Terrestial antenne en invloed op schotel ontvangst?

marie

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
1 okt 2002
Berichten
1.046
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
35
Wat is de mening van onze experts in deze?
Ik loop al enige weken te kloten met het richten van mijn torrodial 90.
Omdat dat me voorheen nooit moeilijkheden opleverde, let ik nu op alle kleine dingetjes, die van invloed zouden kunnen zijn.
Daarbij is mij opgevallen, dat de buren een nieuwe terrestial antenne hebben geplaatst, op 20 m. van mijn schotel, juist in de richting, waarnaar mijn schotel kijkt.
Mijn schotel staat op 3,50 m hoogte, en dak van buren zal 4,50 hoog zijn.
Met elevatie van 19 graden straalt mijn schotel dus recht tegen die antenne.
Alleen heb ik te weinig technisch inzicht, om in te schatten, of zo'n antenne inderdaad van invloed kan zijn.

Moet ik het huis van de buren in de fik steken, of meer aandacht schenken aan het afstellen van mijn schotel?
De brave borsten hebben enkele jaren terug ook een eikeboom geplant, en dat wordt al een hele knoepert, die ook het uitzicht van mijn schotel gaat bederven.... Dat wordt kiezen voor me: de Rijdende Rechter, of een kettingzaag.... ???
Ik ben benieuwd, vr.gr. George


 
Pak een handboor machine en boor met een 6mm een gat in de voet van die boom. Tot het hart, dus halfweg. En schuin naar beneden.  Giet daar dan wat zoutzuur met een pipetje in dat gat en plak rdat gat af met een stukje schors.
Klaar!!!  Volgend jaar geen blad met aan de boom.

B) pak een buis en zet die bij de schotel op 19 graden  kijk dit de buis of je de schotel van de buren ziet zo niet dan is er niks aan de hand.  Anders paal verlengen.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan