telefoon ziggo

jack

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
64
Ik heb geen idee waar ik dit moest zetten maar heb het maar hier neer gezet.

Ik heb een vraagje over telefonie van Ziggo.

als mijn vader mij belt met zijn vaste telefoon naar mijn mobiel krijg ik daar sinds kort ineens te zien dat het een prive nummer is.

Ik heb hem uiteraard gewoon onder mijn contact personen staan.

Ik wil graag dat ik zie dat mijn vader mij belt zodat ik altijd weet dat hij mij heeft gebeld als ik even niet kan op nemen.

Vroeger kreeg ik gewoon in mijn mobiel te zien papa belt.
Is dit een instelling in de ziggo modem en zo ja waar of moet ik iets anders doen om dit op te lossen.

bedankt maar weer alvast.

Ik neem aan dat je vader degene is die Ziggo heeft, omdat jij het over je mobiel hebt.
In dat geval staat de callerid bij je vader uit.

Wil je zijn nummer weer in het display zien moet je vader even inloggen op de website van Ziggo onder Mijn Ziggo.
Kies daarna "Mijn producten".

Onderaan staat Telefonie en net daaronder in het klein het telefoonnummer van je vader.
Klik daarop en daar kun je dan de instellingen wijzigen.
Even bij "nummerweergave" het bolletje bij "aan" zetten.

Ok bedankt BT, heb het net gedaan stond inderdaad op uit, en heb het nu op aan gezet en kreeg de mededeling: van Uw aanvraag is verstuurd. Wij zullen de wijziging(en) binnen 2 werkdagen doorvoeren.

Ik wil gewoon weten wanneer mijn vader mij belt, hij belt nooit voor niks dus is het wel handig te weten als ik een oproep van hem mis.

Yep, kan ik me levendig voorstellen. Toen mijn vader nog leefde had ik dezelfde gedachtengang.

Tja ik wil ook graag weten wie mij belt.
Anoniem neem ik NOOIT op .

Ik wel, heb een bedrijfje dus ik moet wel. Verder heb ik ook vrienden die anoniem bellen omdat als zij de baas bellen, de baas hun nummer niet kan zijn want dat willen ze niet.

Het is soms wel gemakkelijk.
Ik ben vaak in een omgeving met veel lawaai.
Dan heb ik een hoop gemiste oproepen die ik niet terug hoef te bellen.
Scheelt een hoop tijd.

Hahaha, ja dat klopt ook alweer.
Voor een mens als mij is dat weer irritant, want ik ben erg nieuwsgierig en wil dan graag weten wie er gebeld heeft en waarom.
De vrouw zegt dan wel van "als het belangrijk is dan bellen ze wel terug" maar dat gebeurt niet altijd, ook niet als het belangrijk is, en sommige onbelangrijke telefoontjes hebben ook soms leuke of interessante inhoud.
Inmiddels wordt ook de Tijger wat ouder en is de nieuwsgierigheid afgenomen met als resultaat dat ondergetekende nu ook meestal denkt van "dan bellen ze maar terug".:biggrin:

Nou, als mensen hun mobieltje niet opnemen vind ik dat uitermate irritant en onbeleefd, en weer zo'n Nederlandse ziekte.
Ik bel namelijk nooit zonder reden en als iemand nooit opneemt vind ik dat lomp.
Ja, ik weet dat men het mobieltje alleen gebruikt om te kijken wie belt.
Ik gebruik mijn mobieltje daarom ook zelden, en als ik het bij me heb staat het uit tenzij ik weet dat ik gebeld kan worden.

Grtz.

Smaken en idee?n verschillen, daarom zijn er ook velen politieke partijen.
De ene vindt het lomp als de beller zich niet bekend maakt, de ander vindt het lomp als iemand niet opneemt omdat hij geen nummer toont.
Voor beiden is wel iets te zeggen, daarom is het 't beste ieder in zijn waarde te laten v.w.b. zijn keuze.

Echter.... iemand die niet opneemt als ie geen nummer verificatie ziet, moet dan ook niet zeuren als hij een belangrijk gesprek, beloning of iets anders hierdoor mis loopt en de beller niet meer de moeite neemt om terug te bellen en ook niet gaan zeuren dat iemand hem of haar niet gebeld heeft.
Een ziekenhuis belt bijv. vrijwel altijd met een "prive" nummer. Veel andere instanties ook.
Er bestaat trouwens zoiets als een "bel me niet" register, hetgeen prima werkt.

Iemand die geen nummer toont, moet er op zijn beurt ook rekening mee houden dat er mensen zijn die niet door onbekenden gebeld wensen te worden en alleen opnemen als er een nummer getoond wordt.
Zij hebben dan de keuze ofwel betreffende niet meer te bellen of middels een code het nummer te tonen. Willen ze aan hun privacy vasthouden moeten ze er ook niet over klagen als een ander ook zichzelf een bepaald recht toe?igend waar hij evenzo goed recht op heeft als de ander op zijn privacy.

Zo zie ik het eigenlijk.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan