streamen met DM800HD

B

boulibear

Hallo,

ik ben pas nieuw op dit forum en heb ook nog niet zo lang mijn DM5620S verruild voor een DM800HD.
Ik heb een vraag mbt het streamen van HD materiaal vanaf mijn pc.
Wat is de makkelijkste manier om het HD materiaal wat op de pc staat via de DM op je scherm af te spelen?
Zit zelf te denken aan eSata, maar ik weet niet wat ik moet installeren? :( (VLC player of een andere player)
Ik wil de problemen die Willem/Kweetniet aangeeft graag voorkomen (de haperende weergave via Lan)

Is er iemand die me evt wegwijs kan maken hoe dit het beste aan te pakken is?

Alvast bedankt voor jullie hulp...
 
Allereerst welkom op het forum.

Zoals je ziet heb ik jou posting even verplaatst en er een nieuw onderwerp van gemaakt, hij stond namelijk onder een ander topic.

Wellicht dat jou vraag nu beter gezien wordt?
 
probeer eens een deel van de pc, bijv. de directory waar de films staan te delen en wel zo dat je via cifs vanaf de dreambox er bij kunt.

CIFS is een mount optie, die in de mount manager zit van je image
Verder een image nemen waar je als plugin de Dream DVD player hebt. Wij hebben wat dit betreft zeer goede ervaring met OoZooN en Gemini maar dat wil niks zeggen natuurlijk.
 
Hallo eendenteam,

ik draai momenteel met PLi Jade, kun je mij vertellen of en zo ja waar hierbij de mountmanager te vinden is?

Alvast bedankt
 
Zit in het menu onder Netwerk:

Menu-Instellingen-Systeem-Netwerk

of als je het snel wilt doen: menu-7-2-7

maar bedenk dat PLi veel en veel trager is met updates en lang niet zoveel plugins op haar server heeft staan dan andere images. 't Is maar wat je wilt.
 
Welke img is dan nu het"beste"?
Ik heb er nu Gemini op en die werkt best wel goed, maar af en toe doet hij vreemde dingen: soms ineens storing als ik naar andere satellieten heb gekeken, of springt plotseling op radio en dan reageert hij niet op knop "tv".
 
Ozoon en LT image draaien erg stabiel op de DM800, de nieuwste Nabilo doet het ook steeds beter.
 
maar bedenk dat PLi veel en veel trager is met updates???

Momenteel hebben we toch regelmatiger updates... Zeker als er nieuwe drivers zijn....
 
Ja dat wel maar PLi loopt gewoon heel duidelijk achter terwijl nieuwe zaken echt uitgetest zijn en in orde zijn.We doelen dan niet op experimentele zaken. Maar laten we PLi hier voor wat het is want dat heeft niets met het onderwerp van dit draadje te maken.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan