t.a.v Kilroy! Accijnsverhogingen..

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
799
Punten
113
Leeftijd
60
Zouden ze het nou nog steeds niet in de gaten hebben dat ons kabinet meer kapot maakt dan ons lief is?

Vandaag de Philip Morris, ruim 1200 banen weg want dit bedrijf stopt ermee en 1 van de redenen is de accijnsverhoging.

Vanmiddag getankt, ja ik weet het nog steeds in Nederland ondanks dat ik aan de grens van Belgi? woon, maar de pomphouder waar ik tank is een vriend van mij en ik vindt niet dat hij moet verzuipen vanwege de accijns!

Drank haal ik "nog steeds" hier in mijn eigen dorp, terwijl ik weet dat er net over de grens de zgn "Bierparadijzen" zitten waar men een keur aan lekkere bieren heeft...

Misschien komt het gezegde "ons ben zunig" naar boven, want we moeten kilometers omrijden om te tanken, om drank/sigaretten te kopen, met het gevaar wat je hebt, wat men in Belgi? en Duitsland dondersgoed in de gaten hebben, ze zetten wat speciale bieren en wijnen weg. ;)

Is niet vanwege de accijnsverhoging, het bedrijf in NL maakte verleden jaar nog een miljoenenwinst.
Maar bij de rest van het bedrijf gaat het niet goed dus moest van het hoofdkantoor er 1 of 2 fabrieken gesloten worden. En dan sluit je als bedrijf uiteraard eerst die fabrieken die je het meeste kosten, die winst kun je daardoor ook wel overhevelen naar een andere fabriek.

Dat is dus wat er aan de hand is, en dat zal nog wel meer gaan gebeuren. We moeten toch immers overal ter wereld zo nodig stoppen met roken enzo? Tuurlijk is beter voor de gezondheid en ik ben ook gestopt, maar dit is de onontkoombare keerzijde van de medaille.
Dat heeft nauwelijks tot niets met accijns te maken, want die komt er bij import naar NL toch weer op. Heeft gewoon met het vrijwel wereldwijde anti-rookbeleid te maken.

Je bedoelt de bedrijven die het meeste opleveren aan lonen en gebouwen. Die worden gesloten om vervolgens in het verre oosten opnieuw opgestart worden.

Dat werd vroeger gedaan maar dat wordt ook al minder. Ik bedoelde echt wat ik schreef. Philip Morris heeft namelijk al bedrijven in goedkopere productielanden.
Dus die sluit nu hier de dure fabriek, ondanks dat die winst maakt. Daardoor kan de fabriek in het goedkopere productieland meer fabriceren en die neemt dan de winst van NL wel mee over. Sterker nog, dan is er meer winst want de dure NL kosten vervallen.

Komt dus feitelijk op hetzelfde neer, alleen hoeft dit bedrijf dus een nieuwe fabriek ergens te bouwen.

tja en die big boss chinezen zijn bezig half Afrika op te kopen om hun fabrieken daar te exploiteren omdat die arbeidskrachten weer goedkoper zijn dan hun eigen chinezen.

Nog een paar rondes en alles is weer gewoon hier terug .......

Tja freggel1, niet alleen die 1200 bij Philip Morris maar nog duizenden meer die er mee te maken hebben!
En dat ondanks dat het bedrijf winst maakt, maar dat heb je met die Amerikaanse bedrijven die interesseert het geen bal wat er met een fabriek in een (klein) land als Nederland gebeurt.
Het liedje van Rutte van winst maken dan komt het wel goed gaat echt niet meer op!
Die accijnsverhoging zal er wel toe hebben bijgedragen ook die de regering gelijk had ingesteld iets van 30% meen ik.
Dat helpt natuurlijk niet echt.

Wat die bieren betreft hebben die Belgen natuurlijk keuze zat en mooi wat ze allemaal aanbieden.
Maar ook de Duitsers kunnen er wat van en hebben altijd het reinheitsgebot gehad, maar de prijzen weet ik zo niet.

Grtz.

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan