Streamen via internet vanaf de Dreambox

R

Reza79

Beste,

zou je a.u.b hier beschrijven welke instellingen er gedaan moeten worden om de DM500 HD vanuit werk (buiten) kunnen bedienen???

Welke poort moet ik hiervoor open zetten?

kan het ook werken met PLI image?

gr,

rizo

Laatst bewerkt:
Het ligt er aan wat je wilt bedienen, maar als je poort 80 open zet zou je bij de webinterface van de Dreambox kunnen komen.

Het is dan wel adviseerbaar om een ander wachtwoord te gebruiken op je Dreambox anders kan iedereen ermee knoeien.

Dit is als het goed is allemaal ook met Pli mogelijk.

Beste Black tiger,

ik heb ook een dm 500hd.

image: newenigma2

deze optie zou ik ook heel graag willen gebruiken.

dus in je router poort 80 open zetten en deze poort aan de dm500 hd ip adress geven.

wat moet ik instellen in mijn dreambox?

in afwachting van je reactie.

gr,

reza

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 17:59 uur ----------

ik heb zojuist in mijn router de Port Forwarding aangezet.

DM500 hd ip heeft nu port 80.

van buiten kom ik nu direct op dreambox webinterface.

dit gaat prima.

probleem is:

zodra ik webtv aanklikt... of ik wil een zender openen moet ik een vlc player bestandje (.m3u) openen of opslaan, in beide gevallen (opslaan of openen) krijg ik een error op vlc player.

intern heb ik geen probleem, dus mijn webinterface van vlc player staat altijd aan en ik kan gewoon via mijn laptop binnen mijn netwerk zapen.

Zou iemand mij alstublieft kunnen helpen?

Ik heb je postings even in een apart topic gezet anders wordt het teveel van het goede in een onderwerp van iemand anders. Je krijgt nu immers ook een andere vraag en een ander probleem erbij.:)

Tot zover de verduidelijking hieromtrent.

Dan even terug naar je vraag. Deze is moeilijk te beantwoorden aangezien je helaas vergeten bent erbij te schrijven met welke foutmelding de VLC player komt.

Zonder foutmelding is het moeilijk om op te zoeken wat er mis gaat. Met foutmelding kan men veelal (niet altijd) uitgebreider zoeken naar oplossingen.

Misschien heb je een te nieuwere versie van VLC geinstalleerd staan op de computer die je vanaf extern gebruikt?

Er zijn overigens 2 manieren om TV te kijken, eentje kan in de browser zelf via WebX-TV en eentje opent altijd de VLC player en dan moet je inderdaad kiezen om dat .m3u bestandje te openen.

Helaas weet ik niet precies hoe je het werkend krijgt gewon in je browser.

Van de andere kant, als het om extern TV kijken gaat, waarom dan zo omslachtig?

Waarom gebruik je dan niet gewoon Dreamstream of Dreamview?

Tenzij deze uiteraard niet werken op Windows Vista of 7.

Bedankt voor je reactie,

Error melding is:

Your input can't be opened:

VLC is unable to open the MRL 'http://ipadres:port nummer/1:0:1:1EDD:21FC:13E:820000:0:0:0:'. Check the log for details.

maar ik zal even proberen met dreamstream of dreamviewer.

ik denk zelf dat ik iets moet instellen op mijn remote pc vlc player.

toch bedankt black tiger.

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 16:02 uur ----------

Black tiger,

ik heb dreamstream geïnstalleerd , vervolgens ip adres en port nummer ingevuld.

hij heeft tot zover alle Boeketten binnen gehaald, alleen hij kan niet streamen.

en hij geeft ook niet aan wat het probleem zou zijn.

jammer,... Ik zit me te vervelen op werk.

mocht je nog tips hebben , hoor ik het graag.....

gr,

reza

Ik ben net even aan het denken. Om extern te kunnen streamen heb je kans dat er 2 poorten open moeten, eentje voor de data en eentje voor het beeld.

Kan zijn dat er thuis of op het werk een poort dicht zit die je nodig hebt.

Ik weet niet hoe dat zit in de UK waar jij zit, maar hoe snel is daar de uploadsnelheid van je internet abonnement thuis? Want ik zie net weer dat het om een DM500HD gaat en dan zit je dus met HD beelden, meestal werkt dat niet lekker naar extern.

Ik zit nu in amsterdam. ik heb alleen de port 80 open gezet. maar het kan zijn dat hier op werk port is dichtgetimmerd.

hier op mijn werk is best wel een hoge upload en download snelheid.

download: 31,54 mb/s

upload: 9,71 mb/s

ik moet dream stream even testen via een andere lokatie.

dit was een mooie oplossing (dream stream).

wat ik niet begrijp is dat ik direct op mijn thuis ip adres:dreambox port kan komen en ik kan de zenders ook zien maar zodra ik een zender selecteerd krijg ik m3u bestand, ik heb deze geopend en ook opgeslagen maar heeft niet gewerkt.

volgens mij heeft dit temaken met configureren van vlc player (m3U).

De upstream van je werk is niet belangrijk, het gaat om de upstream van thuis, want daar staat je Dreambox immers en die moet het beeld naar buiten toe overdragen.;)

V.w.b. VLC installaties kan ik alleen verwijzen naar onze handleidingen sectie. Zo installeer ik ze hier ook, met de vinkjes aangevinkt die daar worden aangegeven.

Meer doe ik er niet mee. Zo gauw het .m3u bestand komt, niet opslaan, maar openen en dan even wachten en dan opeens begint ie beeld te geven.

wat ik niet begrijp is dat ik direct op mijn thuis ip adres:dreambox port kan komen en ik kan de zenders ook zien maar zodra ik een zender selecteerd krijg ik m3u bestand.
Dat komt omdat het beeld via dat formaat over het netwerk gezonden wordt vanaf de web interface.

Bedankt voor je reactie,

het is helder.

mijn laatste vraag nog:

welke port gebruik je om te streamen? met welke port forward je de dreambox?

80?

31339?

want hij moet beeld en geluid streamen!!! port 80 is toch niet de juiste port!!

gr,

reza

Volgens mij moet je zowel poort 80 alsook poort 31336 hebben voor DreamStream voor zover ik kon nagaan.

Voor VLC is het inderdaad 80 en 31339.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan