SVCD omzetten met DVDLAB stopt tijdens demuxed

R

rolbird

Ik heb een probleem dat dvdlab(1.3) tijdens demuxed van svcd's
vaak stopt met de volgende mededeling:
The vob file has an encrypted video stream.
Wie weet hoe ik deze encrypted video stream kan repareren of heeft een andere oplossing ervoor?

Mijn dank zal zeer groot zijn,want ik wil graag alle svcd(40 kinderfilms) op dvd branden.(kinderen zeer blij.........pappa ook,want moet nu iedere keer cd wisselen)

Roland.

Je hebt verschillende manieren om dat te doen..
Maar niet elke DVD speler ondersteund dat...dus dat word testen (lol)

Er zijn dvd spelers die Mpeg data aankunnen..
Dat wil zeggen, dat je de mpegs gewoon als data brand, dus gewoon zoals je een mp3 cd zou maken,alleen nu op een dvd..zo zou je zeg maar 5 tot 6 mpegs op een dvd kunnen krijgen..

( om weer een mpeg van je svcd te maken kun je het programma VcdGear gebruiken (freeware)...je kunt dan 'van svcd naar mpeg'selecteren om de mpeg op je pc te kopieren)

een andere ( moeilijkere manier)..is om eerst de mpeg te de-muxen, zodat je een audio en video file krijgt..die laad je in IfoEdit ( zie mijn www ...'Dvd maken met IfoEdit') en maakt er de vob,ifo file etc van..
Dat doe je met elke svcd, zeg dat je 3 delen hebt..Dan maak je drie mappen, waarin je in elke map 'n deel opslaat wat IfoEdit gemaakt heeft..
Dan hernoem je de vob file van deel 2 ( de VTS_01_1) in VTS_01_2..die vob van je deel 3 hernoem je in VTS_01_3...je kopiert die 2 vob files in de map waar je eerste deel instaat,en verwijdert de ifo,bup etc files, zodat je alleen nog maar de vobs over hebt,( dus dat er alleen nog maar VTS_01_1/VTS_01_2 en VTS_01_3 in die map staan )..
Nu open je weer de IfoEdit, en selecteerd 'create ifo files' je laad daar de vob VTS_01_1 en vink 'same as source' aan...en hij maakt een nieuwe ifo file voor alle drie die vob-files...

Alles wat je nu nog moet doen..is branden als DVD-Video met nero...

Moeilijk he!...kan er ook niets aan doen, maar ik kan geen andere manier bedenken...

Er staat ook nog een manier te lezen op:
http://www.satellitefun.org/svcd2dvd/
Wat ik echter vreemd vind aan het verhaal is dat DVDlab (gebruik ik hier ook veel) pas komt klagen over een encrypted videostream als ie al bezig is met het maken van de VOB files want dat is wat je zegt, als ik het tenminste goed begrepen heb.

Ik duw altijd mpg files in dvdlab en die gaat ie dan demuxen naar een mpv en een mpa bestand.
Daarna gaat ie het mpa bestand nog eens bewerken, pas op het laatst bij het maken van de DVD gaat ie er VOB files van maken.
En -die- moet ie niet meer gaan demuxen die VOB files.

Naast de goede tips van Moza zou ik je ook nog willen adviseren eens te kijken of je toevallig geen NTSC en PAL svcd's samen op een DVD aan het proberen bent te zetten, want daar wil DVDlab ook nog wel eens moeite mee hebben.

Bedankt voor de reactie's

@moza Ik ga zeker eens proberen.

@ blacktiger de foutmelding krijg ik alleen maar als ik mpg aan demuxen ben naar mpv en mpa(niet bij alle svcd,s maar bv cd1 gaat perfect en cd 2 tot bv 80% en dan komt de fout melding)

Roland.

De-muxen kun je trouwens ook met TMPGEnc..File/Mpeg tools/Simple De-Multieplex..

@Moza

Dit heb ik al geprobeerd met TMPGenc,maar deze stopt met de-muxen op het punt waar dvdlab een fout melding geeft.
Dus de videofile is dan niet +/- 700MB maar 400MB.

Het gekke is dat alle svcd's die een foutmelding geeft,op diverse
dvd spelers perfect afspelen,dus zou die encrypted video stream geen probleem moeten geven.

Roland.

Aha..dan zit er een foutje in je mpeg...je zou kunnen proberen om hem te repareren met de VcdGear..je kunt daar Mpeg>Mpeg selecteren en dan..repareer fouten aanvinken...hij maakt dan een kopie van je film,waarbij de headers gerepareerd worden..

Je zou het kunnen proberen..

@ blacktiger de foutmelding krijg ik alleen maar als ik mpg aan demuxen ben naar mpv en mpa(niet bij alle svcd,s maar bv cd1 gaat perfect en cd 2 tot bv 80% en dan komt de fout melding)
Nu begin ik wakker te worden.:)
Ik heb de laatste paar dagen ook een probleem met het demuxen met dvdlabs, alleen komt de foutmelding vaak net op het moment dat de popup moet komen om te zeggen dat ie niet compatible is en of ik dan de audio conversie wil draaien.

Eergisteren was ik bezig met zo'n project en spontaan resette de pc, de tweede keer kwam er een memorydump waarin toevallig nog te achterhalen was dat het om een deel van de nvidia driver ging (Nvidia gforce 4800 TI) heb ik er hier in liggen.

Daarop dacht ik ook dat het wel aan de mpg file zou liggen die ik als tweede draaide steeds.
Dus ik ook gedacht van "dan doen we het anders" en liet deze film als eerste demuxen.
Wat dacht je? Geen probleem, en weer ging het mis bij de tweede film, een film die dus toen hij als eerste liep geen problemen gaf.

Steeds bij de fout reset de pc zich spontaan.
Dat probleem heb ik nog steeds. Verder blijk ik ook bij het spelen van Delta Force Task Force Dagger ergens tijdens het spelen spontaan een fysieke geheugendump te krijgen.
Ook altijd weer met een nvidia melding. Nieuwe drivers mochten niet helpen.

Heb jij soms ook een Nvidia grafische kaart met nieuwere drives? Zoja, dan zou het misschien daaraan kunnen liggen en kunnen we elkaar misschien helpen.

In dat geval ga ik eens hele oude Nvidia drivers op de machine zetten en zien of het probleem zich dan nog steeds voordoet.

@black Tiger ik denk toch dat jij een andere fout hebt.
Mijn pc geeft geen geheugen dump of reset zich niet,hij geeft alleen maar aan tijdens de-muxen(ongeveer 35% van de cd's)
:the vob file has an encrypted video stream en stopt dan met de-muxen en kan dan gewoon weer iets anders doen met mijn pc.

Het probleem wat jij omschrijft heb ik gehad met een msi moederbord,waar regelmatig bij zware cpu belasting een geheugendump of computer plotseling uitschakelt.
- alle drivers vervangen geen resultaat.
- geheugen verv. geen resultaat
- nieuwe videokaart geen resultaat
- cpu verv.geen resultaat
- moederbord omgeruild in winkel geen resultaat(zeiden tegen mij dat het een software probleem was,ik heb windows xp prof. al 10 keer opnieuw geinstalleerd echter geen resultaat.

Toen heb ik na 1 jaar(garantie was voorbij)mij een asus moederbord gekocht,en een wereld ging open.
Mijn videokaart,geheugen,cpu,harddisk,radio/tv kaart,alles overgebouwd en tot vandaag de dag(3/4 jaar in gebruik)nog nooit een vastloper of geheugendump gehad.
Wat ook meteen opviel dat mijn computer 50% sneller was met dvd rippen met de zelfde cpu.

Dus als je een MSI moederbord hebt,moet je meteen naar paradigit en een andere moederbord kopen.

(je woont toch in het mooiste plekje van het land? tussen maastricht en waar de maas het land binnen komt(eij...)
of vergist ik me????

groetjes Roland.

Ja waarschijnlijk heb je gelijk, misschien is het gerelateerd. Maar ik heb hier al vaker mee gewerkt met dit systeem en tot nu toe nog nooit problemen gehad.

Over het mainboard hoef ik me geen zorgen te maken, als ik al iets doe, doe ik het goed, hier ligt dus een van de duurste Asus moederborden in die het zich geeft.:)

Ik denk dat mijn probleem echt aan die videodrivers ligt want dat is het enige wat ik de laatste tijd bij mijn weten gewijzigd heb.

Blijft de vraag waarom ie dan bij jou blijft klieren.
Wat je eens zou kunnen doen is TMPGenc nemen, en daar de wizard uitschakelen.
Dan file->mpegtools nemen en dan het tabblad "demuxen" openen. Dan pleur je daar die files in waar het mis gaat.
Je hoeft ze niet te demuxen, maar als ze er in staan krijg je al informatie te zien over de files, zoals is het mpeg1 of mpeg2, is het pal of ntsc, de grootte etc.
Misschien dat we daar wat meer info uit kunnen halen uit die gegevens?

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan