nodig :)

Ik heb een ledarmatuur boven mijn aquarium hangen en daar zitten 70 mm (computer) koelers in, dit zijn uiteraard niet de duurste koelers dus ze maken herrie.
Enige probleem wat ik heb is dat de fan niet dikker mag zijn dan 10mm en hierdoor stuit ik op juist op de problemen.
Alle fans zijn 15, 20 of 25 mm dik.
Nu ben ik op zoek naar vervangende fans die uiteraard een stuk stiller zijn maar het enige wat ik een beetje kan vinden is een Scythe mini Kaze van 50mm, heeft op zich wel evenveel luchtverplaatsing maar door zijn 26 db en iets kleine formaat niet de eerste keuze.
Daarnaast vind ik nog wel een YS-tech van 70x70x10 maar die zit alweer op de 36 db.
Nu heb ik me rot gezocht naar een 50, 60 of 70 mm fan die stil is en een goed luchtverplaatsing heeft, ik kan hem nog wel een tikje langzamer laten draaien om het geluid te reduceren.


Wie kan me een schopje de juiste richting in geven?
 
zet die 70 mm koelers eens op een lagere spanning, normaal staan die te blowen op 12 Volt, zet ze eens op een 9 volt adapter een stuk stiller mss enkele meer nodig voor het koeleffect.
 
Ik denk ook dat ze zeker wel op 12v draaien, zachter zou wel kunnen maar dan zullen ze minder verplaatsing hebben.
Meer exemplaren plaatsen lukt niet omdat het een armatuur is waar de fans op plek zitten waar de fabrikant ruimte heeft gemaakt, andere plekken zijn er niet om meerdere te plaatsen.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan