teletext past niet op beeld wie helpt

C

chris.1960

sinds enige tijd heb ik een dreambox 7020 nieuwste type met een lcd tv maar als ik teletext wil bekijken dan past dit niet op mijn beeld hoe kan ik dit oplossen

geinstaleerd is gemini software

mgCcamd-1.14

wie helpt

Neem het menu, setup, system settings en dan OSD settings.

Kies dan TUXtext position.

Je krijgt nu een beeld te zien met wat tekst. Ga nu met de links rechts knoppen bewegen totdat je een haakje zien, beweeg ook met de knopjes naar onder en naar boven totdat je een winkelhaak in je linker bovenhoek goed hebt staan.

Druk dan op de groene knop en doe hetzelfde, de haak zal nu rechtsonder in beeld moeten komen te staan.

Staan ze goed, klik dan op OK en daarna op save.

Ga uit het menu, start je teletext en ziedaar.... hij staat er goed op.

Succes.

oké ik zal het proberen morgen dan hoor je het nog wel als het gelukt is alvast bedankt voor reactie

Ik zit de haakjes altijd een 1 cm aan beide kanten naar binnen zodat teletekst heel mooi binnen het beeld valt.

;)

Nr.10

bedankt eindelijk gelukt ik kon er niet uitkomen maar dankzij uw tip wel heel hartelijk dank

met vriendelijke groet

Graag gedaan Chris.1960.

@Nummer10: 1 cm is wel veel, maarja als je dat mooi vindt, ik zet ze altijd dat ze net tegen de rand van het beeld vallen en dan valt ook alles netjes binnen het beeld.

Maar da's een keuze, je kunt ze zetten hoe je wilt, als je het beeld maar niet gaat beperken op 1cm bij 1cm want dan wordt het moeilijk kijken.:biggrin:

Ik vind het persoonlijk ook wat fijner lezen.

Zal de leeftijd wel zijn.

;)

Nr.10

Om met Albert te spreken: Alles is relatief !

Ik meen beiden een beetje te kennen, dus denk ik wel te kunnen zeggen dat BT wel een groot scherm zou willen, maar dat ie daarvoor weer teveel onder de plak zit :tong:

Nr.10 houdt wel van wat luxe dus die heeft natuurlijk zo'n enorm scherm in huis.

Dan is 1 cm ineens een veel minder groot offer he..

Nr.10 houdt wel van wat luxe dus die heeft natuurlijk zo'n enorm scherm in huis.

Dan is 1 cm ineens een veel minder groot offer he..
Was het maar waar. Maar het is wel een breedbeeld. Of bedoel je de beamer?

;)

Nr.10

HA! Een beamer dus.... ik wist wel dat er iets was. Mas3 heeft gelijk! Overigens niet over onder het plak zitten, de mijne is afgericht, maar ik heb de ruimte er niet voor.:biggrin:

De beamer staat even hier (er was iets met brand op het werk en als alles klaar is gaat hij terug.)

Maar het is wel leuk kijken in het donker.

;)

Nr.10

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan