Stilstaand beeld dreambox 500S

M

Michel62

Heeft iemand een idee hoe het kan dat ik soms stilstaand beeld heb op mijn dreambox 500S. Soms 1x keer op een avond de andere keer kan het heel irritant wel om de 10 minuten gebeuren. Als je overschakeld naar een andere zender ontvang krijg je zwart beeld (dus geen ontvangst). Alleen de zender BVN blijft stabiel en heeft geen stilstaand beeld.

Hoi Michel62 en welkom op Satellite Fun.

Om gelijk met de deur in huis te vallen kan ik je vertellen dat BVN wel stabiel blijft omdat BVN een zogenaamde FTA (Free To Air) oftewel vrij te ontvangen zender is.

De meeste overige Nederlandse kanalen zijn gecodeerd.

Als je zelf een smartcard van Canal Digitaal hebt, zou je feitelijk geen stilstaand beeld (wij noemen dat "freezes") moeten krijgen. Helaas heb je niet aangegeven welke configuratie je gebruikt.

Heb je zelf geen smartcard maar krijg je jouw beeld via internet, dan ben je bezig met externe cardsharing en dat is illegaal. Daar mogen wij verder ook geen expliciete informatie over geven op het forum, dat is tegen onze regels. Wat algemene info kunnen we miniem geven.

Zo kunnen we je dus wel vertellen dat de freezes bij externe cardsharing wel vaker voor komen. Met name als degene waar je het beeld van krijgt zelf geen kaart heeft maar het ook weer ergens anders vandaan krijgt en/of als er teveel mensen op de kaart hangen, de verbinding niet goed is etc. etc.

Doch in dat geval kun je het beste je beeld-leverancier contacteren of dat probleem.

Mocht je wel een smartcard hebben, dan hoor je geen freezes te krijgen, in dat geval zouden we eens verder moeten kijken naar je configuratie, wellicht kun je daar dan wat meer informatie over geven zoals de gebruikte firmware, emu (softcam) etc.

BT licht dit aan c+.:confused:

Deze week heb ik het nog niet gezien maar de afgelopen weken had ik wel veel last .

Ber 0 en de andere 2 tussen 94 en 98 %.

Dus?

@Janblues: Als het aan CD zou liggen dan zouden er meer mensen last van moeten hebben. Bij ons staat elke dag de TV vele uren aan, zeker 's avonds en vrijwel altijd op de Nederlandse zenders. Het genoemde probleem speelt bij ons echter niet en anderen hoor ik er ook niet over.

Dat wil natuurlijk nog niet zeggen dat er dan niets aan de hand zou zijn. Mede gezien het feit dat CD een aantal dagen op FTA hebben gedraaid en hebben liggen klooien om het weer goed te krijgen, kan al oorzaak zijn van storingen.

Deze zouden dan echter toch nu wel over moeten zijn. Wel heb ik begrepen dat het kan zijn dat een kaart niet helemaal goed geupdate is.

Een kennis van me had bijv. wel alle NL zenders, echter met uitzondering van de HD zenders. Deze zijn pas weer actief geworden nadat er via internet een kaartupdate is aangevraagd.

Dat staat echter los van het wel of niet hebben van een BER. De BER valt onder de afdeling signaalontvangst. Problemen met BER uitslag zijn daarom eerder te wijten aan zaken als schotel niet optimaal afgesteld of iets verwaait, vocht in de kabel, tunerprobleem, een lnb die niet meer lekker is en dat soort zaken.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan