Ter beveiliging van mijn portemonnee

nono

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
8
Punten
18
Bij Blokker is een R*d*r Alert te koop voor €50,-.(zie laatste krantje)

Nou mag je geen r*d*rdetecters niet meer in de auto hebben, maar zou deze dan nog wel mogen van die flitsgoeroe spee, dat ze 'm vandaag de dag gaan verkopen?

Als die meteen wordt ingepikt door de carrierejagers, kan je 'm net zo goed meteen in de container mikken, toch?, nou ja niet kopen dan.

Het is maar de vraag wat voor een dingetje dat het is.

Een echte radar detector mag niet meer, dat klopt, maar tegenwoordig brengen ze GPS apparaatjes op de markt die verklappen waar de flitsers staan, dat word dan online weer doorgegeven.

Ik heb het krantje zelf nog niet gezien dus weet niet wat het nu exact doet dit Blokker apparaatje, maar ik denk niet dat Blokker iets zal verkopen wat je wettelijk toch niet mag gebruiken.

Sterker nog,

Niemand in NL mag die dingen hebben, ook niet in een magazijn.

Op het moment dat blokker zulke dingen in de winkel legt, word de deur platgelopen, daar zijn ze ook op uit natuurlijk.

Maar in dat geval zou het dan wel om de politie gaan, die die dingen dan meeneemt zonder dat ze ervoor betalen.

Ze zouden er een rekening achteraan sturen.

Met andere woorden: dit dingetje zal geen radardetector zijn, maar eerder eentje die aangeeft waar zich een radar zou kunnen bevinden, net wat BT zegt.

Ff een blik op blokker punt ennel geeft je online toegang tot de folder.

Daarin is vermeld dat het ding een interne GPS sensor heeft, en dat zegt dus al genoeg.

Ehm, je mag gerust een radardetector verkopen of in bezit hebben.

alleen niet gebruiken in je auto!

Net zoiets als de wapenwet, je mag messen verkopen en in bezit hebben, maar niet mee over straat lopen.... maar dan anders. :biggrin:

Of een zender, je mag hem in bezit hebben ,maar niet gebruiken. :)

Ik snap het niet.

Wat is nou het verschil tussen een (verboden) radardetector die waarschuwt voor een flitspaal en dit apparaatje wat waarschuwt voor een flitspaal?

Nou drz, lees jij wel eens op flitsservice .nl ?

Het gaat niet om de wapenwet en ook team telecom heeft er niets over te zeggen.

Destijds is wel vreteld dat het geen onderdeel van een auto mag zijn (zodat ze je auto van de weg kunnen plukken bij vermoeden van een radar detector), maar lees maar eens terug hoeveel invallen er zijn geweet bij bedrijven die de dingen achter slot en grendel hadden totdat ze ze naar het buitenland konden verkopen.

Als je dat leest, zou je haast gaan denken dat je met radar detectoren hele volksstammen kan uitmoorden.

Koos Spee (landelijk verkeers- officier van justitie) schijnt ook een gedachtengang in die richting te hebben.

Nono:

Het verschil zou ongeveer neerkomen op het volgende:

Bij de verklikkers die je waarschuwen bij een te hoge snelheid en op lokaties waar MOGELIJK een flitapparaat actief is (kan dus goed zijn dat de kast er wel is, maar dat ie uitstaat) is er niks aan de hand.

Trefzekerheid is daar lager dan 50 %

Dat zijn gewoon hulpmiddelen die je helpen je aan de maximale snelheid te houden.

Bij de radar detectors, laat je een apparaatje zoeken naar radarstraling.

(en die kan veel verschilende bronnen hebben).

Volgens Koos $p€€ ben je dan op zoek naar de radarsignalen van een snelheids controle, met het specifieke doel de wet te overtreden TENZIJ je constateert dat er een cotrole word uitgevoerd.

(trefzekerheid heel dicht bij de 100 %)

Hij legt dat vervolgens uit met het saboteren van een politie actie, te weten het hinderen van het opsporen van criminelen en/of diens acties.

En dat moet en zal je uiteraard duur komen te staan.

Want als je al niet zelf de wet wil overtreden, zal je vast wel proberen iemand anders de kans daartoe te geven, jij volksvijand nr. 1!!

Ik begin het zo'n beetje te snappen.

Bedankt voor de uitleg.

Grappig, kort geleden werd er in wegmisbruikers nog de vraag gesteld waarom die apparaatjes (de echte radardetectors dus) nog wel verkocht mochten worden terwijl ze niet gebruikt mochten worden in Nederland.

Meneer Spee gaf toen een antwoord in de geest van opvoersetjes voor brommers, die mogen ook verkocht worden alleen mag je ze niet gebruiken.

Dus ik twijfel nog steeds aan een verkoopverbod van winkels, maarja, nu moet ik eerlijk zeggen dat ik flitsservice ook al lang niet meer gelezen heb.:)

Dus mijn info kan "outdated" zijn. De betreffende uitzending is van een half jaar tot maximaal een jaar geleden.

Precies, die uitzending heb ik ook voor ogen gehad!

Wellicht is de wet inmiddels aangepast, maar ik heb daar niets over gelezen ofzo.

Trouwens, mijn detector kunnen ze toch niet opsporen, de reststraling is zo goed als niets, na wat aanpassingen.

Zojuist gelezen op flitsservice.nl:

Artikel 1a.71. Het is verboden om radarontvangstapparaten die geschikt zijn om de

aanwezigheid aan te tonen van een apparaat dat tot doel heeft om een

overschrijding van de maximumsnelheid vast te stellen, in te voeren, te

koop aan te bieden, in voorraad te hebben of af te leveren
Ik vraag mij trouwens hoe het zit met GPS, dat zijn ook signalen zonder gemoduleerde informatie, is dat niet verboden?

Volgens de regeltjes van Spee wel...

Ik vraag mij trouwens hoe het zit met GPS, dat zijn ook signalen zonder gemoduleerde informatie, is dat niet verboden?

Volgens de regeltjes van Spee wel...
Inderdaad, wanneer het een signaal zonder gemoduleerde informatie zou zijn wel.

Dat is overigens nog steeds een problematische omschrijving hoor, want ik kan nog wel wat "ongemoduleerde" signalen, zoals die in genoemde omschijving bedoeld worden, en die gewoon legaal zijn.

Zelfs een vergelijkbare installatie als die die de plisie gebruikt is gewoon legaal toe te passen (met zendvergunning weliswaar).

Maar goed.

Wat ik eigenlijk wilde vertellen is dat het GPS signaal niet onder die omschrijving valt.

Want er zit wel degelijk informatie in, zoals om welke satelliet het gaat en op welk tijdstip de betreffende puls verzonden werd door de satelliet.

Die informatie is zwaar gecodeerd (onder andere om genoemd data pakketje zo compact mogelijk te maken), maar zit er dus wel in.

Hoe het precies is opgebouwd weet ik ook niet, maar heb er een jaar of twee terug eens een en ander over opgezocht (zat te vinden op internet).

Maar hoe de vork precies in de steel zit is natuurlijk geheim, want anders krij je toestanden zoals je dat in James Bond films tegenkomt waar GPS signalen worden verstoord waardoor je "ongewenste effecten" zou krijgen.

Staat vandaag een artikel over het Blokker apparaatje in het Noord-Hollands dagblad.

Ze (de krant dus) zouden contact hebben gehad met spee en die zou hebben gezegd, dat het legaal is.

Hij moest er nog wel zo nodig aan toevoegen, dat hij het wel flauw vond om zo'n apparaatje aan te schaffen, maar hij kan er dus niets tegen doen.

Tja, want het kan wel eens inkomsten gaan schelen, hè spee?

Dan is het geheid zo'n gps dingetje, want daar gooien ze je mee dood tegenwoordig.:)

Overigens is een GPS geen "radarapparaat" zoals omschreven in dat artikel 1a.7 dus niet verboden.

Dus GPS is geen radar?

Op zich wel een goed punt, GPS is eigenlijk een moderne vuurtoren, een bakenopject dus.

En heeeel misschien kun je die Radarsystemen van de politie ook wel als een vuurtorentje zien.

.....misschien branden ze wel erg goed!!! :biggrin: (kon geen bijpassende smily vinden)

GPS is geen radar nee, het is een plaatsbepalingssysteem wat niet met radarsignalen werkt maar met andere signalen.

De ontvanger werkt dan ook passief, niet actief stuurt zelf geen stralen uit en da's ook belangrijk.

Maar het is wel erg handig. Niet dat ik er langzamer van ga rijden, dat ben ik vanzelf al gaan doen sinds die bekeuringen steeds hoger zijn geworden. En ach... op de snelweg zit ik toch meestal rond de 110 a 120, alleen op de binnenwegen wil ik nog wel eens graag 70 waar 50 mag en 90 waar 80 mag.:)

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan