Streamen werk niet meer

R

Rwin

Hallo,

Telkens als ik naar mijn PC probeer te streamen krijg ik de volgende melding van VLC player:

'Unable to open 'http://192.168.1.11:8001/1:0:1:6D66:437:1:C00000:0:0:0:''

Weet iemand waardoor dit komt en hoe ik dit kan oplossen?

Rwin added 37 Minutes and 23 Seconds later...

BTW: Ik heb de poort van de dreambox ingesteld op poort 101 omdat ik dan ook via mijn live box kan inloggen op de 7025. Als ik de poort terug zet naar 80 werkt streaming wel weer normaal.

Laatst bewerkt:
Een stukje informatie:

Port Number: 101

TCP / UDP: TCP

Delivery: Yes

Protocol / Name: hostname

Port Description: NIC Host Name Server

Deze poort wordt dus al ergens door gebruikt danwel is hier voor toegewezen, net als vele poorten onder de 1024.

Dit KAN (hoeft niet altijd) storingen veroorzaken als je zo'n poort dan voor andere dingen gaat gebruiken als waar hij voor bedoeld is.

Probeer het eens op een poort boven de 1024, bijv. poort 2000, misschien lukt het dan ook.

V.w.b. de Livebox, daar kun je ook gewoon een poort 80 forward in maken, dus je hoeft echt niet op een andere poort te gaan hangen omdat je er anders via de Livebox niet bij zou kunnen, tenminste niet bij mijn weten. Heb hier ook zo'n Livedoos staan.:)

Bedankt voor je reactie!

Ik wil niet de standaard poort 80 gebruiken omdat deze nogal 'inbraak gevoelig' is.

Ik heb enkele poort nummers boven de 1024 geprobeert. Op ze allemaal kan ik wel verbinding maken van buiten mijn LAN, maar binnen mijn LAN werkt het streamen helaas niet meer zodra ik hem van de standaard poort 80 af haal.

V.w.b. de reactie, graag gedaan hoor, daar is zo'n forum immers voor.:)

Ik wil niet de standaard poort 80 gebruiken omdat deze nogal 'inbraak gevoelig' is.
Hoe kom je aan dat idee? Elke open poort is inbraakgevoelig, poort 80 is dat niet meer dan een andere poort hoor. Dat heeft meer betrekking op webservers, de poort zal wat vaker gescand worden, maar er zit geen aparte techniek op waardoor hij onveiliger wordt als andere poorten.

Als het binnen het lan niet meer lukt als je hem van die poort 80 afhaalt zou het wel eens zo kunnen zijn dat de software met die beperking ontworpen is, dan is daar weinig meer aan te doen.

Port 80 word vaker gescand, het geeft een veiliger gevoel als hij daar niet op zit. Alle poorten zijn inderdaad even goed beveiligd.

Ik heb hem iig voorlopig terug gezet naar poort 80. Ik heb dit probleem inmiddels ook op het forum van Gemini gezet, misschien kunnen ze me daar verder helpen.

Bedankt voor je hulp!

Wel vaker gescand inderdaad. Ik hoop dat ze je op het Gemini forum verder kunnen helpen hiermee.

V.w.b. de hulp uiteraard graag gedaan, daar zijn we voor. Mocht je nog een oplossing vinden op een andere poort horen we graag welke oplossing dat evt. geworden is.

Als ik een antwoord gekregen heb zal ik het hier ook posten. De vraag staat inmiddels al enkele dagen op het forum, maar er heeft nog niemand gereageerd. Mijn Duits zal wel niet te lezen zijn ;)

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan