Telecom aanbod

P

pokhout

Ik werd vandaag (nogal agressief) benaderd door telecom aanbieder PRETIUM

Ik zou volgens de aansmeerder als ik overstap een half jaar gratis mogen bellen en mijn abonnements geld van KPN zou een paar euro lager uitvallen.

Wie kent deze toko en wat zijn de adders???

Is dat die waar KPN al processen tegen gevoerd heeft?
En die ze verloren hebben omdat die knapen het zo vernuftig in mekaar gefrutseld hadden dat ze niet te pakken vielen?
Een gewaarschuwd mens telt dus voor twee als het ware!

Grtz.

Kilroy;179408 zei:
Is dat die waar KPN al processen tegen gevoerd heeft?
En die ze verloren hebben omdat die knapen het zo vernuftig in mekaar gefrutseld hadden dat ze niet te pakken vielen?
Een gewaarschuwd mens telt dus voor twee als het ware!

Grtz.

Volgens mij was het andersom.
En hebben zij KPN aangeklaagd omdat die zouden waarschuwen tegen die gasten.
Dat ze valse beloftes doen enzo.
Kan natuurlijk ook beide waar zijn.
Maar een pretium met dergelijke agressieve praat komt er bij mij sowieso niet in.
Zouden die mij gaan bellen zonder dat ik daar zelf om gevraagd heb, krijgen ze er een probleem bij.

Nou MAS3, ik weet het niet wie wie heeft aangeklaagd!
Ik dacht KPN omdat die gasten proberen hun klanten af te pikken, vandaar.
En ze deden zich voorkomen als bellers van de KPN.
Vandaar dat al dat gedoe is ontstaan.
En die gasten spelen de vermoorde onschuld.
Dus bij een telefoontje nooit ja zeggen en nog beter, gelijk de hoorn erop, basta!
In principe hoef je nooit iets met een abo over de telefoon te doen.
Alles kan via brief of mail en die laatste heeft ook rechtsgeldigheid dacht ik.

Grtz.

@kilroy
ook telefoon is tegenwoordig rechtsgeldig
ze nemen het gewoon op en zodra je maar zegt: DOE MAAR
dan hang je er aan vast
heb het meegemaakt bij mijn schoonvader bij een boek en cd bedrijf (ECI)
mijn schoonvader zei alleen : ik vind het prima allemaal .....
en hij zit er voor een jaar aan vast .. mede gezien het opgenomen wordt op tape,
en het is heel lastig om hier weer vanaf te komen
dus tipje: kijk ook uit wat je zegt over telefoon als ze je bellen.

D-SQUAD;179518 zei:
ook telefoon is tegenwoordig rechtsgeldig
ze nemen het gewoon op en zodra je maar zegt: DOE MAAR
dan hang je er aan vast
Volgens ons is dat alleen rechtsgeldig indien van te voren toestemming is verleend om het gesprek om te nemen. Indien je schoonvader g??n toestemming heeft gegeven om het gesprek op te nemen, is er volgens ons juridisch gezien wel sprake van bewijs maar niet van een wettig bewijs en kan niemand er iets mee.

Ja kerel, dat zeg ik nu juist!
Nooit ja zeggen en beter direkt de hoorn ophangen!!!
Het zal er wel mee te maken hebben dat een mondelinge afspraak ook geldigheid heeft. Maar dat was al langer zo!
Eigenlijk zou er een wettelijke regeling moeten komen dat het telefonisch niet mag, want je ziet hoe er hier gefrommeld wordt met woorden!
Dat is dan een zaak van de Tweede Kamer, maar helaas houden die zich liever bezig met zaken waar het makkelijk scoren is.
Zoals bv het rookvrij maken van horeca en kroegen, hahaha!!
Ik vind het echter een schandalige handelswijze van die gasten, die wettelijk verboden moest worden.
Dus doe NIKS en zeg NIKS als je gebeld wordt!!

Grtz.

ik heb bij RADAR even wat berichten doorgenomen en wil hier mijn eigen ervaring even neerpennen.

Een of ander moeilijkverstaanbaar persoon meldt zich idd met KPN Pretium,
En dat ik in aanmerking kwam voor een goedkoper abonnement en een half jaar gratis bellen. Steeds met de nadruk op "KPN Pretium"

Er zou niets veranderen alleen de rekeningen zouden via Pretium lopen

Geen melding van bandopname of iets dergelijks.
Op mijn vraag of hij namens KPN belde kreeg ik een ontwijkend antwoord . Nogmaals gevraagd bel je nu namens KPN??

Toen was het antwoord, nee! Ik bel namens Pretium.

Toen vertrouwde ik het niet en vroeg de knaap Wat nou precies zijn bedoelingen waren.

U bent goedkoper uit met Pretium en er veranderd voor u niets.
Alles blijft bij het oude alleen de rekeningen lopen via Pretium.

Ik geloof hier geen barst van zei ik en vroeg naar de adders.

nee meneer geen adders gewoon goedkoper.
U krijgt een info pakket thuis gestuurd en u kunt binnen 7 dagen ervan afzien.

Ik op mijn beurt, dus als ik toestem met het infopakket dan zit ik in principe vast aan Pretium??

Idd maar binnen 7 dagen kon alles terug gestuurd worden en dan ging het niet door.

Ik heb toen gezegd dat ik daar niet intrapte en ik me eerst wilde verdiepen in Pretium en vroeg naar de Internet site.
Deze kreeg ik en heb me daar door de voorwaarden geworsteld. Nergens een aanbod van lagere abonnementskosten.

Op RAdar heb ik voldoende gelezen dat het idd een klantenpikker is van KPN

Eenmaal binnengehaald dan ben je de klos en kom je er moeilijk van af.

Eind deze week belt hij terug en dan is het Nee en de 8e vinger van links of rechts.

Thnxs allen voor de waardevolle informatie

Mooi, weten we dat ook weer.

Alhoewel ik me niet kan voorstellen dat je er moeilijk vanaf komt, ook zij zitten met een contractperiode. De 7 dagen bedenkingstijd is officieel en wettelijk dus het klopt dat je er dan vanaf kunt.

Deze kreeg ik en heb me daar door de voorwaarden geworsteld. Nergens een aanbod van lagere abonnementskosten.
Klopt, maar wel lagere gesprekskosten. En dat staat ook op de website te lezen.

Maarja, als er zo'n slechte ervaringen zijn en Kassa er ook al aandacht aan besteed heeft, dan is het verstandig om er niet mee verder te gaan.

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan