Stop Brein tijd voor actie!

crazymotha

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
0
Punten
36
Leeftijd
69
Beste L.s,

Op verzoek van de Vrij Internet Partij vragen wij jullie aandacht voor het volgende:

Help ze, kom op voor je rechten door te steunen en te handelen, niets doen is echt geen optie en het is gebleken dat "je ermee te bemoeien" echt helpt, als is het maar de aandacht die het krijgt. Laat het niet aan anderen over maar help zelf mee, 10 minuten mailen.....thats all!

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Beste L.s,

Vanmorgen stond in nu.nl het volgende:

AMSTERDAM - PvdA-Kamerlid Martijn van Dam heeft twijfels over de werkwijze van Stichting Brein. Van Dam vermoedt dat de internetpolitie niet altijd voldoen aan de wettelijke eisen, zo meldt Breekpunt. Van Dam gaat daarom vragen stellen aan de minister van Jusitie, Donner.

( het hele artikel vind je hier: http://www.nu.nl/internet/380330/pvda-heeft-twijfels-over-werkwijze-stichting-brein.html)

Om in ons belang te steunen en om wat extra druk te geven vragen wij jullie om weer 10 minuten te gebruiken voor het sturen van een email, aan de heer Van Dam of aan anderen, gebruik de volgende tekst:

Geachte,

Brein gaat steeds meer als een dolle tekeer, een Olifant in een porseleinen kist is er niets bij. Ik steun de heer Van Dam van de PvdA dat er minstens vragen worden gesteld over de werkwijze van Brein. Het zal toch zeker niet gebeuren dat na een zomaar opgezette en gestuurde vordering op basis van aannames dat IK misschien wel eens zou hebben kunnen downloaden er ook nog maar is zomaar 20 man politie aan de deur komt?

We gaan toch zeker geen praktijken krijgen gelijk 40-45?

Ik vraag u om Brein te laten stoppen met de werkwijze(s) te hanteren als ze nu doen. Uiteraard ben ik geen voorstander van hard tegen hard zoals met die website-attacks van gisteren maar heb net als het grootste gedeelte van de Nederlandse bevolking, waar ik deel vanuit maak, wel de sympathie?n voor deze daad.

Ik ben bang voor escalatie en daarom vraag ik u, "Brein stop met Olifant te zijn", wees gewoon mens!

met vriendelijke groet,

(hier je naam en eventuele woonplaats)
www.vrijinternetpartij.nl

Kopieer de tekst, pas em aan, of maak een andere brief met een bepaalde strekking maar laat je mening weten. 600 mails doet best indruk maken. Niets doen is geen optie, en wat is nu 10 minuten van je tijd. Blijf svp wel netjes, vloeken en schelden werkt averechts!

Een mailinglijst voor 2e Kamerleden vind je hier: http://www.vrijinternetpartij.nl/forum/index.php?topic=418.msg1756#msg1756

Vecht voor je Internet Vrijheid!

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Alvast hartelijke dank voor jullie medewerking, enne, zegt het voort zegt het voort, stuur de mail(s) ook door naar je vrienden, kennissen en familie en vraag ze om de tekst te kopieren en OOK door te sturen naar 2e Kamerleden en of anderen waarvan zij vinden dat ze het moeten weten.

Met vriendelijke groet,

Het NZB Pirates team.

http://www.nzbpirates.com/forum/index.php

Lijkt meer op een dolle koe met de gekke koeienziekte, hahaha!
Die kunnen ook beter afgemaakt worden.

Maar nog geen ontwikkelingen over die rechtzaak van de ftd?

Grtz.

Een hoax dus originele bericht van NU.NL is van 17 augustus 2004 dus er zijn vijf jaar geleden wat vragen gesteld.

Ja maar het is juist de bedoeling dat er nu weer vragen gesteld gaan worden.
Dat de kamerleden weer wakker worden.
Want ze zijn tenslotte volksvertegenwoordigers.

Grtz.

Een voormalig kamerlid was zo idioot om een voorstel te doen om iedere internetter 2 euri te laten betalen om de kranten te redden.
Dus ik heb weinig vertrouwen in de partij. Ik wilde een ander woord gebruiken, maar laat ik het toch voorzichtiger zeggen... wel "apart" dat zo'n actie groot uitgebracht wordt door een van de grotere internetpiraten, een club dus die ook (terecht) iets te vrezen heeft van Brein.
Alhoewel ik het volledig ermee eens ben dat Brein met olifantspoten en zwaar overdreven hun acties houden met belachelijk hoge en evenzozwaar overdreven boetes.
Bestrijding, oke, maar wel op normale wijze.

Tegenwoordig zit de wetgeving en de opsporing in Nederland zo fijn in elkaar, dat je voor kleinere vergrijpen (wiet kweken, software piraterij) zwaardere straffen krijgt als voor moord, doodslag, brandstichting en inbraak.
Immers een brandstichter wordt zijn huis niet uit gezet, een wiet kweker wel. Een moordenaar krijgt niet zo'n hoge boete dat ie de rest van zijn leven moet afbetalen.
En softwarepiraterij is ook wel diefstal maar inbraak tast ook nog je privacy aan en je gevoel van veiligheid in je eigen huis. Dus je vertrouwen in je woonomgeving.
Straf... ach... taakstraf of 3 maanden brommen... Geld terugbetalen van schade of emotionele schade betalen? Ben je gek. En waarvan? Start maar een bodemprocedure.

Waarom moet Brein dan geen bodemprocedure starten en kan die wel idiote boetes opleggen en innen, zaken in beslag nemen en beslag leggen op uitkering?
Dat kun je bij een moordenaar, brandstichter etc. etc. allemaal niet, krijg je altijd te horen van "van een kale kip kun je niks plukken".

Geweldige rechtsstaat waar wij in leven.

Ik zou het initiatief steunen, als het door een meer betrouwbare partij werd uitgebracht. Je steunt immers de inbreker ook niet door een petitie tegen opsporing van inbrekers te ondertekenen.:biggrin:

Black Tiger;202636 zei:
Een voormalig kamerlid was zo idioot om een voorstel te doen om iedere internetter 2 euri te laten betalen om de kranten te redden. "van een kale kip kun je niks plukken".

Geweldige rechtsstaat waar wij in leven.

Beetje bij Beetje zijn wij al kale kippen. en toch plukken ze door.

Die 2 euro is absurt voor die kranten reddingsplan. laat hun maar eerst snijden in hun kapitulistische top. en de kranten goedkoper maken. 2,40 euro voor een krant is van de zotte. zo gooien ze hun eigen glazen toch in.

En het meenste nieuws halen ze ook toch van internet af. en staat een dag later in de krant. dat is nu eenmaal internet.

Er zijn zovele media en uitgevers instanties die sinds de komst van internet niet zo intresant meer zijn. dus zal 2 euro voor de kranten een begin zijn.want er zullen meerdere aankloppen om het bij de massa weg te halen. Want Massa Is Kassa.

We zijn de laatste jaren zoethout geworden door de democratische zoethouders. en komen nu terug bij ons om het weer te halen.dat merk je toch elke dag. ze geven 300 euro en halen je 900 euro af.

Het volk is uitelkaar gedreven. ieder is voor zichzelf. dat zag ik 10jaar geleden al in het bedrijfsleven.en de strijdbijlen zijn begraven. zo doen ze op alle fronten met ons. maar voor een groot deel is het al te laat om er iets aan te doen.laat staan dat we er iets aan doen.

Zelfverrijking is een trend tegenwoordig dat lees je elke dag zoals gisteren ook weer door de B&W declaratie,s. een verrotte toestand is het. we worden als dom aangezien. maar we zijn niet dom want we mekkeren alleen maar. alleen doen we niets. en dat weten ze!!

Grtz/Sth.

Nou BT, er zijn twee verschillende rechtzaken, nl stafrechtelijk en civiel.
Over het eerste gaat het wetboek van strafrecht en over het tweede het burgerlijk wetboek.
Nu gaat het hier steeds over civiele zaken.

Maar bij civiele zaken kunnen ze geen enkele boete of wat dan ook opleggen.
Dat kan alleen de rechter in een civiele rechtszaak.
Maar dan moet die eerst uitspraak doen.
Om dat te voorkomen eisen ze bv een schadevergoeding via een advokaat.
En intimideren vervolgens door te zeggen, als jullie betalen g??n rechtszaak.
Want een rechtzaak is ook heel duur.
Zo proberen ze gelijk te krijgen zonder dat een rechter erbij is geweest.
Je kunt met recht zeggen dat het groot-kapitaal/industrie hier kleine burgertjes plat trapt.

Nogmaals, ze hebben geen enkele opsporingsbevoegdheid t.a.v. het strafrecht.
En ook in het civiele recht bepaalt alleen de rechter, maar dat voorkomen ze.

Grtz.

Ik ken het verschil tussen civiel en strafrecht wel, maar er is dus ook al een strafzaak geweest, die aangeslingerd is door Brein en waar een behoorlijke boete werd uitgedeeld.
En dat is eigenlijk waar ik op doelde.

Kijk, inbrekers en moordenaars, brandstichters etc. worden ook allemaal veroordeeld in een strafzaak.
En daarna moet je dan maar via een civiele rechtszaak zien geld te krijgen als je vindt dat je schade hebt geleden.

Mijns inziens zou dat ook gewoon naar het strafrecht moeten worden overgeheveld als de schade ook ontstaan is door een misdrijf en het civiele recht gewoon behouden voor normale onderlinge geschillen.

Het overhevelen naar het strafrecht maakt invordering dan ook een stuk makkelijker.

Die 2 euro is absurt voor die kranten reddingsplan
Ja het is belachelijk, de kranten zitten nu te janken dat ze toch zo'n last hebben van internet, waar ze notabene zelf ook op zitten en dat journalisten in het buitenland ook betaald moeten worden etc. Jah zal best. De Metro brengt ook goed nieuws en is gratis.:)
Verder vond ik die vergelijking bijzonder leuk die iemand op TV maakte:
Zullen we iedere internetter nu ook 2 euro gaan laten betalen om elke typemachine fabrikant, die failliet is gegaan door de opkomst van de pc, weer op de been te helpen?
LoL.:biggrin: Maar oke we dwalen af van het originele topic.

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan