Themakanalen Dreambox/Topfield.

S

satmanerik

Hoi,

Ik heb hetvolgende probleem. Ik heb ( keurig via Canaldigitaal ) de themakanalen op mijn Topfield.

Stop ik nu de kaart in de DB ( 7025+ ) heb ik WEL de regionalen , maar geen Themakanalen. Op tuner 1 en 2 laten zoeken, en ook zichtbaar in de kanalenlijst, maar beeld op zwart. Afstemmen mislukt. Zit dus op dezelfde LNB als de topfield. Rara hoe kan dit??

Groetjes Erik,

Welke emu gebruik je voor de kaart in de 7025?

Ik draai met Pli-Iolite, enigma2 ,cccam 2.0.4.

Bij cardserver ( in menu ) geeft ie niets aan.

Hoop dat we hier genoeg info hebben.

Erik,

Ik neem aan dat je dan ook een gewone standaard cccam config hebt?

Hmmz... da's vreemd, dan zou hij moeten werken. Wel hoorde ik dat er een paar dingen toch niet helemaal lekker zaten in 2.04, vandaar dat wat mensen overgegaan zijn naar 2.03. Maar nu is de 2.05 uit, waarin toch de nodige zaken gefixed zijn.

Ik zou me kunnen voorstellen dat dit wellicht ook jouw probleem zou kunnen verhelpen, dus ik zou zeggen probeer het eens met cccam 2.05. Wel even een nieuwe config doen want 2.05 heeft een iets uitgebreidere config.

De meeste dingen zijn hetzelfde dus als je dingen in je huidige config hebt kun je die gewoon overnemen.

Voor de regionalen is toch geen kaartje nodig?

Maar misschien een overbodige vraag, doe je toch per ongeluk het kaartje er niet op zijn kop in?

Had gekund hoor kaartje verkeerd, maar die zit OK.

Ik hoop dat de andere cccam dan werkt. En idd voor de regionalen geen kaartje, maar dit vermeldde ik even om te laten weten dat ik wel signaal heb op de 23.5. Zodoende.

Fijn weekend piepels.

Erik,

De regionalen, behalve eentje dacht ik (RNN7 geloof ik?) hoeven geen kaartje, maar hier werd gesproken over themakanalen, en daar heb je wel degelijk een kaartje voor nodig.

Hopelijk gaat het lukken Erik, succes alvast en ook een prettig weekend!

Even wat verder gepuzzeld.

De Ronaldd opgestart , en daar iig geschiedenis tv. Maar ga ik dan de andere kanalen zoeken ( handmatig 1 transponder ) enz. voor de themakanalen vind ie NIKS.

Ik zoek vanavond wel weer verder, maar snap er nog geen snars van.

satmanerik added 204 Minutes and 37 Seconds later...

Even wat verder gepuzzeld.De Ronaldd opgestart , en daar iig geschiedenis tv. Maar ga ik dan de andere kanalen zoeken ( handmatig 1 transponder ) enz. voor de themakanalen vind ie NIKS.

Ik zoek vanavond wel weer verder, maar snap er nog geen snars van.

Ik denk dat de PLI-Iolite de boosdoener is.:snif:

Wie draait met deze image en kan wel de canal-d kaart uitlezen ??

Laatst bewerkt:
Je hoeft je eigen berichten niet te quoten hoor, eigenlijk doen we bijna helemaal niet aan quoten want dat is normaliter niet nodig.:)

Ik kan je helaas overigens niet helpen, ik draai geen Ronaldd. Daar heb ik in het verleden bij testen 2x problemen mee gehad, en sindsdien is die nooit meer op de Dream gekomen. Hier draait altijd Gemini of Nabilo. En bij de meeste anderen de Pli.

Maar jij hebt een 7025. Ik heb begrepen dat er bij de Ronaldd voor de 7025 wat aanpassingen nodig waren. Geen idee of je die gedaan hebt en of die hiermee te maken hebben.

Wel had ik laatst ook dat ik bij het inscannen van de 23,5 oost, geen beeld kreeg op de themakanalen omdat de transponder er niet bij zat.

Toen heb ik handmatig de transponder toegevoegd in de transponderlijst en waren de zenders ook zo gevonden. Want inderdaad met handmatig transponder zoeken vond ie ook niets, maar da's logisch omdat hij de transponder niet herkende.

Moedeloos wordt ik ervan. Tis mij dus nog steeds niet gelukt om met een dreambox 7025+ de themakanalen zichtbaar te krijgen.

Wie kan mij nu stap voor stap eens vertellen wat ik moet doen. Heb keurig een abbo hierop, en de kaart op de kop in de droom zitten. Kan op 23.5 echt niet de themakanalen vinden. Niet met ronaldd, ozoon, pli-lolite en originele image.

Ik word gek ( en baal dat ik mijn abbo niet kan benutten )

Erik,

Heb ook via de dreambox de nieuwste cccam gedownload, geeft ie in het menu gewoon nog de versie 04 aan, rara , of ben ik echt een sukkel??

tja als je dan met pli wel de zenders kan vinden,

en met ronaldd wel beeld hebt is 1 en 1 mischien 2

als je de zenderlijst van pli in je ronaldd image gebruikt

of voor de ronaldd image er een download?

henni

Heb ook via de dreambox de nieuwste cccam gedownload, geeft ie in het menu gewoon nog de versie 04 aan,
Hij zal wellicht niet automatisch versie 2.06 aangeven als je de 2.04 nog niet gedeinstalleerd hebt. In dat geval kun je die selecteren, je zorgt dat de 2.04 geselecteerd is, dan met het knopje naast de OK toets naar rechts drukken, dan zou als het goed is ook de 2.06 moeten verschijnen. En dan saven met de groene als ik me niet vergis.

V.w.b. de themakanalen weet ik ook geen oplossing behalve een kant en klare settingslijst er in zetten voor zover die bestaan voor de 7025.

Tis weer bijna weekend, vrouwke met wintersport dus ik Droom vrolijk verder.

Ben erg benieuwd wanneer en hoe ik themakanalen kijk, en laat het dan zekers weten.

Erik,:jajaja:

Thema`s werkend.

Probleem was het uitrichten van de schotel.

Echter de Topfield bracht me op een dwaalspoor, want daar had ik de themakanalen wel. Ik denk dat de Topfield gewoon een sterkere tuner heeft, want ik zocht via dezelfde lnb`s.

Dus de draaibare helemaal toppie goed gezet ( lock ) en laten zoeken op de 23 oost en voila, we kunnen terug in de tijd ( geschiedenis tv )

De thema`s zullen wel helemaal op het randje van ontvangst zitten, dus goed uitrichten is een prè.

Bedankt voor de ondersteuning in dit draadje.

Erik,

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan